Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 6

Det var min som exploderade.
    Coops variant med två ljus.
    Det konstiga är att jag köpte två st, en till mig och en till mamma. Hennes lyser ljust och fint. Min hade något konstigt orangeaktigt sken............innan den sa adjöss !

All you need is love
  • Karamellfabriken

Mia,

Jag lämnade tillbaka den och köpte en annan sort
    Jordfelsbrytaren löste ut så det hände inget värre än en smäll och ett rökmoln. Så länge som vi funderat på att installera den där jordfelsbrytaren och nu hade vi precis fått det gjort.
    Vilken tur!

All you need is love
  • Karamellfabriken

Lyckliga jag har hittat en fin trähäst som just nu ska målas vit

All you need is love
  • Karamellfabriken

Visar bild på hästen imorgon när jag målat och stylat.

Får man inte tala om var man köpt saker heller i tråden nu? Räknas det också som reklam, eller?

Är det någon som kan tipsa mig om några små roliga lådor. Gärna i trä som man kan måla vita.
    Jag har hittat så söta nummerskyltar i porslin 1-4 som jag skulle vilja sätta på något.
    Tips?
    Inget juligt, jag vill ha dem uppe hela året !

All you need is love
  • Karamellfabriken
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 19:29:51 följande:
    Vad jag har förstått så är det bara reklam för saker man själv säljer som är förbjudet.
    Aha, vilken tur då, annars skulle ju tråden falera alldeles!

Åh, söta zinkhus! Vilket valde du?
    All you need is love
  • Karamellfabriken
    Mori skrev 2007-12-01 20:58:52 följande:
    Klockrent!Vi får starta en tråd om ämnet
    Jag vill också va med !
    Fast jag är inte där riktigt än.
    Men snart har jag iaf det mest välorganiserade garaget på hela gatan. men det tar tid att vara petig.
    Håller på med ett system med hyllor i raka längder, fyrkantiga lådor och snygga skyltar.
    All you need is love
  • Karamellfabriken
    Himmelbit skrev 2007-12-01 21:04:46 följande:
    Här kommer den. Till vänster är det vanlig sytråd (i färgordning) och till höger är det brodertråd som står i färgnummerordning:
    Impressed!
    Fin maskin, broderar du mkt med den?
    All you need is love
  • Karamellfabriken

På tal om gula foton. Kan man slippa det om slår på stort och köper en svindyr kamera eller måste man vara proffs också ?

All you need is love
  • Karamellfabriken

Hej alla!

Tog en stolräknarunda i huset och håll i er nu: 34 st blev det
    Fast vi har stor släkt så de behövs faktiskt allihop när vi kalasar ihop. Alla står naturligtvis inte framme hela tiden.
    Vi har inte så stort hus men sällskapsdelen är verkligen väl genomtänkt. Kök, vardagsrum och veranda ligger i fil och rymmer tillsammans över 20 personer utan någon ommöblering.

Om vi plötsligt fick 20 000? Ja, då skulle vi nog ändå fjäska på med en vacker pardörr till entén tror jag........

All you need is love
  • Karamellfabriken

Vi har också hur mkt pyntplatser som helst känns det som.
    Får hålla igen lite, det får ju inte bli för mycket.
    Hoppas att jag ska kunna avvara en lite köksbänk i köket också för lite pynt. Iaf en vacker fruktskål eller så. Nu blir ju mikron inbyggd och telefonen försvinner så liiite plats borde bli över.

All you need is love
Svar på tråden Vita hem del 6