Inlägg från: Vicka81 |Visa alla inlägg
  • Vicka81

Vita hem del 6

LinaoMatilda, Peak: Jag tror det spelar mindre roll om man har glasskiva eller vit skiva på bordet, jag torkar vårt vita bord iaf 2 ggr per dag för all smuts synd direkt. men det är ju så lätt och gåt ju så snabbt Liatorp är fint iaf tycker jag!

Åh, hinner inte läsa mer eller kommentera mer men ska försöka kika lite mer senare här.. ska måla hyllplan och konsoler nu. Helgerna är så bra när man är två!

• Vicka81

Jag har haft ektorp i 6-7 år och gillar dom ff lika mycket

malins: Hoppas lilla kryar på sig. Lovisa var så förra veckan och det är inte kul att se dom små sjuka.. visade sig att hon hade öroninflammation...  Nu däremot är hon pigg och glad

• Vicka81

Livet från den ljusa sidan: Jag känner så igen det du skriver. Lovisa är dock bara 9 månader så jag vet inte om jag har "rätt" att klaga redan men hon kräver full uppmärksamhet och har gjort det sen vi var på bb (har fått bära på henne dygnet runt de första månaderna men så hade hon kolik oxå..). Stressen hänger, som du säger, över mig hela tiden för jag vet att när mat ska lagas, man ska försöka dammsuga, tvätta, klä sig eller liknande så gråt-gnäller hon oavbrutet. Jag vet inte heller hur jag ska leka med henne (jag är nog inte så påhittig kanske...) för hon blir less på allt efter 1-2 minuter. Det hon gillar är öppna förskolan och babysång men där är det bara öppet 2 ggr/vecka. Jag antar att vissa barn helt enkelt behöver mer bara...

• Vicka81

Kickan: Jag gillar nog det högra köket lite bättre... fint med den öppna hyllan. Det blir sååå fint vilket ni än bestämmer er för!!!

• Vicka81

Vi år så omederna at vi brygger med tratt rakt ner i termos. Tycket kaffet blir så gott då! Svårt att få det riktigt hett annars oxå... säkert är super-duperbryggarna som moccamaster och dom bra... men det är claes ohlsons tratt för 25:- oxå

• Vicka81

Juliah: Grattis till gamla jeansen! Jag är så glad, har precis nått min innan-grav-vikt... gick upp över 30 kg så man känner verkligen skillnad! Ser skillnad alltså...

Lillafruluva: Gu va fint... !! När kon flyr

Å vet ni! VI SKA GIFTA OSS!!!!  I AUGUSTI!! Jag måste bara få ventlilera nånstans... d e hemligt för alla andra till inbjudningarna skickas

• Vicka81

Beatrize: Hoppas din energi återvänder snart. Ta hand om DIG allt annat hinner man med senare! Jag hoppas verkligen ljuset har energi med sig. Hör många som har det jättejobbigt just nu...

• Vicka81

Tack alla! det blir såklart ett vitt bröllop. Den 2 augusti är en stor, jättevacker medeltidskyrka bokad Jag söker med ljus och lykta vackert,udda, gammalt porslin till festen. Åh, om man ändå vore miljonär Det är 120 gäster på inbjudningslistan så det blir ganska stort. För att finansiera själva festen har vi valt att ta en kuvertavgift. Det verkar vara lite känsligt när jag läser på bröllopstorget. Jag tycker dock att det är perfekt! Är ju ganska kräsen i inredningen och då slipper man ju få en massa som man inte vill ha egentligen och vi har möjlighet att bjuda alla som vi tycker om! Hur uppfattar ni det om ni blir inbjuda till fest med kuvertavgift? Det är absolut inte så att gästerna betalar för vårt bröllop utan endast för en del av sin mat.

STILRENT. Hmm, jag uppfattar det som avskalat, utan en massa "plotter", men inte nödvändigtvis rakt och stelt. Snarare enhetligt och..."rent"... svårt att förklara...

• Vicka81

Vi har nu bestämt oss för att bli man och maka

Vi tycker om er alla och vill ingen försaka

Tyvärr kan vi inte bjuda på maten på vår fest

Men inte hellre rensa bort en endaste gäst

Så därför kära vänner vill ni vårt bröllop göra till saga

Skippa presenten och låt oss hellre mottaga

En kuvertavgift till maten på vår bröllopsfest

För vi vill så gärna se er som vår bröllopsgäst

S¨å formulerar vi det i inbjudan...

• Vicka81

MiaMariah: Det är ju jättefint hemma hos er! Det är så underligt med folk som måste komma med nedsättande kommentarer. Har man inte samma smak så kan man juh låta bli att kommentera... Ta inte åt dig!

Svar på tråden Vita hem del 6