Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Mufflon skrev 2007-12-10 19:26:39 följande:
    Usch tjejer, jag får panik!! Min sambo (eller jag menar vi) köpte ny tv o nu passar juh inte tvbänken längre. Den som jag hade målat så vit o fin. Vad har ni för tvbänkar?? Helst skulle jag villa hitta nått i trä på blocket lr nått som man kan måla om o så men egentligen inte eftersom jag inte har tid...Den ska helst vara vit, ganska låg modell....Nån som har någon liten bild??? Tvrummet är nyrustat o fint därför vil jag hitta en bänk nu.....fort...
    Igen puffar jag för Ikeas Liatorp. Den har vi. Inte den höga utan den låga. Är jättenöjd!
  • Daggdroppen

Nej, vi har digiboxen på en hylla och videon (ja... en gammal hederlig som inte ens används) på en annan. Den ska bytas ut mot en dvd... någon gång... På den tredje har jag inget än, jo förresten. Några fotoalbum som bara är där tillfälligt.

• Daggdroppen
    Mufflon skrev 2007-12-10 19:44:20 följande:
    Alabaster; Ja tänk så mkt vi kommer få gjort "närvifårtid" hehe Oj, jag sökte på blocket efter Liatorp o gissa vad jag hittade; Ett högt liatorp i Örebro, tre mil från oss!!!Undrar om det är ett tecken??
    Tydligen
  • Daggdroppen
    woow skrev 2007-12-10 20:06:02 följande:
    Mufflon : Ja bordet från Ellos har också tittat på, gillar det med. Fast det verkar bara finnas i "fyrkantig" storlek? Vill halst ha ett vanligt avlångt...annars är det jätte fint.Fluffiga moln: Får jag titta in i ditt galleri?
    Varsågod!
  • Daggdroppen
    Camilla R skrev 2007-12-11 12:22:30 följande:
    usch, just nu mår jag inget vidare -har en stor knut i magen. Måste bara få skriva av mig (hoppas att det är OK)Vi var på julbord med jobbet igår (jättetrevligt) och sedan hade vi lite trevligt i baren på Hotell Anglais -så långt allt väl. Ca kvart över ett insåg jag mina begränsningar och det var dags att åka hem -det fick bli taxi. En manlig kollega går också ut och därutanför frågar han om han kan åka med mig hem (jag uppfattar det som ett skämt) och svarar att vi ses imorgon.MEN han har inte dykt upp. Till saken hör att han bor i Uppsala och skulle sova hos en vän här i Stockholm, men INGEN har sett honom och nu görs en polisanmälan. Det känns jättejobbigt, för någonstans känns det ju som att något riktigt hemskt har hänt
     Usch så hemskt!

Nu ska jag snart åka iväg till tandläkaren med sonen. Hoppas de kan hjälpa oss. Sonen har fortfarande feber och sover. Borde gå och väcka honom så vi hinner...
  • Daggdroppen
    lillafruluva skrev 2007-12-11 13:35:03 följande:
    Camilla r- vilken lättnad Min kusin blir inlagd, hennes livmodertapp är tydligen mjuk. Får hoppas på det bästa! De har fler missfall på den sidan av släkten
     Usch så tråkigt
    lillafruluva skrev 2007-12-11 13:49:35 följande:
    Lovade ju att sätta in en bild på nya soffbordet igår! Man ser lite på bokhyllan som är nästan färdigförvandlad till vit!Inorera allt annat, är ju på orkar-inte-fixa-humör
    Jättefint!

Själv är jag (som ni ser ) hemma igen. Det gick bra hos tandläkaren. Sonen skrek så mycket han hann och det var ju bra, för vi kunde titta i munnen. Hon konstaterade det jag också sa, att han har söndertuggade kinder och mycket ärr (från tidigare). MEN vi såg två små isberg som stack fram Jag kollade inte ens den här gången själv för jag har väntat sedan APRIL på detta!!!! Egentligen får de inte de sista tänderna före 2.5 års ålder, men sonen har haft besvär av dem sedan han var knappa 1.5. Och nu ÄNTLIGEN kommer de!!! Jag är så glad Tyvärr syns inte de övre tänderna än, så de ska också komma. Men det värsta med de två nedre borde ju vara över då vi äntligen ser dem.  Tandläkaren (som är den bästa jag pratat med och äntligen tg mig på allvar!!!) sa att han är väl tidig med dessa tänder. Kanske därför det har varit extra jobbig???

Före vi gick så sa hon att vi också skulle kunna ta en vända in till en läkare för att kolla öronen. Och mycket riktigt så hade han öroninflammation igen. Men men... Jag kan inte ens vara ledsen över det fär jag är så glad att de förbaskade tänderna äntligen syns. 8 månader har jag (vi) väntat!!!
  • Daggdroppen

Sluta upp nu hörni!!!!!

Låt oss få ha JUL nu

Fluffis försöker få bukt på tråden....

• Daggdroppen
    MariaV skrev 2007-12-11 15:15:49 följande:
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-11 11:59:18 följande:Om någon kommer ihåg när jag sa att jag hittat en ursöt vit klänning men som jag var osäker på eftersom det var handtvätt, så var det den där! Jag gick tillbaka för att köpa den sen men då var rätt storlek slut :(
    Jag minns och jag undrade faktiskt senast igår hur det gick. Men kom inte ihåg att det var du
  • Daggdroppen
    gemelli skrev 2007-12-11 17:10:16 följande:
    Ni som gjort egna julgransmattor, hur stora har ni gjort dom? Finns det något standarmått?
    numberone skrev 2007-12-11 17:12:52 följande:
    Undrar detsamma...
    Min är 1 m i diameter. Verkar ganska lagom tycker jag.

• Daggdroppen
    gemelli skrev 2007-12-11 17:24:18 följande:
    Åååå vad fin din var...Måste åka köpa tyg imorgon
     Tack! Hurdan ska du sy?
Svar på tråden Vita hem del 6