• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Lisa1981

Peak, jag är sjuksköterska och har fått ett jobb på en medicinsk akutvårdsavdelning. Jag ville ha jobbet tills jag fick reda på vad jag fick i lön. Jag kommer att få GÅ NER 4000:- i lön/månad. Ganska mycket pengar, samtidigt som jag vill ha jobbet för det är en ny utmaning och nya erfarenheter. Jag ska ändå läsa vidare snart.

• Peak
    Lisa1981 skrev 2007-11-15 20:09:22 följande:
    Peak, jag är sjuksköterska och har fått ett jobb på en medicinsk akutvårdsavdelning. Jag ville ha jobbet tills jag fick reda på vad jag fick i lön. Jag kommer att få GÅ NER 4000:- i lön/månad. Ganska mycket pengar, samtidigt som jag vill ha jobbet för det är en ny utmaning och nya erfarenheter. Jag ska ändå läsa vidare snart.
    ah okej, ja då får man väga fördelarna mot nackdelarna eller trivseln, för att trivas är för det mesta mycket viktigare än lönen!

Jag söker jobb och det är så trist!!
  • LinaoMatilda
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-15 20:06:56 följande:
    Ja, den här tråden borde komma med varningstext Typ: "Frekvent läsande i denna tråd kann innebära risk för allvarliga ekonomsika svårigheter samt överkonsumtion"
    hehe precis!
  • LinaoMatilda
    Lisa1981 skrev 2007-11-15 20:09:22 följande:
    Jag är också sjuksköterska Kul.

Låter tråkigt att gå ner så mycket i lön med tanke på att lönerna brukar vara rätt kassa redan från början
  • Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-11-15 20:11:04 följande:
    hehe precis!
    Kan vi få det som tilllägg i TS?

Kajsa: Det gick inte att låta bli att köpa den pläden. Den är vit med röttmönster på andra sidan..

Bra, nu har ni övertygat mig om att julgransfoten ska vara som den är, skönt att slippa det jobbet.

Här kommer spegeln jag målade förra veckan:
  • Lisa1981

Lina o matilda. Bodde du i Sverige?? Vart jobbar du??

• Kajsa M
    M HOW skrev 2007-11-15 20:14:08 följande:
    Kajsa M var det inspiration ifrån mig kanske
    Det var det säkert! Blandade nog ihop er lite!
    Visst hade du gjort med svart tyg? Har en svart pläd också och lite svart stjärntyg som ska få sig en omgång så fort huvudvärken ger sig. TAck för inspirationen!
  • LinaoMatilda
    knyttis skrev 2007-11-15 20:14:31 följande:
    Välkomna!Nytt hos mig!snickarsbacken.blogspot.com/
    Vilka söta burkar! *lägger till söta plåtburkar på shoppinglistan*

Kajsa: Det blev fint med den nya kanten! Bra idé. Som en ny pläd ju.
Svar på tråden Vita hem del 6