Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 6

Halloj!

Jag har också hittat hit.
    Nu är elen fixad i köket och en tung sten har fallit !

• Karamellfabriken

Bea

Nästa gång jag kommer till Stockholm hoppas jag kunna besöka Syster Lycklig. Har aldrig varit där men beställt många söta saker därifrån. Gissar att det är en rar liten butik.
    Annars vet jag inte. Har två systrar i Stockholm men dem besöker jag bara vid storhelger när alla butiker är stängda !

• Karamellfabriken

Vilka söta kransar ni visar i tråden.
    Älskar också att binda.
    Jag hoppas att vi hinner få upp våra nya vita grindar till entén. Då ska jag hänga upp två fina lingonkransar, en på vardera grind, till jul.
    Har en bild i mitt minne som jag sett någonstans och det var så fint !

• Karamellfabriken

Halloj!
    Jag är vaken men känner att jag inte har något nytt att komma med direkt !
    Ska spackla och måla i köket idag.
    Vad har du på G?

• Karamellfabriken

Här har vi all sköns blandning vad det gäller shampoflaskor och tandborstar.
    Tror inte att jag skulle lyckas få familjen att gå med på att välja efter förpackningens utseénde faktiskt.
    Fast vi är ändå ganska duktiga och håller eländet i snygga korgar bakom stängda dörrar iaf !
    När det gäller tvål som måste stå framme blir det refiller i noga utvalda pumpar.

• Karamellfabriken

Och här är en hemmasydd variant

All you need is love
  • Karamellfabriken

Mori,

Tack!
    Det var ett tag sedan jag sydde den så jag minns inte sådär exakt.
    Men jag antecknade iaf måtten på den runda botten och "väggarna" ifall jag ville sy fler.
    Alltså:
    En rund tygbit med en diameter på 13cm och ett rektangulärt tygstycke på 15*43cm.
    Då är sömsmån medräknad plus att det blir en lite bredare söm baktill som stagar upp lite.
    Du får testa dig fram, det var inget svårt alls !

All you need is love
  • Karamellfabriken

Mori,

Klart att du får låna bilden på toapåsen

All you need is love
  • Karamellfabriken

Tjusig Kajsa!

All you need is love
  • Karamellfabriken

Idag har jag satt in en musskrämma i garaget så ni kan väl hoppas att den funkar på både musen och paddan som bosatt sig där.
    Samtidigt fick jag bekräftat att öroninflammationen som jag hade för flera år sedan verkligen satte ner hörseln på vänsterörat. Med högerörat hör jag däremot de övertoner, som den avger, utmärkt !

All you need is love
Svar på tråden Vita hem del 6