• Peak

Vita hem del 6

nån som vet vart man kan köpa vakuumpåsar? Såg dessa i en tidning:

www.plusvardag.se/main.php&id=555

funderar på om de inte finns i vanliga butiker någonstans? Verkar ju smart!?

• Peak

Kajsa M skrev 2008-01-09 16:14:19 följande:

Miamariah får viska!
    men nu har jag missat igen - Vad är det du gör Miamariah??
  • Peak

mimmamum skrev 2008-01-10 12:07:59 följande:

Här finns sipikka träbokstäver: www.anskuskammare.se/
    aha känner igen Pållar Vems butik är det? Ah där är ju de finska bokstäverna jag köpte i somras Om jag hade fysik butik skulle jag sälja dem! Hur får man tag i dem tro??

Miamariah - fina saker du gör - LYCKA TILL!!

Idag har jag fått en "inbyggd" hylla i duschen (det som ska bli dusch ) *Lyklig* - jag kommer ju på saker i sista sekund hela tiden - det var ju redan tätskiktat där men det gick!

Måste bara tipsa om min kompis webbshop med jättefina kläder och superrea just nu!! Jag vill ha mycket trots köpstopp på Lowe-kläder nu!!

www.smatting.se
  • Peak

Värsta Supermamman skrev 2008-01-10 12:24:22 följande:

Peak: Åhh, tur att du kom på det med hyllan!
    nja *mutter mutter* jag har sagt hela tiden att vi behöver infällda hyllor i duschen, vi har hyllor med sugploppar nu och jag gillar dem inte och vill inte ha det sen och vart ska man göra av schampo och två annars? På golvet? Så Snickar-sambon har inte kunnat hitta någonstans vi kan ha hyllor och igår tittade jag i en inredningstidning och såg att de hade en smal hylla, typ 2 mosaikplattor (inte de supersmå) bred och det gick ju - så nu får jag en hylla
  • Peak
    lillvilda skrev 2008-01-10 14:20:38 följande:
    vilka fina grejer du gör!
    nej nej nej kan inte ta åt mig äran!! Det är mamma som sytt och virkat!

Jag får nästan skuldkänslor över hur mycket jag lämnar bort Lowe ist när jag läser om er Jag funderar på om jag inte har samma tighta mammakänslor som "andra", Lowe har sovit över hos min mamma & pappa sedan långt tillbaka, kanske när han var ett halvår, innan dess var de barnvakt ofta. Nu är han hos dem eller med dem flera ggr/v när han inte går på dagis längre. Han och vi hade inga problem med att börja dagis eller att han är hos andra eller har barnvakt så det är skönt med det hela iaf. Han är van vid att "bollas runt" och hänga med på saker. Han är mest hos mormor & morfar och han lyser verkligen upp varje gång de träffas! Ibland är han med sin farfar eller sin farbror också. Sen längtar jag ju också efter honom när han är borta, men jag kan njuta av tiden också.
  • Peak

juliah skrev 2008-01-10 15:16:52 följande:

Peak, det är nog bara sunt. Jag är fastklistrad vid mina barn, boktsavligt talat vilket bara ställer till det framöver. Vi har inga andra än min mamma som ställer upp som barnvakt heller...

[/citat]

Jag känner ju att det är bra för oss och skulle Lowe hata att vara med andra så skulle det ju inte funka - men han älskar det!! Och älskade dagis!! (han ska börja igen på nytt dagis i feb) Så det var skönt med inskolningen iaf att han är ganska van vid att vara med andra - han vinkade bara när jag gick!! Kan iofs kännas som att man vill att han ska bli ledsen när man går, men men han mår bra iaf!
    Lynn84 skrev 2008-01-10 16:26:13 följande:
    [citat]

Det är ju jätte bra att det funkar för er! Jag har lite problem med att lämna bort Colin till hans farmor och farfar då jag har lite svårt för dem.

Du behöver inte skämmas, och jag kände också ett bra tag att jag nog inte hade så mkt "mamma känslor" men jag har fått väldigt mkt senaste året!
    Ja det är skönt! Och bra för oss alla att få paus från varandra lite kanske Jag har också lite Hrmhrm svårt för lowes farmor och hon bor 15 mil bort så det är inte så ofta vi ses som tur är Men när hon börjar prata om att Lowe ska åka tåg till henne senare och bo där...ryser!

Mammakänslor har jag allt, det är bara det att jag funderar ibland vad som skiljer mig från andra som ni då tex Att en del måste vara nära hela tiden och inte vill lämna ifrån, inte ens till pappan (kompis som hade det så) medan jag inte har några problem med det! Vi tycker ju om våra barn lika mycket det är jag säker på

sorry OT
  • Peak

ja vem är det som har vimplar i blåa toner?

Jag hittar INGA fina tyger!! Finns inga ljusblå med vita prickar som jag vill ha tex - tyg med stjärnor är ju helt kört verkar det som, elelr så är det för usla tygaffärer i Örebro!?

• Peak
    Sylt skrev 2008-01-10 18:28:26 följande:
    Stoff o stil har ljusblå m vita prickar...
    jag hittar inget...hjälp?
Svar på tråden Vita hem del 6