• Peak

Vita hem del 6

Camilla R skrev 2008-01-24 11:35:33 följande:

Jo det brukar det finnas, runt jul använde jag en kod som gav 300 kronor rabatt vid köp över 1000 kronor och den gällde på allt. Koden hittade jag på www.rabattkod.se
    ja hittade en där nu, men den hade ju gått ut - kommer de sällan? Om det var en vid jul kanske det dröjer länge tills nästa?

Var det inte nån som köpte detta bord:
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=186889&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#
    isf är du nöjd med det?
  • Peak
    lillafruluva skrev 2008-01-24 12:07:35 följande:
    Jag har det vita med kryss, är nöjd med det!
    Kul Jag funderar på det eller IKEAs Liatorp:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50087072
    MM - håller tummarna för ul! Vi tog också reda på kön, jag var jättenyfiken! Och som Camilla sa det är lättare att förhålla sig till den därinne!
    Jag och min sambo pratade om detta häromdagen då vi har ett par kompisar och hans bror och fru som varit på UL nyss och ingen tog reda på kön. Den ena parten i varje par ville inte veta, det ska vara en "överraskning". Vi kom fram till att det är en överraskning man får reda på vid UL! Vid förlossningen skiter man i könet totalt (iaf vi) jag glömde t.o.m bort att "kontrollera" så att det verkligen var en kille Överraskningen då är själva bebisen och förlossningen. Så att ta överraskningen och stilla nyfikenheten vid UL:et ser jag som bättre (ingen får ta illa upp nu!!) Bara så som JAG ser det. Men innan man har fått barn vet man ju inte det - då tror man kanske att det blir grejen vid förlossningen!?
    Och vad ska jag säga förresten...det kanske blir mer av en överraskning om man INTE tagit reda på könet? Det får ni som inte har gjort det svara på För mig var det inte så iaf!
    Sorry långt...
  • Peak
    LinaoMatilda skrev 2008-01-24 12:40:39 följande:
    Vi tog också reda på könet med andra barnet, men de hade fel
    va Sa de att det var en kille och det var en tjej!!? Det är väl vanligare åt andra hållet!?
  • Peak
    LinaoMatilda skrev 2008-01-24 12:50:26 följande:
    De trodde det var en tjej men det var en kille
    aha, trodde du hade två tjejer Men så är ju vanligast om de säger fel tror jag!
  • Peak

letar efter typsnittet Ambassador - men hittar inget som är gratis - gör ni? (eller något som liknar det mycket?)

• Peak

MiaMariah - hyrestrea - 72 kvadrat
    Lynn84 - hus - 150-160 kvadrat
    LinaoMatilda - hus - 132 kvadrat
    malins79 -hus- ca 300 kvadrat plus källare.
    MariaV - hus- ca 100 kvadrat
    Morsan Martina - hyrestrea - 70 kvm.
    Mori- hyres (fyra)-100 kvadrat.
    Ninizen- hyres (fyra) 104 kvm
    Summer06-hus 140kvadrat ska bygga ut till våren då blir d 240kvm
    Fluffiga moln - hus - 200 kvadrat
    Lillafruluva- hyres (fyra) 104 kvm
    Mimmi006- 100 kvm+ ca 70 kvm till snart.
    Juliah- Hus ca 100 m2+ gästhus ca 60 m2
    Snuffsis - Hus 210 kvm + gästhus 70 kvm
    mimmamum - bostadsrätt, tvåa - 64 kvadrat
    livet från ljusa sidan - trea- bostadsrätt -80kvm-
    versan- Hus- 196kvm.
    Det ljuva livet: Hus- 282kvm
    Mildamaränger: Bostadsrätt 110kvm 2våningar
    Malwa: Hus 200kvm
    Surfturf: Lgh 120kvm
    Vicka81: Bostadsrätt (parhus), 77 kvm
    Hanna E - Hus 280 kcm + källare
    Peak - Lgh nu 70 kvm, snart hus 150 kvm.

Mimma - hoppas det löser sig med arvet. Verkligen trist att behöva "bråka" om sådant när någon nära försvinner!!

Skulle ju måla på Lowe säng idag - packade väskan och gick med Lowe till farfar och åkte till huset - färgen är borta!! Vet inte om Lowe hann ta den innan vi gick och la den någonstans, det är en ganska liten burk Hmm förbryllad nu och jag ville ju måla!! Attans!

Men nya bilder från huset! Man börjar se ett slut!
    hemmahoskristin.blogspot.com/

• Peak
    LinaoMatilda skrev 2008-01-24 21:42:04 följande:
    Peak: Så fint det blir i ert hus! Förstår att du längtar efter att få flytta
    tack - ja nu är jag otålig värre!! Din mekeover blev ju jättebra!
  • Peak

ja när någon går bort verkar det locka fram det sämsta ur folk, det spelar ingen roll hur trevliga de är annars men när det gäller pengar då kommer djävulen fram verkar det som! Det är konstigt tycker jag!

Vi ville ju ha skiffer, oregelbundet i hallen, men det går inte tat få tag i nu. Har t.o.m fått prata med gruvan! Det är för kallt för att bryta!! Funderar på vad man ska ha ist eller om man ska vänta...
    Vad är en bra färg på klinkers i hall? En kompis har nästan svart och det syns ju ganska mycket smuts på det och leriga skor är ju inte roliga då...

• Peak

jo sushi är ju gott Nu äter jag ju inte just sushin - råa fisken utan jag brukar ta dem med avocado, krabba, räkor, lax osv Hittade ett ställe i Sthlm med lunchbuffé där de även har sushi

• Peak
    juliah skrev 2008-01-25 08:51:57 följande:
    Peak, var äter du då. Jag tycker att Rice har fantastiskt bar lunchbuffé.[/citat]
    Jag kommer inte på vad gatan heter, men det ligger inte långt ifrån Stockhome. Vi skulle ju testa Rice när vi var till Formex, men det verkade vara så långt bort, vi var på nr 60 och det låg på nr 11 tror jag...får ta det en annan gång
    Ja funderar på om vi ska ta samma som i badrummet typ grå/svart.

Camilla R skrev 2008-01-25 09:07:23 följande:
    [citat]
    Bambo Palace?
    Ja det kan nog stämma Maten var sådär tyckte jag men sushin var god Ska nog ta en sväng till Syster Lycklig imorgon. Hann inte det förra fredagen! Finns det en butik som heter Rice eller är det ett märke som finns i andra butiker? Hade skrivit upp de butiker du skrev. Men Hans M tyckte jag inte hade så mycket kul denna gång, inte koffert heller Men Bruka hann jag inte till.
Svar på tråden Vita hem del 6