Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-25 08:51:23 följande:
    Har ni hängt upp julbelysningen än? ( med anledning av den här omröstningen: www.familjeliv.se/Forum-5-122/m27252898.html) Jag vill så gärna göra det.....
    Nej, inte än! Om man inte räknar ljusslingor inomhus förstås.... vi brukar inte ha mer än belysning i adventsgranen ute, men nu finns det faktiskt en hel del nytt som är fint!!
  • mimmi006
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-25 08:51:48 följande:
    Najs Mimmi!
    Sank you, sank you
    mimmamum skrev 2007-11-25 08:51:59 följande:
    juliah, jag missade att kommentera, ska du måla en näverkorg vit? Inspiration från Westergaard & Kovacs? Jag såg att de hade vita, det var riktigt fint!Vet ni, idag ska jag hämta min andra Hjärtljusstake från dem, så då får jag två i köket!
    Å, ge den till mig... ärligt talat tror jag inte att jag kan fortsätta mitt liv utan en *fniss*
  • mimmi006

Fru Puffen- jag har köpt allt Walther på en och samma inredningsaffär... de är rätt dyra, men de har den snyggaste zinken! Lilla huset kostar 169:- där, mellan 229:- tror jag... sen har de en massa annat, men hjärthuset kostade nog samma där som på syster lycklig.

• mimmi006
    Feffie skrev 2007-11-25 11:17:27 följande:
    Hej tjejer, ni som gör egna gröna kransar, hur gör ni dem? Berätta gärna, om inte "receeptet" är hemligt:)
    Jag gör väldigt olika, men lättast är det om man har en stomme. Stora dörrkransar gör du lättast med en halmstomme, sen brukar jag ta vad som finns. Ståltråd och andra former som man kan binda runt! Tar grön bindartråd (kärt barn har många namn) som är en snäll ståltråd som är bra att vira om.
    Tar vad jag hittar.... mossa är alltid bra att ha som utfyllnad!
  • mimmi006
    knyttis skrev 2007-11-25 13:12:14 följande:
    Med bra vänner tror jag det går hur bra som hälst bara de har ork och inte renoverar själv!Juliah- Härligt med framsteg med trappen! De kommer att bli kanonsnyggt när de färdigt! Var de krukorna från Vita Hem som skymtade i fönstret? Fina de med!Mimmi- Smakfullt porslin du visade! Drömmer med om ett helvitt till vardags!
    Tackar för bilderna också och ser att du har bytt pres! Vilken sötis!
    FruPuffen skrev 2007-11-25 13:13:02 följande:
    Jag tar med mig den i allafall! Men jag är en liten försynt person som tycker att det är lite pinsamt att fråga . Men jag har min kompis med mig som känner Helena bra, kanske hon kan höra... Men hon borde ju inte ha något emot att jag fotar, hon var ju nyligen med i Allt i hemmet så då borde hon väl inte ha något emot att vara med i min lilla oansenliga blogg ... Jag lovar inget, men jag HOPPAS att kunna ta bilder och visa er sen!
    Vad spännande! Spanien blir jag väääldigt avis på, jag går inte riktigt ihop med kyla...
Svar på tråden Vita hem del 6