God kväll!
Alltså har jag fattat rätt: Vaniljdröm = Fd Karamellfabriken?
Lynn: Hihi, skrattade gott åt din härliga dröm!
Himmelbit: BRA jobbat!! (och ny presbild, jättefin!). Jag skulle börja träna förra veckan, men så typiskt blir man sjuk!!
VSM: Ja det skåpet skulle bli jättesnyggt i vitt
!
Vicka: Jag hoppas verkligen att ni kommer ur er svacka snart! Att ni inte har haft nån svacka på 4 år låter otroligt bra (då kanske det är så dags nu
)! Jag har haft min pojkvän i 17 år och vi har nog haft 1000 svackor... Speciellt under senaste tiden med småbarn då man inte riktigt får tid med sig själv och det blir konflikter kring vem som har fått minst egentid. Mitt råd är dock att prata, prata, prata! Låter kanske som en klycha men det är det enda som hjälper tror jag. Och då menar jag inte diskutera lite snabbt över disken utan verkligen sitta ner. Gör det när dottern sover, stäng av Tv:n, gör i ordning en kopp te och tänd lite ljus... Ropa på honom och säg att han ska komma. Jag brukar börja med nåt i stil med: Hur tycker du att vi har det just nu? Jag brukar lägga fokus på honom till att börja med och fråga hur det är med honom och oftast kryper det fram att han är stressad eller orolig över något på jobbet. Då får jag en annan förståelse och då brukar även han förstå mig lättare när jag senare berättar att han gör mig ledsen när han t.e.x inte lyssnar när jag pratar om sådant som intresserar mig. När vi pratat en lååång stund (tar oftast hela kvällen) så känns det otroligt skönt efteråt och dagarna efter brukar vara underbara. Gör det inte det så har vi inte förstått varann och då får vi prata mera eller fortsätta en annan dag... Hoppas att det löser sig!! Kram.