• Peak

Vita hem del 6

Juliah - huset är från mjöbäcksvillan och sen har de en säljare för dem här på ett annat företag och det verkar bara vara han där, vet inte om han är egen!?

• Peak
    LinaoMatilda skrev 2008-01-17 12:37:29 följande:
    Men fy så tråkigt! Ni måste ju få ersättning för förseningen. Jättetråkigt.
    [/citat]
    jo det har jag tjatat till mig iaf! Och idag sa sambon till att nu får det vara nog och krävde dem på mer ersättning!!
    MiaMariah skrev 2008-01-17 13:08:59 följande:
    [citat]
    Usch vad tråkigt, man blir ju så lessen. Husbygget ska ju vara en härlig tid och inte en tid full av frustration!
    För det mesta är det kul, men det blir ju lite tjafs oss emellan och när allt inte funkar så smidigt som man trott blir det lite mer tjafs ibland Men det är mest kul!
    Och snart KLART!! R tror det är klart till nästa helg!!

Imorgon ska jag på Formex - så jag kommer väl hem helt salig och börjar leta lokaler på en gång!! Avis på Nublu som dessutom får handla när hon är där!!
  • Peak

jag har den här butikstråden bland mina favoriter
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28671141.html
    är det den som gäller? Eller finns det fler?

Ska ju på Formex som sagt men vi tänkte hinna med en snabbis på stan också!! Vad ska man prioritera?

Bra matställe? Gärna med mycket mat så man blir mätt Här hemma tycker jag det bara finns baguetter, hamburgare och bakad potatis! Och när jag är i Sthlm hittar jag aldrig nå´t bra matställe tycker jag så jag hamnar alltid på McDonald´s av blodsockerfallet!

• Peak
    juliah skrev 2008-01-17 17:32:27 följande:
    Peak, Östermals saluhall, Rice på Nybrogatan är mina hetaste tips! På Kungsgatan finns även ett Libanesiskt snabbmatställe, såå smarrigt! Finns vattenpipor också
    tackar! Ja jag ska avge rapport, Nublu är väl där idag
  • Peak
    juliah skrev 2008-01-17 17:46:57 följande:
    Peak, japp nublu är där idag.Tjejen som jag ska dit med var där idag för att göra alla "tråkbeställningar" så att vi bara kan glida runt och njuta på söndag. Hon var alldeles lyyyrisk!
    finns det något som är Tråkbeställningar där!?
  • Peak
    Daggdroppen skrev 2008-01-17 17:52:47 följande:
    Peak: Hur går husbygget?
    jodå det går framåt! Rickard har pysslat med köket idag och satt lister tror jag. Plattsättarna har fogat i badrummen och är väl i princip klara, ska ha en upphöjning vid badkaret som de ska göra också. Och målarna är där och målar nu! R tror ju det är klart till nä helg, men vi får väl se

Såg i företgartråden en liten rapport från Nublu
    "Snabb mässrapport: Ganska lugnt, inte så trångt och (nu svär jag i kyrkan!) inte särskilt mycket nytt. Lite småtrist men jag har iaf fått tag i två nya leverantörer och spräckt min shoppingbudget med typ 10 papp. Får nog be banken om större checkkredit. :-/"
  • Peak
    nublu skrev 2008-01-17 17:55:47 följande:
    Mässrapport: Greengate sagolikt, House Doctor helt OK, PB Home läckert, IB same shit as last year och Miljögården tog tiiiiid.
    jag fuskade och la in din rapport
  • Peak

LinaoMatilda skrev 2008-01-17 18:23:06 följande:

har nog att göra om man har hybridläge eller något tror jag Jo, arvsskatt är knäppt. Men de har ändrat lite på det här i Finland nu också. Hörde ett radioprogram om det. Därför jag visste att FInland är ganska ensamma om en sådan skatt
    Vi hade ju arvsskatt innan, mamma hade en släkting i Finland som hon ärvde, då var hon tvungen att betala skatt på arvet i Finland först och sedan när pengarna "kom till Sverige" fick hon skatta för dem här också! Det är ju nästan så man blir skyldig pengar ist

Jag fattar noll vad ni pratar om - hybridläge!??
  • Peak

ligger Årstiden på Drottningg 88d? Får fram ngt som heter Årstiden torkat & bundet...

• Peak

vem var det som var med i Aftonbladet idag? Är det bra repotage? Ska jag springa iväg och köpa tidningen?

Svar på tråden Vita hem del 6