Inlägg från: Vicka81 |Visa alla inlägg
  • Vicka81

Fru Puffen och Himmelbit: Tack för era ord! Jag ska nog helt sluta få honom med mig och bara göra själv... kanske tycker han att det blir för mycket med allt planerande och drömmar? Måla och tapetsera går bra att göra själv, det brukar jag, men eftersom jag inte har körkort så behöver jag ju hjälp med att hämta hem material och tom där sätter han in bromsen. Jag har bett om en spånskiva till ny sänggavel i 2 år nu!!! men det ääääär ju så jobbigt att hämta några kilometer bort... Det är så tråkigt när man har gjort nånting hemma och han bara säger "ja, det var väl fint men det var det ju innan med..."

Ja, vad är väl en bal på slottet... jag får nog lära mig att leva med att vi är otroligt olika vad gäller hemmafixande... Nu när jag ändå gnäller lite så gäller det här inte bara på inredningsfronten. Mitt andra stora intresse är att baka och dekorera tårtor... det känns som att jag missunnas det varje gång jag bakar oxå! Suckar och "du och ditt tårtande..." får jag höra var och varannan gång
    Däremot när folk kommer hit och berömmer att vi har det fint hemma eller berömmer mina tårtor då är han stolt och visar gärna upp vad "vi" har gjort...

Alltså, jag älskar honom verkligen och vi har det bra och han är inte alls elak mot mig eller så men det här är ju sånt som ger mig livskvalité, jag skulle nog inte kunna leva utan att få skapa i hemmet... jag säger det men han förstår inte...

• Vicka81

malins79: jag röstar på vitt! och tyvärr måste ni nog spackla och slipa längs hela bården... men det är väl värt mödan kommer bli superfint!!

• Vicka81

Juliah: Ja, jag förstår hur du menar, jag lyssnar alltid när han berättar om jobbet och olika dilemman där... tv-spels strategier  och annat tråkigt!

Ibland känns det som att han nästan "backar" i familjeutvecklingen. vet inte hur jag ska förklara... från att iaf ha vart med och planerat vad vi ska göra och hur vi ska ha det (gällande livet i allmänhet, inte bara heminredning...) så säger han nej till allt, klagar över hur lite egentid han har (fastän jag och dottern ibland åker till mormor och morfar själva för att han ska få vara ensam, klagar aldrig när han ska vara borta med sina vänner, gå ut osv...) Blir som att jag ger allt jag kan, jag ser tex aldrig på tv kvällstid så han kan spela eller kolla tv, men får ingenting tillbaka... jag har då aldrig haft någon "egentid" utan Lovisa, inte för att jag bett om det för jag behöver det inte men ni kanske förstår principen...

När jag läser allt jag skriver så ser jag att problemet egentligen är större än bara ny färg i hallen...

Lynn: Jag tror det blir fint med bården oxå. I dotterns rum är det alt annat än rofyllt och smakfullt, det ser ut som om en regnbåge har exploderat... Helst skulle jag vilja ha ett "madicken-rum" åt henne med smårutiga gardiner och vita möbler och pelargoner i fönstret... men folk runtomkring blir mest nöjda såhär Då kan jag hänvisa dom till barnkammaren när dom klagar på mitt färglösa hem

• Vicka81

Shit vad ni skriver!!!

Mimmamum: Åh, jag är precis likadan... fumlig och ivrig... jag intalar mig att det är charmigt

Knyttis: Åh så fint! Älskar den sängen!!

Jag vill tacka för alla snälla inlägg jag fick igår när jag var så nere... är det fortfarande... tror knappt vi sa ett ord till varandra på hela kvällen som inte rörde dottern... Förutom att jag sa att jag fått en tårtbeställning och att jag var glad över det för det var så länge sedan jag bakade... inte ens en kommentar till det Vi får väl se hur det blir idag, jag får göra nåt försök men när man bara får sura miner tallbaka kan man lika gärna strunta i det...

• Vicka81

Vet nån om någon internetåterförsäljare på bruka design?

Lynn: Tack, det tror jag det gör... vi har levt tillsammans i fyra år och det här är våran första svacka... jag antar att svackor får alla förr eller senare..

• Vicka81

Vaniljdröm: Åh vad fint det blir!!  Jag riktigt känner doften av nybakade vaniljdrömmar som plcokas ur ugnen...

Himmelbit: Fy vad härligt! Har inte vart på pump på säkert 2 år och det är ju sååå kul! Snart ska jag köra igång igen... när biverkningarna av förlossningen lugnat ner sig lite...

Svar på tråden Vita hem del 6