Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-11-30 20:21:37 följande:
    Säg att alternativet är att du målar era nuvarande möbler vita
    Fast det vill jag ju inte själv. Fy bubblan vilket jobb! Och jag gillar inte modellen på våra nuvarande. vill ha kryss!
  • Kajsa M
    lillafruluva skrev 2007-11-30 20:26:01 följande:
    Kajsa M skrev 2007-11-30 20:21:55 följande: Jag har ett stort ekbord och fyra ekstolar med svart skinnklädsel från Mio (vi fick köpa det billigare för att vi hade en bra kontakt där) Men fyyyyy vad tråkigt det är, vill inte ens sitta där!Och så har vi vänner och bekanta som inreder hela hus och lägenheter med massa ekmöbler!!Kryss siktar jag också in mig på!! Eller lite äldre vitmålade möbler med kökssoffa, eller en kombination
    mmm, samma här! Vill inte vara i mitt kök eftersom ekmöblerna står där!

Nu är mina ögon rödgråtna också! (efter Amandas Halleluja) Hon är ju bara sååå bra!
  • Kajsa M
    Mori skrev 2007-11-30 20:42:23 följande:
    Hallå tjejer! Bakt så ögona går i kors till kalaset imrogon. Gjorde Leilas julsemifreddo. Kom på lite försent att det är lite alkohol i den och många av gästerna är gravida eller ammar.... Det är tre matskedar likör på typ fyra eller fem liter semifreddo. Kan det vara någon fara tror ni??
    Det låter ju som ytterst lite alkohol!
    Har du sett var din ängel står nu?
  • Kajsa M

Gokwell!

Ser nu igen, efter min totala allergiska reaktion på all mossa jag jobbaat med idag! Finns kanske hopp för att ljusstakarna få vara kvar då!

BRA JOBB Miamariah! Ber om ursäkt för att jag råkade skriva ditt gamla nick tidigare! Men du är liksom Smajla för mig!

Fint Himmelbit i dina vardagsrumsfönster!

Imorgon, om jag är frisk, ska jag inhandla en massa julblommor! Behövs för att få till den rätta känslan! Hade tänkt ta md maken till EM också och kolla på en ny matgrupp.
    Denna funderar jag lite på: http://www.em.com/index2005.asp?avd=sortiment&sub=start&sida=sortiment_produkt&Modell=&ProductType=501980

Åsikter?

• Kajsa M
    mimmi006 skrev 2007-11-30 23:19:02 följande:
    Kajsa- jättefin! Såg en liknande, men med ljusare skiva, på Nordik idag. Riktig wilmakopia för 5995:- med 6 stolar. Men då var ju det här ännu billigare! Fick du influensan?
    Ja en riktig wilmakopia, men det som är bra är att hivea, som träslaget är, är stenhårt! Så det blir inga mräken i! min syrra har ett sånt och hennes 2 åring har inte lycats göra ett enda märke trots vårdslös hantering av gaffeln!

Nja, ngn magvariant är det...
    MiaMariah skrev 2007-11-30 23:19:17 följande:
    tack! hihi, ungefär som du var Salmiak för mig innan jag vant mig vid Kajsa Störtgillar den där matgruppen!
    Bra!
    Ja jag känner mig fortfarande lite som Salmiak!
  • Kajsa M
    lillafruluva skrev 2007-11-30 23:24:54 följande:
    Kajsa M- Som du vet tycker jag att den gruppen är superfin!! Gissa vem som målar bokhylla??!!
    Jo det vet jag! Måste få fler medhåll för att lyckas med övertalningen här hemma du vet!
  • Kajsa M
    lillafruluva skrev 2007-11-30 23:31:26 följande:
    Kajsa M skrev 2007-11-30 23:27:04 följande: Hm, han ger nog med sig när han ser den och inser att den ju faktiskt passar som handen i handsken hemma hos er!!
    Han är envisare än vanligt idag! Han vill hellre att vi köper en laptop!
  • Kajsa M
    BEHÖVER MASSOR AV JULINSPIRATION FÖR EN VIT JUL!!!
    Har alltid firat rödvita jular, men i år tänkte jag plocka bort det röda och bara vitt och grönt och silver. Men det känns inte som om jag får till det! *morrar*
    Det är nog granen och julblommorna som saknas, men ändå ...
    Har 100-tals med jultidningar och böcker, hur mkt klipp som helst, men ändå får jag inte till det själv...

Får spader på mitt stela och trista hem! Vill ha mjuka linnehissgardiner överallt och mer av allt. Mjukt och varmt. Avskyr det minimalistiska och tråkiga som finns här hemma på en del ställen. behöver hjälp! Men var ska man börja? Göra ett rum i taget eller lite här och där? Har ju tyvärr inte obegränsat med pengar heller. Får ju knappt maken att gå med på köksmöbelbytet. Han ger säkert med sig när han märker hur viktigt det är för mig, men det är tråkigt att behöva tjura sig till allt.

Kanske bara en dålig dag...
  • Kajsa M
    lillafruluva skrev 2007-12-01 09:26:06 följande:
    God morgon! Var uppe till kl 2 och målade på bokhyllan! Blev så glad imorse när jag tittade på den och kunde nästan se det slutgiltiga resultatet framför mig
    Va kul med förvandligen! Har själv köpt en burk färg som jag ska måla nya köksskåpet med, men det blir aldrig av. Jag som brukar ha ett rasande tempo...

Julstämning man får då! Regn och blåst!
Svar på tråden Vita hem del 6