Vita hem del 6

Mimma - ja den bloggen var fin och hon hade mycket som man skulle vilja ha!
Ingen som vet hur man får det så här fint:
beta.familjeliv.se/hem/peak/gallery/phpjowuwn.jpg
kan inte läsa tillbaka alla sidor nu - om nå´n har ett tips kan ni inte skriva i min GB då? Hinner inte med i ert tempo nu - idag har jag skruvat ihop köket
Kajsa - vad är det för matbord ni har? Skulle man få plats med 6 stolar vid det?
Fasen vill ju ha bordet från möbelgrossen, de har öppet i feb igen men de svarar ju aldrig på mail!!
Bea - den lampan tycker jag är jättesnygg!!
Lite nytt i bloggen - matstol som tydligen är jättegammal, fick den med på köpet när jag köpte en skolbänk på blocket
hemmahoskristin.blogspot.com/
i helgen har jag skruvat ihop köket med hjälp av sambons bror så imorgon ska sambon sätta upp det - åh vad kul
Mori skrev 2008-01-13 21:06:16 följande:
mimma - kakel ser du på bilden i bloggen, det är vit, matt, lite hamrat kakel. Golvet blir brunt. Sen kommer badkaret stå på en upphöjning och på den blir det vit mosaik, inte den minsta. I det andra badrummet blir det samma kakel men med mosaik i svart, vitt, grått bakom blandarna och takduscharna (2 st) och svart golv.
Juliah - vad kul med Lantliv, längtar tills nästa jul redan
VSM - Ja du jag vet inte, det är ju min sambo som bygger nu (med vänner) så när de är klara Sambon börjar jobba igen 4/2 så då hoppas jag vi är klara!!
Bea - såklart ni får!! Lägger ju redan ut i bloggen, men idag ska jag dit igen och nu håller plattsättaren på med andra badrummet så jag ska fota!
Jag visade mamma dina fina snöflingor och vips hade jag 10 egna Tack för tipset!
så trött - orkar inte läsa tillbaka, men vill ni se vad som hänt i huset idag har jag lagt in några bilder
ahhh jag blir GALEN på vår knäppa husförsäljare! Han borde få sparken!
Inget han gör blir rätt och blir tokig på det!
Han ljuger oss rakt upp i ansiktet! Det började med att vi frågade om alla papper som Mjöbäck behövde var inne, ja sa han och sa att huset höll på att byggas i fabriken nu. Vi kände att det inte verkade rätt så jag ringde direkt till Mjöbäck, nej de saknade ju en "elkarta" så de hade inte börjat med vårt hus alls! Sen skulle de ha sem så vårt hus blev 7 veckor försenat pga säljaren!
Sen är det varenda liten sak som blir fel - tvättbänken (?) som ska stå i tvättstugan var 1 m, men det skulle inte få plats så vi beställde en 80 cm, den kom för 1½ v sedan - 1 m såklart! Han skulle ringa och kolla vad avdraget blev om vi struntade i den - han har inte ringt!
Vi skulle ha ett 1,20 handfat - när vi bokat skåp och annat på IKEA klämmer han ur sig att det är nya mått nu - de är 1,40, så vi avbeställde det och tog ett annat märke som fanns i 1,20 - idag kommer handfatat - vilket? Jo Svedbergs 1.40 såklart. Och säljaren går aldrig att nå per telefon!
Vad ska man göra? Jag blir tokig!!