• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Anton2005
    LinaoMatilda skrev 2007-11-16 11:36:25 följande:
    MM: Vad glad jag blir för er! Skönt att allt var bra. Så härligt för er att se den lill* Anton: Tycker inte det låter oroväckande länge ännu. Men du kan ju alltid skicka ett mail och påminna henne om det. Har du skrivit i din info om hur fort du vill ha betalt?Surfturf: Grattis till jobbet!
    Nej jag skrev inget om hur lång tid hon hade på sig. Är helt ny på det där. Men jag har ju inte skickat boken heller så det är ju ingen fara skedd. Får hålla tummarna för att hon inte ångrat sig

Tack för svaret
  • LCroft
    lasseliten skrev 2007-11-16 13:09:48 följande:
    Jag är så SUR! Stolarna som jag beställt från EV kommer inte förrän EFTER jul!!!! De skulle ha levererats NU!  åhhhhhh!
    Nej fy!!! Antar att du hängt på telefonen och hotat, gråtit och skällt omvartannat? Förresten, borde de inte bli billigare nu när de kommer senare än det som var lovat? Jag hade iaf fått ett hysteriskt sammanbrott och låtit dem veta att de levde och inte hade jag betalt fullt pris heller! Oskyldig
  • mimmamum
    Karamellfabriken skrev 2007-11-16 10:41:53 följande:
    mimmamumHär är någon som vill beställa pålle.www.familjeliv.se/Forum-5-87/m26973783.html
    Vad häftigt!
    MildaMaränger skrev 2007-11-16 10:45:29 följande:
    Å tack för alla tumhållningar... det var ett litet tickande  därinne. Utvecklingen stämde perfekt med planerade BF.. å jag är såååååååååååååååååå lycklig nu!
    Åh vad glad jag blir för din skull MM! Stort grattis!
  • mimmamum
    lasseliten skrev 2007-11-16 13:09:48 följande:
    Jag är så SUR! Stolarna som jag beställt från EV kommer inte förrän EFTER jul!!!! De skulle ha levererats NU!  åhhhhhh!
    Nej vad tråkigt!
    HelenS skrev 2007-11-16 13:14:46 följande:
    Mimmamum, får jag hälsa på hos dig, har en fråga angående dina fina änglapållar!
    Absolut, ska lägga till dig!
  • Frida08

Hej alla!
    Kikar in här varje dag för att fånga upp så mycket inspiration som möjligt inför vår flytt till hus och det finns sååååå mycke inspiration här plus mycket annat

MM- Grattis till bebisen, va kul!!
    Jag har nu bestämt mig för att i helgen åka å införskaffa saker för att göra en boklåda

Lisa1981- Va kul att träffa fler sjuksköterskor. Är själv sjuksköterska och har precis sagt upp mig från mitt jobb (är mammaledig men blev rastlös å började söka jobb å fick ett!!!) Vill gärna veta hur du gör, om du tar det nya med lägre lön. Det är ett svårt val du ekonomin spelar in en stor roll samtidigt som man måste gilla att gå till jobbet, jättesvårt!! Hur länge har du jobbat som sjuksköterska? Var bor du?

Som sagt så ska vi flytta nu i decmeber och jag hoppas senare att kankse få flika in lite bilder för att visa hur fint (förhoppningsvis) vi får!!

NU ska jag passa på å vila då min prins å prinsessa sover, samtidigt!! Inte ofta de gör det

//Frida

• Lillsyrran

Var håller Juliah hus? Saknar hennes inlägg här.

• Lisa1981

Hej alla

Mm, va roligt att du fick se det lilla pyret. Hjärtats tickande är väl det mest underbara man kan få vara med om.

Lasseliten, sååå tråkigt, vad fåR du för kompensation???

Mimmamum. de är så fina dina pållar. Funderar på vilken man vill ha.

frida, jag har idag sagt ja till jobbet. Jag fick upp lönen 700:- plus att jag är med i löneförhandlingen nu till våren eller när vårförbundet tecknar det nya avtalet. Men det känns ju fortfarande inte roligt att gå ner i lön men det är en utmaning.

EN fråga bara. Vad målar ni med för vit färg på väggar och panel. Bryter ni den???
    Jag ska nu i helgen sätta panel i köket. Får se hur långt vi hinner.

Annars är jag barnvakt idag så det blir inte så mycket pysslande för mig.

• LinaoMatilda

Lasseliten: Fy vad tråkigt med stolarna. Det borde du ju få kompensation för.

Lisa: Grattis till jobbet! Bra att du fick upp lönen

• LinaoMatilda
    Lillsyrran skrev 2007-11-16 13:24:15 följande:
    Var håller Juliah hus? Saknar hennes inlägg här.
    Har för mig att MM berättade att hennes telefon och modem linje var av.
  • gemelli

MM,

Underbart att höra att hjärtat pickade. Kommer själv ihåg känslan

Svar på tråden Vita hem del 6