• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Theis

mimmamum- tack för svaret, då vet jag vart jag ska leta...

• Lisa1981

Tack, va roligt att ni tycker det va fint.

Jag ska göra färdigt mitt fat men har just nu lite idétorka vad jag ska hitta på på de två övre planen. En sydd muffins och nåt kanske ????

• MildaMaränger
    lillafruluva skrev 2007-11-15 17:43:40 följande:
    Var har Juliah tagit vägen?? Väntar fortfarande på en bild på hennes tovade skål!
    hennes tele och bredbandssladd är av...
  • Juleja
    Lisa1981 skrev 2007-11-15 17:12:36 följande:
    Tack, va roligt att ni tycker det va fint.Jag ska göra färdigt mitt fat men har just nu lite idétorka vad jag ska hitta på på de två övre planen. En sydd muffins och nåt kanske ????
    Jag är imponerad. Tycker det ser jättefint ut! Tror det skulle vara tjustigt med en sydd muffin, absolut!
  • pressan

Kikar in en stund före det bär av på step o pump.

Lisa: ett sånt härlit fat

MM: Tänker oxå på dig..

Och var det nått annat så har jag glömt det. Har firat med barnkalas i dag 9 killar i 7-8 års ålder.. det ni tar kol på en mamma som mig.. Men nu vilar jag lite vid datorn..

Kram på er.

• Beatrize74
    LCroft skrev 2007-11-15 08:25:33 följande:
    Godmorgon! Idag ska jag fortsätta sy julstrumpor, blev avbruten i mitt pysslande hela tiden igår, det var utvecklingssamtal på sonens skola och sen möte på dotterns skola. Sitter och funderar på vart man ska söka henne nästa år. Hennes skola ska tyvärr läggas ner, vilket är jättetrist då det är enda skolan här i stan som jobbar enligt en lite speciell metod i dagens läge. De har åldersintegrerade klasser var man jobbar på sin egen nivå, inte att en hel klass gör samma sida i varje bok. Och man får själv arbeta ut en veckoplanering tillsammans med läraren var man väljer hur mycket man ska jobba i olika ämnen under veckan. Och har möjlighet att under timmarna jobba med det man själv vill i rätt lång utsträckning.En möjlighet är att möjligtvis får hennes klass, om de finns tillräckligt med sökande, flytta till en annan skola och fortsätter jobba enligt samma metod med samma lärare. Men det kan de lova isf för ett år framåt och den skolan ligger långt borta från oss, ska kolla upp idag hur långt borta om hon har möjlighet att i såna fall få skolskjuts. Andra alternativet är att flytta henne till skolan närmast oss. Var hon garanterat får gå kvar tills hon ska sen flytta på sexan till annan skola. Kanske få mera kompisar som bor närmare oss. Men i värsta fall kanske ingen hon känner som följer med henne till den skolan. Själv säger hon att hon gärna vill börja i skolan närmare oss, en skola vart hon får börja cykla nästa år, tror hon själv iaf. Om jag tillåter det är en annan femma, fler farliga korsningar hon ska över.Hur hade ni funderat? Vad låter som ett bättre alternativ?
    Är lärare som du kanske vet och jag tycker ni ska välja skolan närmast er.

Motiveringen är:
    HON vill det = mer motiverad själv och det är det allra viktigaste.
    Hon får klasskamrater som går närmare ert hem.

Och att man aldrig, aldrig ska hänga upp val av skola på en enskild lärare. Du kan inte vara säker på att hon arbetar kvar av olika skäl till nästa höst. Och med ny lärare kan förutsättningarna se HELT annorlunda ut.

Det finns kompetenta, duktiga lärare på varje skola, det gäller bara att klura reda på en som passar in på det sätt man själv tycker skulle fungera för ens eget barn och som överensstämmer med den egna synen på vad kunskap är.

Jag tycker din dotter får välja här faktiskt. (Och så kan inte hon skylla allsköns så misstag i sin skoltid på DIG = du som mamma har ryggen lite fri Hihi)
  • FruPuffen

Hej på er! Skiver inte så mycket idag, har fått inflammation i högerhanden , antagligen p.ga för mycket datamus-användning...
    Skulle köpa lika ljusstake som mimmamum på coop idag, men de har tydligen olika sortiment i olika städer buhu...
    Önska mig lycka till med min läggning av 2,5-åringen (som klättrar ur spjälisen HEEELA tiden)...

Svar på tråden Vita hem del 6