• Sylt

Vita hem del 6

Peak skrev 2008-01-10 19:54:05 följande:
    Sylt - tror du detta är det du har?www.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx det prickiga som du har är så fint!!

Ja, det är det nog

Vill bara varna lite för det röda m prickarna, inte alls lika fint IRL, lite för orange för mig. Hade velat ha typ Greengate... Tyg m stjärnor har jag inte hittat alls.
    Jag är jätteförtjust i det blå, har t om klätt en slät dörr (t proppskåp) i sonens rum med det

Lycka till!

• Sylt
    gemelli skrev 2008-01-10 21:01:45 följande:
    Suck jag är sååå trött på vårat golv i vardagsrummet, det vitoljade trägolvet...Är man helt galen om man vitmålar golvet?
    Vi har vitmålat ett par golv hemma nu. Det är ett jättelyft, känns mkt mer "vita hem". Men jag vet inte om det är tåligare.... spec inte om man har hund. Fast vi har bara vattenbaserat o det har ju iof hållt sig fint även i hallen. Smutsen syns MKT mer på det vitmålade än vitoljade...
  • Sylt
    mimmi006 skrev 2008-01-11 21:06:51 följande:
    Jag blir så trött på mig själv... shoppade idag och kommer hem med påsarna. Eftersom jag gärna vill att det ska gå fort, ställer jag ner påsarna (slänger) och krasch, så går kattens nya vattenskål sönder (ljusblå från Bruka): Sen hittar jag inte ett underbart nattlinne som jag hade köpt till Lisa, jag har antagligen GLÖMT påsen någonsatans *suck*.Vad trött jag blir på mig själv! Klant.Handlade nästan bara till halva priset idag, men det kom smolk i bägaren... *surar*
    Åååh, trist o tråkigt....
  • Sylt
    Himmelbit skrev 2008-01-11 21:17:30 följande:
    Jag bakar - tårta bland annat för Melker har bjudit in en massa polare på 1-årskalas imorgon förmiddag.Sylt - Det blir ett nytt försök med tårtan!!
    Klart att du ska! Den första blev ju kanonfin. Glöm inte att fota!
  • Sylt
    Himmelbit skrev 2008-01-11 21:40:54 följande:
    Gulliga du!! Åhhh jag är jätteimponerad!! Det kommer bli supersnyggt!! Kul att man fick se verktygen också - händig kvinna!!
    Färga den rödare m karamellfärgen! Annars gillar faktiskt stora tuffa killar rosa
  • Sylt
    Himmelbit skrev 2008-01-11 21:49:15 följande:
    Det skulle jag ju kunna göra förstås. Men jag har ingen stor, tuff kille - jag har ju bara en liten mammig Himmelbit!!
    ... då låter rosa som ett självklart alternativ , det passar till alla!
  • Sylt

frupuffen --> Såg att du skrivit i min gb, men jag kan inte komma in t dig. Helt ok m vimplarna, kalla det inspiration

Jag har också en rosslig o hostig bebis här hemma (sex månader idag!). Men har de inte hög feber (nästan 40grader) och svåra andningsbesvär så skall man inte ge sig iväg t akutställen. Har de inte RS innan så får det de där.... Jag har själv velat lite ang att åka in. Men vätska o högläge i sängen/vagnen är det bästa/enda man kan göra hemma. "Bebisnäsdroppar" har hjälpt lite här också.

• Sylt

tjenatjena!

Fridas kommer nog att få in mkt fint under våren.... Lådan är underbar!

Jag kommer inte riktigt loss här hemma. Skulle fixa hyllor i ett av barnrummen, har väntat på hyllplan fr brädgården, de kom igår, jag bar in (själv o upp på andra våningen, mitt i natten) för att upptäcka att de är för korta *förbannad* Sååå jag tappade sugen lite. Sen har jag hostig o mammig bebis som inte vill renovera heller - FAST det är hans rum *han kan inte var min*

Svar på tråden Vita hem del 6