Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

LCroft skrev 2007-12-14 17:53:00 följande:
    Konstig det blev, nåja. Från oss borde det ju inte vara svårt att hitta till Esse, hittar jag till trafikljusen är det ju liksom raka vägen, tuta och kör, men ändå så är jag helt säker på att jag inte kommer att hitta varje gång jag ska dit
    Ha ha
    mimmamum skrev 2007-12-14 17:53:45 följande:
    M HOW, det ser riktigt mysigt ut i ert fina vardagsrum! Du har sådan detaljkänsla!Fluffiga, grattis till ett sådant fint fynd! Den kommer bli fantastisk som vit!Har ni hittat någon beskrivning på en gallerfilt? De är så fina!
    Tack. Kul att ni gillar den!!!
    gemelli skrev 2007-12-14 17:53:53 följande:
    Superfin.... Vart hittar man sånna fina, för visst är det flera i fråden som har hittat en sån?
     Tack!!! Jag hittade den på mitt favoritloppis. Ett loppis där 99 % är bara skräp och 1 % är underbara fynd!!! Verkliga fynd, som denna t.ex. Rori har en likadan, hon hade fått ärva sin tror jag. Någon annan tror jag inte har.
  • Daggdroppen
    gemelli skrev 2007-12-14 17:55:23 följande:
    Ingen som vill svar på min kortfråga till julklapp? La in bilderna i min blogg om någon vill se vilka kort det är jag pratar om... archipelagohome.blogspot.com/
     Jag har missat frågan? Vad var det? Funderar du på om du kan ge en bild av honom till honom? Själv skulle jag kanske inte göra det, för min make hatar att se sig själv på foto men vill du så ska du självklart göra det.

Såg också din stol i bloggen. OJ vad den liknar mina som jag visade för någon dag sedan!!! Har fyra vita och fyra omålade och de omålade är mycket snyggare. Mina ska få vit linnekjol, ingen veckad utan en enkel. Men mamma erbjöd sig att sy, så därför är den ogjord än..
  • Daggdroppen
    M HOW skrev 2007-12-14 17:13:16 följande:
    godkväll :)Nytt hos mig minlillavitavra.blogg.se/
    Jättefint!!!
    LinaoMatilda skrev 2007-12-14 18:15:20 följande:
    Mhow: Så fint rummet är. Julia: Synd att kålrotslådan inte blev bra. Kanske bättre att inte blanda recepten Numberone: Jag kan kolla upp numret om det ännu är aktuellt?Fluffiga: Den kommer att bli såååååååååååå fin!
    Tack Men nu får jag ju ångest. Tänk om den inte BLIR det då Förvånad
    Karamellfabriken skrev 2007-12-14 18:23:20 följande:
    Halloj vänner!Trot eller ej men maken lägger GOLV i köket.Allt målningsarbete är klart och det har t o m letat sig fram en adventsljusstake i fönstret.Imorgon hoppas vi kunna montera skåpsinredning!Jippi
    iiihhh vad spännande!!!! Bilder??
  • Daggdroppen

Julia: Trist att du inte gillade lådorna. Hurdant recept gjorde du då? Jag älskar ju mitt... annars hade jag ju inte delat med mig...

• Daggdroppen
    gemelli skrev 2007-12-14 18:28:57 följande:
    Vad ska ni ge i julklapp till era män?
     Jag vet faktiskt inte än....  Tror inte vi handlar så stora julklappar i år då vi nyss flyttat in.
  • Daggdroppen

Åh, nu kunde jag inte hålla mig så jag gick upp och började slipa.Allt gick bra tills det började lukta bränd el. Har två knasiga adventsljusstakar i golvfönstren i det rummet jag var i plus en  arbetslampa. Och så slipmaskinen. Kunde inte lista ut vilket det luktade ifrån så jag blev rädd och fick sluta Ledsen. Måste ha maken att titta på det då han kommer in.

Visst tycker ni att man bara behöver rugga upp ytan? Det är ju en hel del med märken efter användning. Men att börja spackla igen alla små hack så är ju ett jättejobb. Man får ju liksom spackla hela pulpeten då.... Och det får väl synas att den varit i användning? Bara den är bra målad??? Just nu känns det iaf fel att försöka få den helt jämn och fin. Lite av charmen försvinner ju annars.... 

Eller vad tycker ni? Hur skulle ni göra????

• Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-14 19:43:04 följande:
    De grejer jag målat om har jag skrapat ner helt, använder målfärgsbortagningsmedel och så skrapar jag. Så slipar jag efter det. Ytan blir ju inte som ny om det är en gammal möbel. Men jag inbillar mig att det är snyggare om man inte har många lager med olika färger. Och så håller det bättre. Om det sen blir något mer hack i möbeln kan ju färgen unde synas. Så gör jag alltså
     Hm, jo jag brukar ju också alltid slipa ner... men jag är så otålig nu så jag hade väl hoppats på att någon skulle övertyga mig om att det GÅR att få den fin ändå

Hihi, nä, jag måste väl nog vara noggrann igen Tror att det ändå kommer att synas att den är använd och lagom charmig
  • Daggdroppen
    gemelli skrev 2007-12-14 19:51:38 följande:
    Jag skulle nog oxå ta bort all färg...
     Det får nog bli det...

Bättre att göra ordentligt. Speciellt då nuvarande färg inte är så läcker
  • Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2007-12-14 20:12:45 följande:
    Låt hacken vara tycker jag - det är absolut en del av möbeln och då syns det ju att den varit flitigt använd. Vårt jättegamla klaffbord har hack lite här och där men jag tycker det är ursnyggt faktiskt, att sitta vid samma bord mer än ett sekel senare som mina förfäder är riktigt häftigt.
     Oj så häftigt med klaffbordet! Jag älskar ju också att ta in gamla saker hemma hos oss. Helst gamla som våra släkter har haft så de "andas gamla tider ur släkten" men även loppismöbler som då denna puplet.
    Karamellfabriken skrev 2007-12-14 20:18:12 följande:
    Snubblade och knäckte två brädor till nya golvet = ledsen och blåslagen
     Stackare Hur gick det till?
  • Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2007-12-14 20:27:56 följande:
    Idag kom min madonna förresten som jag beställde för en tid sedan *lycklig*
     bild?
Svar på tråden Vita hem del 6