Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 6

nublu skrev 2007-12-03 08:03:49 följande:
    Karamell: Essential finns som skrivbordslampa. Inte billig men kanonsnygg!
    Finns det någon stans man kan se/köpa den? Vet du?
    All you need is love
  • Karamellfabriken
    Camilla R skrev 2007-12-03 10:18:20 följande:
    Var det inte den som fanns på Koffert?? Ursnygg var i alla fall den lampan. Här är en bild på Essential bordslampa (vill ha, men alldeles för dyr för mig... )www.nostalgi-fyn.dk/product.asp&...
    Tack!
    Den är ju sååå underbar. Varför måste den vara så dyr. Får väl fjäska för tomten !
    All you need is love
  • Karamellfabriken
    Camilla R skrev 2007-12-03 10:59:51 följande:
    ja, den är helt underbar -föll pladask när jag såg den inne på butiken koffert för 2 veckor sedan, men där kostade den 1.995:- och det är liiiite väl mycket. Hoppas på en tipsvinst -då det skall shoppas som bara den
    Oops!
    Nä, 2000 spänn går nog inte tomten med på
    All you need is love
  • Karamellfabriken
    nublu skrev 2007-12-03 11:05:02 följande:
    Essential är ruggigt dyr i inköp kan jag tala om (har HDs prislista). Tyvärr för den är verkligen jättesnygg! Du får väl hångla lite på farbror Tomten Karamell och se om han vill ge dig den i julklapp.

Får väl prova med det då. Hittills har jag hånglat till mig en utlandssemester och ett nytt kök så jag är lite tummis med tomten, kan man säga
    Fast han är inte så glad för lampor, tyvärr !
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Idag har jag sorterat gratulationskort !
    Jag är en sådan där som ALDRIG slänger ett kort eller brev som någon har skickat till mig. Inte ens ett julkort.
    På 32 år blir det en hel del !
    Nu ligger allt snyggt förvarat i tätslutande plastbackar uppe på vinden.
    Jag kände plötsligt hur mycket alla dessa kort betyder för mig. Min historia i en liten ask . Vackra kort som människor valt med omsorg. Textat för hand och slickat igen. Många av dem lever inte längre men jag har sparat en liten del av dem i en låda på vinden. Ett äventyr sparat åt mitt barn den dagen han vill. Jag är glad att min mamma sparat korten som skrevs till min dopdag, ettårsdagen, inbjudningskort från småskolan.

Nu tar jag tag i nästa låda, känner mig full av energi!

All you need is love
  • Karamellfabriken

Fluffiga,

Wow vad häftigt med det gamla skrivbordet. Vilken skattgömma. Det är så festligt när man får tag i gamla brev, plötsligt minns man sådant som varit bortglömt länge.
    Underrätta oss hur det går och var rädd om skrivbordet.

Tråkigt med fogarna. Finns det ingen bot?

All you need is love
  • Karamellfabriken
    mimmi006 skrev 2007-12-03 19:09:43 följande:
    God kväll! Det verkar inte som det blir nån fin ljusstake för mig , de har inte hört av sig idag. I och för sig är det så mycket pengar, så det gör väl inte massor... men lite ...Hur är det här ikväll då?Spännande med breven, Fluggiga moln! Jag tycker sånt är jättekul, brukar läsa min gamla dagbok från de mest "hektiska" åren ibland !
    Tråkigt med ljusstaken men du sparar en massa pengar
    Igår, när jag satt och hade lite trist, ropade jag in en liten vas på Tradera till ett förfärligt pris ! Vet inte vad jag tänkte på men ångrade mig i samma stund som jag vunnit auktionen.
    Gissa om jag blev lycklig när säljaren kontaktade mig och sa att hon hittat en spricka i vasen och undrade om jag ändå ville ha den.
    Bönhörd!
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Fluffig,

Usch, så ledsamt med din vän. Spara breven fast läs dem inte om det känns jobbigt.
    Kan du inte gömma dem på något säkert ställe? Gräv ner dem i trädgården kanske
    Eller gör som jag, förvara dem på en vind där det är så halsbrytande svårt att ta sig upp att ingen mer än jag reder ut det .
    Nu var det iofs inga "monster" i min låda, bara ett gäng rara kärleksbrev från maken. Dem kan väl iaf barnen inte ha ont av !

All you need is love
  • Karamellfabriken

Ha, ha! Vår 3-åring är Kapten Krok den här veckan. Ni anar inte vad mycket bus som kan hittas på med en täckmantel

All you need is love
  • Karamellfabriken

Godmorgon!

Här är massor att göra idag men det känns kul för jag har ganska god energi just nu känner jag.
    Paketet från nublu ska hämtas. Jippiiii!
    Diskbänk och fläkt som beställts till köket har kommit.
    Båten skall tas upp (fast det är på makens lista).
    Jag får barnvakt i em och ska röja i garaget.
    Maken är ledig i fem dagar och nu bör det hända saker i köket.

Lycklig och förväntansfull

All you need is love
Svar på tråden Vita hem del 6