• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda
    Lisa1981 skrev 2007-11-15 20:43:15 följande:
    Va roligt. Jag jobbade på förlossningen på SÄS som usk innan. Jag tycker det är så härligt.
    Ja det är verkligen härligt jobb!

En fråga till er som sytt julgransmattor: Vad har ni för storlek på dem?
  • Hjorthan
    LinaoMatilda skrev 2007-11-15 20:45:46 följande:
    Ja det är verkligen härligt jobb! En fråga till er som sytt julgransmattor: Vad har ni för storlek på dem?
    Mina är mellan 90 och 100 cm i diameter.
  • Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-11-15 20:45:46 följande:
    Ja det är verkligen härligt jobb! En fråga till er som sytt julgransmattor: Vad har ni för storlek på dem?
    Min är så bred som tyget tillät. 140cm
  • LinaoMatilda
    Hjorthan skrev 2007-11-15 20:47:47 följande:
    Mina är mellan 90 och 100 cm i diameter.
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-15 20:48:22 följande:
    Min är så bred som tyget tillät. 140cm
    Ok, tack så mycket
  • Sussi N

Hej flickor,
    kom hem för en stund sedan och är helt slut.

Har plockat upp Lexingtons julsaker hela dagen och dom är sååååå fina, speciellt ett par lakan med gammaldags spets på, vill ha.Skrattande
    Hörde att på söndag kommer tomten med alla nissar till NK och så avtäcker dom julskyltningen, mysigt.
    Vilka fina saker alla verkar ha gjort till Swapen, vill så gärna vara med nästa gång, lova att säga till.

• malins79
    Surfturf skrev 2007-11-15 20:59:06 följande:
    Hej flickor,kom hem för en stund sedan och är helt slut.Har plockat upp Lexingtons julsaker hela dagen och dom är sååååå fina, speciellt ett par lakan med gammaldags spets på, vill ha.Hörde att på söndag kommer tomten med alla nissar till NK och så avtäcker dom julskyltningen, mysigt.Vilka fina saker alla verkar ha gjort till Swapen, vill så gärna vara med nästa gång, lova att säga till.
    Har du provjobbat idag eller?
  • knyttis

mimma - kul att de visar dina pollar i den andra bloggen!

Kajsa - Förstrår att du har fullt upp, de många paket på dit golv nu! Hoppas huvudvärken ger med sig! Fin ny pläd! Och snygg blev den du pimppat till!

VSM - behåll foten som den är! Fin! Bra med egenbestämda presenter!

MM-Håller tummarna för dig imorn!

Lisa - Superfint kakfat! Jag har frukt i mitt, men nu fick jag ju en ny idé till jul

• Kajsa M
    knyttis skrev 2007-11-15 21:06:04 följande:
    mimma - kul att de visar dina pollar i den andra bloggen!Kajsa - Förstrår att du har fullt upp, de många paket på dit golv nu! Hoppas huvudvärken ger med sig! Fin ny pläd! Och snygg blev den du pimppat till! VSM - behåll foten som den är! Fin! Bra med egenbestämda presenter!MM-Håller tummarna för dig imorn!Lisa - Superfint kakfat! Jag har frukt i mitt, men nu fick jag ju en ny idé till jul

Ja jag har jobbat heltid denna veckan så det är nog därför jag har huvudvärk. Precis som förra året när jag förökte jobba heltid. Det slutade med att jag fick konstant huvudvärk i två månader tills jag gick ner i tjänst. Så vi får se hur detta går!Fundersam
    Tack för komplimangerna om plädarna!
  • Birks och Kalles mamma

Här kommer de utlovade bilderna:

Tomtar att ge bort vid besök. Min mans kommentar var, de där skall du väl ge bort?? Han kanske tycker vi har för mycket julpynt redan

sedan kommer årets julkort. I alla fall de första 8.

Svar på tråden Vita hem del 6