• Peak

Vita hem del 6

sambon ska iväg till affären nu så han får köpa tidningen
    Ikväll blir det tacos!

Idag har jag målat garderoben (klk), grundat och jag tror nån annan får måla andra gången så det blir bra R har lagt in det sista golvet som saknades. Han trodde han bara var ledig 1 v till men jag tog ner honom på jorden igen med att han är ledig 2 v till! Så nu latar han sig nästan!
    Han hade ringt sin bror och bett om hjälp att flytta i helgen! Men jag tror vi väntar lite till nu då kanske så blir mer helt klart.

Formex var bra tycker jag, men bättre förra gången jag var där. kanske beror på att allt var nytt för en då, första gången man var där och allt. Mina favoriter fanns hos PB home, Au Maison, Ruma hade en del också. Green gate gillade jag innan med stjärnorna men nu hade de ju inga Gillar det prickiga iaf!!

• Peak

ni som gillar skåp, vad sägs om detta?
    www.blocket.se/vi/14325231.htm
    *fniss*

Ja jag letar klädskåp eller liknande till Lowe och snubblade över det där, det ska han inte ha iaf

Sen tipsade nån om bord och stolar som var fina. Försöker fortfarande få fatt i möbelgrossen som vägrar att svara Hittar inga fina själv på Blocket, jag verkar dålig på att hitta där och/eller dålig på att se möblers potential!

Vi har spotlights i badrummen, men vi kommer nog behöva någon mer belysning över speglarna (ev badrumsskåp i ena badrummet) någon som har billiga, fina tips? Kollade IKEA men hittade just inga...

• Peak

Det ljuva livet skrev 2008-01-21 08:30:14 följande:

Hu Peak! vad vill ni har för slags matbord är ni ute efter? Och hur mycket får det kosta?
    Livet från ljusa sidan tipsade om detta:
    www.blocket.se/vi/14890291.htm
    Det gillade jag!
    Vill att 6 stolar ska få plats. (ej på kortsidorna dock)
    Ceasar matgrupp från www.mobelgrossen.se (under matsalsgrupper)gillar jag väldigt mycket, men jag får inte tag i dem för att höra om den finns, de har öppet i början av feb igen. Riktigt bra pris! 4200:-
    Helst inte över 10.000:-
  • Peak
    lillafruluva skrev 2008-01-21 08:57:58 följande:
    Förresten, såg att Rusta av alla ställen har fått in en vit matgrupp med stolar med kryss!
    har de? Hittade ingen bild på hemsidan, var de fina då? Var det 4 stolar till?

Lynn - håller med, det blir en bit att åka för oss också - har 29 mil dit och då vore det ju fint om de kunde svara på mail så man kunde boka det man vill ha åtminstone!
  • Peak

Lynn - man kan boka - jag skulle göra det till förra gången de hade öppet, men när de väl behagade svara var det slut på den gruppen vi ville ha!!

Vickan81 - JÄTTEFINA - vill ha! Men är det i Sundsvall?? Jag bor i Örebro

Lillfruluva - hmm kanske ska kolla då

• Peak

Åh nu är jag redo att överge möbelgrossen och deras usla service för dessa:
    www.blocket.se/vi/13547128.htm - tack Vicka81!
    vad har ni för stolar till era barn? Tänkte skippa matstolen snart och satsa på nån annan. Vad skulle passa till detta bord? Lowe är 1½ år.

MariaV - Grattis!

Juliah - Grattis till jobberbjudandet!!

Jag ska på typ intervju idag och jag hoppas jag får jobbet! Håll tummarna om några timmar (kl 14)

• Peak

Vet inte om det försvann i mångden nu när det blev så mycket positiva nyheter Men jag skulle vilja veta vad ni har för barnstolar vid matbordet till era barn - gärna om de är runt 1½ år också
    Om det blir som jag vill kommer vi ha detta bord:
    www.blocket.se/vi/13547128.htm
    så någon stol som passar till det.

Knyttis - kom snart tillbaka!

• Peak

nublu skrev 2008-01-21 13:02:54 följande:

Peak: Trip-trap i svart eller vit kanske? Eller Baby-Björns stol-på-stol på en av de ordinarie vuxenstolarna?Mina barn har vägrat barnstol (vi hade en Trip-Trap) från det att de var ungefär 1,5 år. De har stått på knä på en vanlig stol och ätit. Det hjälpte inte att ta bort bygeln på TT:n, de vägrade den ändå. Här snöar det som 17 just nu och maken ringde förut och var både arg och ledsen. Han fick 2000 kr i böter för att ha kört för fort på 50-sträcka. Det som gjorde honom sur var att han skyndade sig på för att komma ur vägen för en ambulans med blåljuset på som låg precis bakom. Det struntade polisen i tyvärr.
    [/citat]

Va, är de helt knäppa?? Jag skulle dra det till rättegång i så fall!
    Ja vit tripptrapp (eller svart) blir nog snyggt! Ska kolla det! Tack för tipset!
    Hemtex har 50% nu igen, de har ju en del stänger.
    Vicka81 skrev 2008-01-21 13:19:35 följande:
    [citat]
    Linaochmatilda: det är 3 st 120 cm fönster i bredd.. eller 6 st 60 cm egentligen... Det jag funderar på är att ta 2 st 200 cm stänger som får mötas i mitten...
    [/citat]

MaMi Louise skrev 2008-01-21 13:59:22 följande:
    [citat]
    Peak: Vi har en trip trap stol har en bekant som köpt liknande stol i en barnaffär i Kumla, de ska visst ha bra sortiment & priser där.
    Aha, det är ju i Kumla vi bygger huset - ska kolla där då

Triptrapp verkar poppis - jag tror jag faller för grupptrycket

Tack miamariah för att du höll tummarna idag - nu kom mitt flyt - FICK JOBBET!!!
  • Peak
    MiaMariah skrev 2008-01-21 18:39:57 följande:
    Jag är så glad - jag skrev ett mail till Tove och tipsade om min blogg för ett tag sedan (linslus, jag vet men vad gör man för att få fler läsare ) och i detta nummer tog de med mitt mail!!Sedan fick jag nyss ett mail från Allt i Hemmet som vill låna nån bild från mig som ligger på deras hemsida där jag lagt upp några bilder från hemmet!! *skuttar*
    Grattis Vem är Tove? Vad kul!!

Det är på Vägverket, titeln är administrativ assistent, men det betyder väl allt-i-allo typ Glad för vilket jobb som helst nu, men det verkar iaf kul
  • Peak

mimmi006 skrev 2008-01-21 19:39:01 följande:

Nån som har hittat nåt fint att nätshoppa?
    [/citat]

Jag köpte dessa igår:
    www.detaljochdesign.se/product_info.php/cPath/48/products_id/183
    och dessa:
    www.detaljochdesign.se/product_info.php/cPath/49/products_id/256

Det ljuva livet och..
    LinaoMatilda skrev 2008-01-21 20:01:05 följande:
    [citat]
    Peak: Grattis till jobbet! Vad är det du fått för jobb ovh när börjar du?
    Titeln är Administrativ assisten och det är på Vägverket, det är en massa olika arbetsuppgifter och att huvudsakligen avlasta avdelningscheferna tror jag Jag börjar den 1 feb.
    Så jag hoppas vi får ordning på allt i huset snart så man kan börja få lite ordning innan man börjar jobba igen!

Camilla R - Ja jag har kollat på de stolarna från IKEA, den är jättesnygg, skulle dock vilja ha en VIT orkar inte måla mer nu!! Får kanske bli en svart ist Men jag är rädd att Lowe inte kan sitta still på en sådan stol än, han trillar väl ner

Esprit har snygga "trip trap"-stolar - skulle vilja ha den vita - kan inte hitta en enda på nätet! Nån som har sett?
Svar på tråden Vita hem del 6