Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

Jag orkar inte leta så mycket gran... tänkte ta riktigt till dörrarna istället. Det kommer nog gå åt minste 20 meter till räcket, om det räcker...

• mimmi006
    Septemberpyret skrev 2007-11-28 11:27:20 följande:
    Hejsvejs!Kikar in en liten sväng, är ledig från jobbet idag! Äntligen har sambon gett med sig så nu blir hallen vit, så nu ska jag iväg och köpa färg! Månsi: Jag har brukar göra rent ugn eller kamin med vanlig såpa, elda lite försiktigt i kaminen först så att den är lite varm, ha på koncentrerad såpa på glaset ochlåt det sitta ca en halvtimma och sen är det bara att torka bort smutsen! Kruxet är att det är lätt att bränna sig så var försiktig...
    Vad kul!! Lova att ta före- efter bilder
  • mimmi006
    Septemberpyret skrev 2007-11-28 11:29:35 följande:
    Jag lovar! Det kommer att bli så bra! Dessutom ska jag till Lkpg och hämta soffan idag!
    Jasså, jag missade att det var här! Vad kul, grattis! Den kommer passa perfekt hos er, har jag en känsla av...
  • mimmi006
    malins79 skrev 2007-11-28 18:08:58 följande:
    Jag grämer mig så att jag lider av "telefonskräck". Jag såg en annons med gamla Leksandstolar  (6st för 1600kr) i ett samhälle 2mil bort, men jag vågade inte ringa utan tänkte att maken skulle ringa dagen efter. Sen på morgonen ser jag att annonsen är borta.Hur gör man för att våga ringa på annonser?! Alla människor har ju inte mejl.
    Man ringer ändå! Skriv ner på en lapp vad du ska säga, övning ger färdighet!
    Karamellfabriken skrev 2007-11-28 18:02:32 följande:
    Ja, på fot ska det vara. Fick just ett tips av Kajsa om Cervera. Ska kolla där och kanske Åhléns kan ha.
    Vi har en fotogenlampa från karlskrona lampfabrik som jag älskar....
  • mimmi006
    Daggdroppen skrev 2007-11-28 17:59:32 följande:
    Alltså en med fot då? Då har jag inga förslag Själv letar jag efter lampskärmar till mina pentiklampor. Vill ha med ett fint monogram på. Förslag på nätbutik tas tacksamt emot. Och inga sviiiindyra skärmar, gärna.
    http://www.lantligdesign.se/Sve/RamsidaSve.htm Här var de svindyra, jag har för mig att jag sett liknande för 179:-... men är det på rätt spår?
  • mimmi006
    Kajsa M skrev 2007-11-28 18:17:19 följande:
    hihi. det drack min tjej ur sugrör när hon 6 mån! Vi trodde inte hon skulle fixa sugröret och gjorde det mest på skoj. Men hon fick upp colan genom sugröret och tårarna sprutade! Men hon ville ändå ha mer!Vad tycker ni om INGOLF vita stolar från IKEA. Sugen på dom, maken har också accepterat dem.
    De är fina och det är ett bra pris!
  • mimmi006
    Himmelbit skrev 2007-11-28 20:01:02 följande:
    TACK!!Vi var aldrig på Ljungs i måndags - fråga Septemberpyret varför.. Så jag var där igår istället och hittade krukorna. De hade inte så jättemkt nytt, vilket jag hade förväntat mig att de skulle ha. Antar att du gillar stoooora hjärtat eller?! Från Walter....
    Jaaa! Var hittade du det då?
  • mimmi006
    Septemberpyret skrev 2007-11-28 19:58:05 följande:
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-28 19:54:36 följande: Har du någon bild på det...? Antar att det ska bli vitt...?
    Såg soffan och bänken och tror att de blir jättefina vita! Hur har det gått med hallen?
Svar på tråden Vita hem del 6