• Peak

Vita hem del 6

Ja det är ju du SYLT som har så fina vimplar!! Har letat prickigt tyg sedan Lowe föddes tror jag och nu kommer jag inte ens ihåg vad jag ville sy av det! Men dina vimplar ska jag nog härma!

ALla med vimplar - har ni bilder på hur de är uppsatta när de är klara?

• Peak
    Sylt skrev 2008-01-10 18:39:42 följande:
    Jag har bara handlat i butiken...Ngnannan som vet?
    sidan 5 i reakatalogen har ett blått med prickar, men det ser ju ganska mörkt ut!?
  • Peak

Lynn - Håller med dig! Man känner nog vad som är bäst och bra för sin egen familj och det man trivs med blir oftast bäst!!

• Peak

Sylt skrev 2008-01-10 21:13:37 följande:

Ja, det är det nog

Vill bara varna lite för det röda m prickarna, inte alls lika fint IRL, lite för orange för mig. Hade velat ha typ Greengate... Tyg m stjärnor har jag inte hittat alls.Jag är jätteförtjust i det blå, har t om klätt en slät dörr (t proppskåp) i sonens rum med det

Lycka till!
    ja jag såg att det var ngt större som var klätt i det tyget, men såg inte vad det var

Namn är kul Jag ska ju inte ha fler barn men tycker ändå det är kul att fundera ut namn!! När vi träffades för 10 år sedan sa vi på skoj att "när vi får en son ska han heta Lowe" och sen har det hängt med, så när det visade sig vara en pojke på Ul:et så var det klart! Jag skulle ibland vilja bo i ett engelsktalande land, tycker så många engelska/amerikanska namn är fina men de blir inte bra i svenskt uttal! Madison och Jordan tycker jag är fina flicknamn. (men min sambo tänker på tutt-Jordan i england , det gör inte jag )
  • Peak
    Lynn84 skrev 2008-01-11 11:57:21 följande:
    Hahahaha....Tutt-Jordan.Jag gillar också engelska namn..eller amerikanska.Tycker Judith är såå fint, det heter många i Sverige visserligen men just när det uttals på engelska så blir det så sött. Allison, Bo (som flicknamn!) McKenna, McKenzie, Julie....mmm.... *fniss*

[/citat]

ja håller med! Det blir fel på svenska, herregud när jag skulle göra en plastbricka till Lowe på sjukhuset sa hon i receptionen lite osäkert Love (alltså på engelska!) så hur skulle det bli med andra namn Ja tutt-jordan - det säger mer om vad hän tänker på... Jag tänker på en söt liten tjej i nå´n serie med långt lockigt hår.
    LinaoMatilda skrev 2008-01-11 12:06:56 följande:
    [citat]

Tycker också engelska namn kan vara fina, men tycker det beror lite på vad man har för efternamn då. Tycker inte det passar om man heter Maddison Svensson t.ex. men det kan ju bli sen när barnet gifter sig ändå.. så vad spelar det för roll vad jag tycker hihi
    Haha Exakt, min sambo heter Pihl (och min son) så det skulle funka, men nej här i Sverige tror man nog att det är ett efternamn! Men om jag bodde i usa kanske
  • Peak
    MildaMaränger skrev 2008-01-11 12:17:45 följande:
    en fråga till alla som har barn... eller de som vet svaret *fniss*Har sett en fin säng som jag vill ha... typ en sån som julia har till noell.. kan man ha en sån till en spädbarn? jag förstår att så fort det börjar kunna sätta sig upp så blir det lite farligt...men innan det borde man kunna ha det? Och sen när barnet kan gå så kan den sova där igen? eller?
    ja det kan man väl ha, det är ju som du säger först när de börjar röra på sig man får vara livrädd, som innan man sänker botten i spjälsängen. Man vet ju inte vilken dag de kan dra sig upp så man måste ju vara beredd att sänka INNAN de kan det!

Nu börjar det hända lite i huset Idag sätter man kakel på väggarna i ena badrummet, målarna ska nog vara klara med v-rum/kök i helgen och jag och min sambos bror ska skruva ihop köket imorgon och på sö och sedan ska det upp i nä vecka Jippie! Vad kul det är när det börjar växa fram lite mer!
Svar på tråden Vita hem del 6