• Peak

Vita hem del 6

hittade er...

Har inte haft tid att läsa allt ni skriver de senaste dagarna...men tänker på er. Läste Lantliv igår på bibblan och tänkte på vita hemmare!

Skulle vilja ha all hjälp jag kan få nu, höll på att börja gråta när jag insåg att när min kompis rensade min dator efter den senaste krachen glömde jag att säga att jag ville ha kvar alla penslar i PS och alla typsnitt... Gråter alla tillagda BORTA nu!
    Jag kommer ju bara ihåg Scriptina - tips på fler typsnitt ni har som är fina/användbara?
    Pensar till Photoshop kommer jag inte ens ihåg hur man lägger in eller hittar igen?

• Peak

vart kan man köpa stolar med namn på eller annat målat på? Funderar på om det finns företag som skickar sådant? (tänkte göra det själv nämligen - inte köpa utan sälja)

• Peak
    MildaMaränger skrev 2007-11-10 11:53:43 följande:
    i en urgullig liten butik här i stan som säljer barngrejjer,.... bara underbara grejjer...  en massa fina leksaker och helt sjukt fina barnkläder...
    Vad är det för butik - vad heter den? Vad har de mör märken?

Jag vill gärna att ni ger mig tips på märken/tillverkare av fina barnsaker - kläder ni gillar.
    Funderar starkt på butik nu och har lite idétorka - tror jag ska åka på Formex i jan!
  • Peak
    MildaMaränger skrev 2007-11-10 13:17:58 följande:
    haha nääää mcd har väl inga dekoratörer?Peak...gömstället heeter dende har maileg, burberry, imps and elfs, diesel, ralph lauren och en massa mer
    Tack! Låter som en rolig butik!
    Fler som kan komma med tips på favoriter?
  • Peak

har för mig att någon här hjälpte mig med att hitta typsnittet Kids - jag googlar och googlar men får inte fram det och hittar det inte på de sidorna jag brukar ta typsnitt ifrån

Nån som kan hjälpa mig?

• Peak
    mimmamum skrev 2007-11-12 14:42:22 följande:
    Nu blev jag fast i teckensnittsvärlden, den är oändlig!
    visst är den - jag blir galen Håller på och ska framkalla kort och vill ha det typsnittet på ett kort där jag ska skriva på!
    Har ett annat som jag också vill veta vad det heter men när jag fotar pappret det står på blir det bara suddigt!
  • Peak
    Anton2005 skrev 2007-11-12 21:14:13 följande:
    Kanke inte är så många som åker till Karlskoga men jag vill iaf tipsa om min favvobutik, vitarummet och deras hemsida, där kan man får jätte mycket inspiration. Tycker det va så jätte fint som de gjort, knytit grankransar på ryggstödet på stolarnawww.vitarummet.se
    ja den butiken är fin! Sist jag var där höll jag på att få med mig handdukar från GANT med stjärnor såklart Jättefina! Men tänkte att man kanska ska komma i ordning i huset innan man köper handdukar...
  • Peak

ang barnmöbler från ikea - kan man ha Gulliver bord och sedan Minnen stol (måla vita) till det? Så jobbigt att måla...varför har de inte barnstolarna i vitt när vuxen finns, och varför inget vitt bord till vuxen (bara runda?)

Svar på tråden Vita hem del 6