• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • malins79
    LCroft skrev 2007-11-16 20:29:59 följande:
    Är det min dator som inte vill eller är adressen rätt? Kommer inte in iaf?
    det funkar inte för mig heller.
  • Beatrize74
    pofsan skrev 2007-11-16 20:26:20 följande:
    Hej Jag är en av dom som ratat dessa vita, sterila tråkiga hem, så satt jag och tråksurfade en kväll, hade läst allt och lite till i de trådar jag brukar läsa, blev lite nyfiken på "Vita hem" tråden eftersom den nästan alltid ligger på första sidan då är det ju en väldigt aktiv tråd. Jag blev fast.Vita hem har för mig varit Ikea på 80 talet, ni kanske förstår att det inte var så lockande men så fel jag hade, trodde inte att ett vitt hem kunde innehålla så mycket värme och kärlek.Nu när jag har upptäckt vitt i inredningen så har jag fått nya ideér till mitt hem, det kommer inte att bli ett vitt hem men ett vitare hemNi har även fått mig att starta en blogg (långt ifrån klar och uppdateras sällan) egentligen hade jag tänkt ha den lite för mig själv men nu behöver jag "en spark i baken" så jag lägger ut den här och jag har en gjort en liten tävling.Välkomna in och tävla.www.blandhundharochdammrattor@blogspot.com
    Varmt välkommen till oss!!!
    Du är där jag var för två år sedan ungefär. Skönt att fler har "hittat hem".

Skulle önska att man fick en kik på din blogg, men den går inte att komma in på, inte ens finna om man googlar på titeln. Mystiskt!
  • Sylt
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-16 21:18:20 följande:
    Jajjabajja! Vad har vi sagt om saker från Ilva i tråden?? *ser så sträng jag bara kan ut*
  • Sylt
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-16 21:20:48 följande:
    Syltan: Förstår att du vill ha den, den är jääääättefin.
    Jäpp, men känns lite mastigt med nästan en femhundring *snål*

Väldans vad det är tyst här idag! Man borde kanske fatta piken o gå o göra ngt vettigt Flört
  • jezzzica
    malins79 skrev 2007-11-16 20:27:45 följande:
    jezzica, det var jag som undrade om växasängen.  Då ska jag kolla in vår secondhandbutik imorgon, 250kr är bra med andra ord. Tänk om jag skulle föreslå att Jacob skulle få en Kilisäng (fr Sebra) för maken och den kostar runt 6000kr då skulle han svimma Eftersom vi har en spjälsäng som J aldrig sover i får ju nästa säng inte vara för dyr
    jaha kilisäng

Vi hade samma problem jag undrade varför i hela friden vi köpte en spjälsäng, E har sovit i den MAX 20 ggr. Men nu så sover han iaf halva natten i sin säng sedan så kommer han över helt själv wonderful! Han somnar tom själv och det har aldrig hänt innan kan jag säga!
    ♥Elliot♥
  • LinaoMatilda

pofsan: Välkommen! Jag är också rätt ny i denna inredningsstil. Har känt mig så kluven tidigare, inte riktigt veta vad jag gillar. Men nu känns det helt rätt! Så vill jag att inredningen ska passa vårt hus också, vi flyttade hit i april 07. Huset är från sekelskiftet.

Sylt: Ja den var fin! Kanske t.o.m. värd 500kr!

Svar på tråden Vita hem del 6