Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Vill också passa på att TACKA för alla supersnälla ord (både här i tråden och i min gb) om huset. Jag blir så rörd Generad Ni är så fantastiskt snälla!!!

• Daggdroppen
    Gullfina skrev 2007-11-26 17:51:11 följande:
    Det är du mä!
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-11-26 18:32:59 följande:
    Tänkte bjuda på en bild från mitt fönster:
    Vad fint
    MiaMariah skrev 2007-11-26 18:23:02 följande:
    nu ska jag baka ut lussekatter!
    Låter gott. Sänd hit några då du är klar!
    Peak skrev 2007-11-26 18:05:41 följande:
    samma för båda eller mindre för mindre och med/utan namn?Fler med tips?
    Tycker du ska köra på de förslag du fått! Fina!
    Truffles skrev 2007-11-26 18:07:28 följande:
    Jag skulle gärna vilja se huset som alla ger beröm för. Har varit och köpt färgen idag, men de hade naturligtvis inte "25" hemma men fick rådet att istället ta "40" till de saker jag planerade att måla. Vi får väl se om det blir bra eller om det var ett försäljningstrick. Hur som, det får nog bli imorgon, ikväll har jag den underbart roliga tvättstugan...
     Nu är du "listad". Vilken fin tomt ni har!!! När ska ni börja bygga och hurdant hus? Nyfiken ju

Nu ringde jag till vår rektor och sa att jag är hemma imorgon. Sonen är sjuk och har antagligen haft feber hela dagen( de har ingen termometer på dagis..). Han är jätteförkyld och har ont i munnen. Börjar misstänka att något är fel på tänderna längst bak. Hans 4 sista tänder (2+2) har hållit på ocj j*vlats sedan i VÅRAS men de kommer inte fram. varför jag skyller på tänderna? Jo för att han har haft lika jobbigt med alla övriga tänder... men de har ju kommit upp ganska snabbt. Inte som nu. Han är så sjuk så han "tuggar luft", tandkött och kinder. Och så blir det blåsor och så blöder det... Och det går i perioder med några veckors mellanrum. Sedan är det samma visa
    (nu kommer jag ihåg att jag berättat om detta tidigare).
  • Daggdroppen
    LCroft skrev 2007-11-26 19:03:23 följande:
    Lite nytt: nillashem.blogspot.com/
    Måste ju få säga: KUL att se dig igen

Söt ljusstake

Förresten, jag måste ju också få berätta att jag ÄNTLIGEN hittat en dubbelpulpet, ni vet en gammal ljuvlig en Har inte fått hem den än, men det gör inget, för det blir nog ett projekt till sommaren ändå...
  • Daggdroppen

På mitt hemliga loppis som jag är lite rädd att  tipsa andra om

LCroft skrev 2007-11-26 19:14:03 följande:
    Detsamma gumman! Stackars liten som får så ont jämt när tänderna ska fram Jag och Ida kan komma och hjälpa till när som helst Var har du hittat dubbelpulpet? Vill också ha! Vette sjutton var den skulle få plats, men jag vill ha
  • Daggdroppen

Oj så fina bilder ni visar hela tiden. Både på inköp och eventuella renoveringsobjekt Ni har inte tappat stinget ser jag

Precis en sådan dubbelpulpet som Rori visade var det som jag ska köpa. Den är bara reserverad än. Måste låna makens bil så jag får hem den. Min är dock målad i en ganska tjock brun färg somär sliten både här och där. Men nu då jag såg Roris bild blev min övertygelse stärkt mera. Den kommer att bli SÅ fin!

Idag är jag ju hemma med sonen som är sjuk. Nu somnade han och jag har ju tusen andra saker än att sitta här att göra... Borde göra jobbarbete, men tror jag ska passa på att julpyssla lite. Har sytt en julgransmatta i grå tjock filt med langettstygn runtomkring. Av restbitarna gör jag julstrumpor, även de med langettstygn plus en vit kant upptill. Efter det ska jag sy ett överdrag till kökssoffan i samma material. Tänk er det med vita gamla örngott till. *mmmm*

• Daggdroppen

Nu behöver jag er HJÄLP tjejer!!!!

Har beslutsångest över vilken bild som ska bli årets julkort. Tar ni en titt i mitt galleri och ger er åsikt???

SNÄLLA!!!

• Daggdroppen
    Surfturf skrev 2007-11-27 13:42:08 följande:
    Hade gärna gjort det men är oinbjuden står det.....
     Nu är du inbjuden
  • Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2007-11-27 13:47:16 följande:
    nummer 6!
    Surfturf skrev 2007-11-27 13:47:22 följande:
    Nummer 6 tycker jag var gulligast, mutade du katten för att ligga där??
    Tack för era åsikter! Hihhi, nä jag mutade inte katten utan det var det första kortet jag tog så han kom dit av intresse, men tröttnade fort. Konstigt nog... Det jag stör mig på med det kortet är att mössan är så konstig. Själva luddkanten var uppvikt och då syns det röda... Men är kortet ändå så pass mycket roligare och bättre än de övriga så det inte gör något???
  • Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2007-11-27 13:56:39 följande:
    Fluffiga molnAbsolut nr 6!
    Tack för din åsikt! Du verkar vara överens med de andra Åååh jag stör mig bara så på mössan. Annars tycker jag också att det är ganska roligt
    Juleja skrev 2007-11-27 13:58:16 följande:
    Juliah: Åh så himla spännande! Grattis! Fluffiga moln och Miamaria: Får jag kika in hos er?
     Välkommen!
  • Daggdroppen
    Busan skrev 2007-11-27 14:04:58 följande:
    Fluffiga: 2 eller 6
      Nu har jag beställt. Det blev nr 6 tack för din röst!
    Juleja skrev 2007-11-27 14:14:33 följande:
    Fluffiga moln: Gud vilket fint hus! Allt är liksom återkommande, genomgående! Genomtänkt! SÅ härligt kök! Vilken man du måste ha!Nu drömmer jag ännu mer om ett eget hus på landet! Suck...
    Oj Generad. Ja vad ska man säga? Tror det är den finaste responsen vi fått, så det värmer oerhört mycket Generad.  Är glad att det märks ett resultat av allt huvudbry Glad
    Emmsan skrev 2007-11-27 14:19:06 följande:
    näääe Fluffiga moln!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nu kan jag inte hålla mej längre när alla bara pratar om dit fiina hus snääälla får jag kika lite ;)?
    Ska snart fixa in dig!
    Juleja skrev 2007-11-27 14:20:05 följande:
    Fluffiga moln: Blev så till mig att jag glömde... 2 eller 6 tycker jag!
     6:an blev det! Tack för din röst!
    juliah skrev 2007-11-27 14:24:30 följande:
    Månne artikeln blir utsatt på nätet också? Jag vill ju också läsa då den kommer!!! Gud så fint ni kommer att ha
    lasseliten skrev 2007-11-27 14:36:28 följande:
    Så, nu kan jag inte vänta längre....Nu åker julstjärnorna upp! Nån annan som är på G? Min ursäkt är att vi ska till sthlm fredag-lördag så jag hinner inte då
    Jag har EN upp. De andra ska upp så fort som möjligt. Adventsljusstakarna i de små fönstren på vinden börjar lysa från och med ikväll
    juliah skrev 2007-11-27 14:36:29 följande:
    Sådärja, nu har jag skummat ikapp lite. Har haft en så urjobbig dag idag med barnen så jag har inte fått ngt gjort. Ja dagen är ju inte slut ännu Tack snälla ni för alla gratulationer, vi får väl se var det hela leder, hursom så är jag väldigt glad och stolt.Hann se att karamell visade upp ett urfint täcke!
    Hoppas du får bra avlastning ikväll
Svar på tråden Vita hem del 6