Vita hem del 6
Adamama,
Jag gillar turkost och har köpt en vas från SIA men det var ett tag sedan.
Adamama,
Jag gillar turkost och har köpt en vas från SIA men det var ett tag sedan.
Nu måste ni hjälpa mig.
Jag har, pga hund och barn, stretat emot vad det gäller mattor in i det längsta.
Men nu måste vi faktiskt ha en matta under vårt soffbord. Alla mattor jag tittat på är det kemtvätt på och det går verkligen inte här.
Några tips? Inte alltför ljust dock.
Hannah
God idé, fast jag är nästan övertygad om att vår hund skulle slakta den.
Det är lite jaktinstinkter i honom !
nublu,
Ja, sisal är ju tåligt men går det att tvätta om man får en fläck?
Jättesvårt. Hur är det med ryamattor, kan man tvätta det själv?
Visst är det kul att kika runt i alla inredningstrådar ibland.
Tänk så många olika inredningsstilar det finns.
www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28487263.html
Bah,
En man var just här och hämtade våra cd-ställ. Så skönt att bli av med dem med usch vad jag fick skämmas.
För det första har vi byggkaos i hela huset och han _tittade_ verkligen.
När han skulle lasta in i bilen sliter vår hund sig loss och skuttar in och sätter sig i baksätet på mannens bil. Dyblöt av regn dessutom. Fattar inte vad det tog åt honom. Han har aldrig gjort så förrut.
Stackars gubben. Han såg verkligen besvärad ut men han fick hyllorna billigt iaf.......
Fluffiga,
Har du någon bild kanske?
Fluffiga,
Den är verkligen jättefin. Så ren i linjerna.
Jag kan ha lite svårt för gamla gungstolar som är svarvade med en massa krusiduller. Men den här var jättefin. Tycker absolut att du ska behålla!
Jea,
Vetitusan om det finns sådana.
Min make är civilingenjör med inriktning på el men det syns inte heller i vårt hem kan jag meddela.
Men han är bra på annat istället.
Hej alla vänner!
Vaknade med det värsta nackspärr jag upplevt! Det gör ont ända uppifrån huvudet och ner i ryggen !
Hur blir det nu med träning och skidsemester?
Liiite glad är jag ändå för imorgon får vi köket kaklat! Jippi, det betyder iaf ett stort kliv frammåt !
Lina,
Tack! Jag har bokat tid hos en naprapat imorgon, det kanske gör susen.
Jag har varit jättedålig med bilder på sistone. Har faktiskt jättesvårt för att visa ostylade bilder !
Men imorgon när kaklet kommer på plats kanske det blir skillnad. Måste bara be maken installera programvaran på datorn till nya kameran med.
Men varför blir det en massa mellanrum i allt jag skriver. Jag gör dem INTE.....
VSM
Wow, vilket skåp. Älskar smålådor!
Passar på att visa en bild av köket såhär på morgonen.
Ikväll hoppas jag att vi har kakel där !
http://www.familjeliv.se/hem/karamellfabriken/galleri.php?cur_album=Standard#
Krya-på-kram till Knyttis!
Det blir ett kakel från Höganäs som heter Biselado. Vitt 10*20 högblankt, vitt med fasad kant. Inte satt i förband utan i raka rader. Hoppas ni förstår.
Ja det är Lidingö!
Ni är alltid lika snälla och uppmuntrande härinne!
Jag blir så glad !
Längtar så mycket efter att få pynta och hänga gardiner nu.
Usch, köksrenovering MÅSTE väl vara något av det värre man kan ta sig an. Snälla säg att det är så!
Därefter väntar hall och vardagsrum.
Hej alla vänner!
Jag är så trött att jag knappt hänger samman. Men kaklet är på plats och ska bara fogas imorgon.
Tyvärr tvingades jag riva en vägg i både vardagsrummet och hallen eftersom elektrikern monterat eldosorna på fel djup i förhållande till kaklet. Bah, här ser förfärligt ut.
Besöket hos naprapaten gick dock bra. Han knäckte varenda led jag äger så nu känner jag mig som en ormmänniska eller nåt. Men nackspärren är faktiskt mycket bättre.
Kaklet på plats. Jippido, vi tar oss _frammåt_ !
www.familjeliv.se/hem/karamellfabriken/gallery/phparkz0r.jpg
Måste fråga er som vet.
Det ska sitta en vit fläktkåpa ovanför spisen och ett foder kring runda fönstret.
Mellan fönstret och kåpan funderar vi på öppna hyllor i oljad ek (inköpta).
Helt plötsligt känner jag mig feg att borra i kaklet och är osäker över hyllorna. Bra eller dålig idé?