Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-12-04 19:01:33 följande:
    Ha en supermysig kväll! Det är ni värda efter allt slit med huset. Tänk, nu sitter ni där
     Tack

Ja, tänk, det gör vi! Är så trött (men ändå glad!) så jag vill bara gråta ikväll

*blir alltid så då jag är trött* Gråtmild eller vad?

Ha en mysig kväll ni andra också!!!
  • Daggdroppen

Julia: Försökte skumläsa och såg att det pratades lite om det kommande reportaget. Eller gjorde det? Vad var det du funderade på angående porslinet? Har du fått veta mer om vilket tema de har eller är det bara ett inredningsreportage "överlag". Inget vår/jul tema eller liknande?

Själv är jag LEDIG imorgon. Hör och häpna, mitt i veckan! Orsak: Finland firar självständighetsdag (90 år dessutom) och då är det en RÖD och fin dag i almanackan

Ska sy ett överdrag till köksoffan om jag hinner. Har också tusen andra projket att göra. Bjöd hem mina kollegor i början av nästa vecka och de kommer ju liksom att gå husesyn och syna varje list och varje vrå.... SHIT! För tittar man riktigt noga så märker man att det finns kvar att göra lite här och där...

• Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-05 18:02:45 följande:
    lillafruluva, nej jag hann inte det, får ta det på lördag.Det kommer att vara jultema, vet inte om både kök och matdel i vardagsrummet ska vara dukat. En vit linneduk med hålsöm ska jag ha.Dilemmat är väl val av porslin eftersom jag inte har något jätteroligt att välja mellan...fluffis, det där med lister som saknas osv, ingen lägger märke till sådant utom de som bor där
    Hm, kanske det....

Ser framemot att få ta del av dina reportage! Blir det först till nästa jul det kommer i tidningen då? Det senare alltså? Och vet du än vilken det blir?
    lasseliten skrev 2007-12-05 18:13:57 följande:
    Fluffis- håller med Juliah. Listerna som saknas ser ingen! Lägg ner tiden på att piffa istället. Ert hus är ju underbart!
     Tja, det är kanske så. Man tror att alla ska se de små detaljerna som man själv ser... tack i allafall!
    Peak skrev 2007-12-05 18:59:43 följande:
    Lisa1981 - vad fina bilder du visade! Vill också sy hjärtan! jag och mamma försökte - herregud de blev som tarmar och inte alls som vi hade tänkt!! Tips att ge? Juliah - det är söndagens bilaga till aftonbladet man ska inhandla va? Kul att de kommer snart, men inte kul om du känner dig stressad, men tycker nog inte du behöver det. Du har ju redan så fint hemma!!Fina kransar ni har gjort!!Såg ni vilken fin vedkorg Lulu hade ställt in i Äntligen hemma igår? vart kan man hitta en sådan tro?Åh vad kul, vad heter butiken? Är det i Linde du bor? Fick tips om en bra butik där och det låter som den kanske?Jag vill också öppna butik! SÅÅÅ sugen nu, när man är arbetslös, inte vill plugga och inte hittar något intressant jobb!!Någon som vet vart jag kan hitta en trehjuling som är i järn (?) silverfärgad. Inget flak. Helgjuten kan jag tänka mig...nån som vet hurdan jag menar?Lowe har en rejäl bula i huvudet nu - han puttade in skärbrädan och på den stod en flaska chilisås som han fick i pannan - pluttisen Idag var vi och kollade i huset, nu är innerväggarna uppe, om 2 veckor får vi tillgång till huset och sambon ska vara ledig från jul till första vardagen i feb och snickra!
    Gud så spännande med att snart få flytta in. Det är ju inte länge sedan vi flyttade heller Lycka till med flytten

Kunde inte hålla mig så jag sydde överdraget till soffan. Men jag tog den enkla vägen. Kardborreband!!! Tänkte att det blir bäst att ta det,för att få filttyget riktigt spänt. Men fy bubblan vad knepigt det var att hålla kardborrebandet ifrån att fastna i själva filttyget. Höll på att tappa nerverna x antal ggr... Skrikandes Men nu är det klart!
  • Daggdroppen

Smyger mig in och lägger några strökommentarer utan att ha läst ikapp desto mer...

Lisa1981 skrev 2007-12-06 11:08:45 följande:
    Fick inte med stolen. Denna stlen till iså fall. Vad tycks??? Jag är bara lute lätt desperat för att ha nåt fint innan jul
    Jag tyckte om både bord och stol. Men köp med hjärtat, inte panikhandla!!!
    versan skrev 2007-12-06 09:55:49 följande:
    Nu ni tjejer hmmm.... finns det någon kille här så ber jag om ursäkt du/ni är inkluderad.SÅ hör är det HJÄÄÄÄÄLP! Jag håller på för fullt i köket och renoverar och hittar ingen och då menar jag ingen snygg Väggpappershållare. Vad har ni för hållare till ert kökspapper?Jag vill ju inte ha det ståendes på köksbänken då det tar onödig yta och en pappersrulle är ju inte snygg att ha framme så den syns.Så vad har ni?Vart har ni köpt den?Trivialt problem men fasen så irriterande.
    Jag har en från madam stoltz. Den är så fin så den får gärna stå framme Och bänkyta har vi ju

Idag har jag småpyntat lite och skrivit kuverten till julkorten. Fick julkorten för någon dag sedan och de blev himla bra Tack igen för att ni tyckte till om det!
  • Daggdroppen

Några nya bilder...

Julskylt somväntar att hitta en plats med P:
    Julskylt som väntar att hitta sin plats med P

Söta tomtarna:
    Söt tomte

Söta tomtemor

...och änglarna som dansar sin ängladans som bäst...

Änglarna dansar sin ängladans...

Mitt fynd från en loppmarknad i höstas, ett gammalt baktråg:
    Mitt Baktråg

Och lite kvällsmys:
    Kvällsmys

• Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-06 12:58:02 följande:
    Lina, ja, jag får många ggr försvara våra rutiner och bristen på spontanitet. Äsch, det är så kort tid det här i ens liv, vi som familj mår bäst av det så vi väljer att leva så. Regelbundna sov och mattider är min melodi!Fluffis, å så mycket fint du visar. Jag har ett likadant tråg.

Tack

Använder du det till något?

Jag hade letat länge efter ett, men bara hittat riktigt mörka. Detta är ljust (fastän det ser mörkt ut på bilden). Gick och tittade på det säkert fem-sex gånger och tillsist sa jag till gubben som sålde det att jag tar det på en gång så han slipper mig, om han prutar ner priset. Och då fick jag det Ska bara använda det kring jul, för den rustika känslan blir för mycket året runt. Och då försvinner ju glädjen i att ha fram det också...

• Daggdroppen

En fråga: Vad har ni för gardinstänger????

Jag vill ha tunna, vita med enkla knoppar. Och billiga! För vi har mååånga fönster...

Blir kirshstänger FÖR fula??? Jag är medveten om att de egentligen ÄR rätt fula och att det kanske inte är meningen som "vanliga" gardinstänger utan mer cafe-stänger....

Men jag har faktsikt ingen lust att betala över 40 euro per fönster. Vi har ju uppemot 20 fönster...

Och ikea har väl bara svarta och stålfärgade?

Jag är med andra ord rätt desperat...

• Daggdroppen
    Lisa1981 skrev 2007-12-06 13:08:48 följande:
    Va roligt att ni tyckte att det va fint med bordet och stolarna. En fråga bara.Hade ni valt det ovala (blir det med iläggsskivor) eller slagbordet???www.englesson.com/catalog.asp...
    Slagbordet. Jag gillar inte ovala eller runda bord. Tycker det är svårt att duka fint då...
  • Daggdroppen
    Hvita sinnen skrev 2007-12-06 13:11:26 följande:
    Fluffiga moln: åh en sådan underbar kamin!jullan: är du nervös?, Du kommer ihåg vad jag sagt om min blogg och din dator!!!??? Hoppar in här lite, har lagt en bild på vår julgirlang i galleriet (kunde inte få in den här). Är supernöjd och ville visa upp den fler bilder finnas i min blogg: www.hvitasinnen.blogspot.com
    Tack!

Oj så fint ni har det
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-06 13:12:10 följande:
    lisa, slagbordet!fluffis, vi har ikeas, har sprayat en vit, fyra kvar...blev riktigt bra!
     Jag funderade faktiskt på om man kunde göra det igår....

Har du bild? Går in och ser efter....
Svar på tråden Vita hem del 6