• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Agnes72

Hej, föjer er underbara tråd sedan ett tag tillbaka. JeaJea tipsade.

Tyvärr kan jag ännu inte bidra med bilder (önskar en digital kamera i julklapp), men kan inte låta bli att kommentera ovan.
    Varför tror folk att vita hem är detsamma som sterila? Förundrar mig så på människor, som slår ner och kritiserar på det sättet.. Känner dem sig hotade på något sätt? Det är ju en ganska hård titel på tråden..

Underbart att vi har olika smak och tycke, men det är härligt att hitta likasinnade och inspireras av varandra, utbyta tips!

Ha en underbar helg

• LinaoMatilda

Tycker nästa vita hem tråd ska heta : "vi som inte gillar mörka, dystra hem med massor av färger och som därför ser stökiga ut" Flört (OBS! skämt)

• jezzzica
    Surfturf skrev 2007-11-16 09:13:52 följande:
    Provjobbade i början på veckan och fick det, TJOHO

Wow!! Grattis!!! Vad var det för jobb, hade med inredning att göra eller är jag ute och cyklar?

Karamellfabriken skrev 2007-11-16 16:24:51 följande:
    Äsch, nu går jag och lägger mig.....www.familjeliv.se/Forum-5-87/m26981354.html

hur orkar man?....

Beatrize74 skrev 2007-11-16 17:26:35 följande:
    Min kökslampa! beasbarnslikheter.blogspot.com/

åh vad fin! sådan hade passat hos oss prefekt ju!

Vem var det som frgåade om växasängen? hmmm jag betalade iaf 400kr och jag tyckte det var ett kap! jag hade letat i ungefär 4mån efter en sådan... jag ville ju helst ha en sebra säng men sambon bara trodde jag skämtade varje gång jag tog upp det.... Får t det till nästa knodd när jag börjat jobba så vi har två inkomster istället för studiemedel

♥Elliot♥
  • LCroft

Godkväll gott folk!

Nu är det halt på vägarna här, höll på att kana i diket i krypfart när vi var och grattade min kusin ikväll. Imorgon blir det att köpa nya vinterdäck, de vi har nu är nog inte de bästa och om man håller på att kana i diket i krypfart så hur ska det gå resten av vintern då?

• pofsan

Hej

Jag är en av dom som ratat dessa vita, sterila tråkiga hem, så satt jag och tråksurfade en kväll, hade läst allt och lite till i de trådar jag brukar läsa, blev lite nyfiken på "Vita hem" tråden eftersom den nästan alltid ligger på första sidan då är det ju en väldigt aktiv tråd. Jag blev fast.

Vita hem har för mig varit Ikea på 80 talet, ni kanske förstår att det inte var så lockande men så fel jag hade, trodde inte att ett vitt hem kunde innehålla så mycket värme och kärlek.

Nu när jag har upptäckt vitt i inredningen så har jag fått nya ideér till mitt hem, det kommer inte att bli ett vitt hem men ett vitare hem

Ni har även fått mig att starta en blogg (långt ifrån klar och uppdateras sällan) egentligen hade jag tänkt ha den lite för mig själv men nu behöver jag "en spark i baken" så jag lägger ut den här och jag har en gjort en liten tävling.

Välkomna in och tävla.

www.blandhundharochdammrattor@blogspot.com

• malins79

jezzica, det var jag som undrade om växasängen.  Då ska jag kolla in vår secondhandbutik imorgon, 250kr är bra med andra ord. Tänk om jag skulle föreslå att Jacob skulle få en Kilisäng (fr Sebra) för maken och den kostar runt 6000kr då skulle han svimma Eftersom vi har en spjälsäng som J aldrig sover i får ju nästa säng inte vara för dyr

Svar på tråden Vita hem del 6