Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Angelinas mamma skrev 2007-12-07 05:09:30 följande:
    Godmorgon! Tänkte visa vad jag pysslade ihop igår...Tänkte göra fler men funderar på om man kanske ska brodera något på dom eller använda annan färg på garnet, t.ex grått, skulle det bli fint?Några tips på fler figurer man kan göra? Tänkte ge bort några till mamma också, de är ju så lätta och roliga att göra!Förresten, är lilla eller stora stjärnan finast?/Johanna
    Å vad söta! Tycker inte du ska göra nåt mer, de är fina som de är. Enklast är oftast det bästa. Gillar den lilla stjärnan bäst.
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 09:03:52 följande:
    Godmorgon!Skåpet jag visade igår kväll ( www.blocket.se/vi/14442807.htm)  är mitt om jag bara kan övertala maken att hämta det. Han lät ytterst tveksam, men med lite kvinnlig list ska det nog gåAngelikasmamma: Superfint! Lisa1981: Vi har åtta stolar, men så är vi ju 5 i familjen och har vänner med lika många ungar som vi har. Ibland blir så trångt att vi får ha två sittningar.Lasseliten: Vitpepparkorn till dig och handsprit, handsprit handsprit heeeeela tiden! Hoppas ni inte blir sjuka. Mina söner har haft VKS på dagis i flera veckor och klarat sig. *peppar papper*
    Vad fint och vilket pris!! Vad roligt att se dig härinne förresten! Har saknat dig
    Karamellfabriken skrev 2007-12-07 09:09:14 följande:
    Godmorgon!Känns som jag har hamnat i fältkoma eller något. Ögonen blöder.Igår gjorde vi det och idag känns det.Hämtade köket på Ikea alltså ! Hjälp vilken plocklista. Vi fyllde 5 jättevagnar till bredden, tog oss ut genom kassorna, packade och körde hela vägen hem i skitväder. Kom i säng vid tretiden.Nu har vi 600 kg kök utspritt över hemmet. Hjälp och jippi på samma gång, tror jag ! 
    Ojoj vad spännande..
    Peak skrev 2007-12-07 10:13:18 följande:
    Kajsa - lycka till i em!! Trött jag blir på möbelgrossen, de kunde boka ett bord med stolar till oss, men nu svarar de inte på mail...och det går inte att ringa dem!? Ahh hade ju bestämt mig för det bordet nu och man vill ju inte chansa att det finns när vi måste hyra en bil och har 60 mil t.o.r.!*mutter mutter*
    Nä, jag höll på att få hjärnblödning när vi skulle maila/ringa dem. Det är bara att mailbomba dem eller ringa ringa och lämna meddelande.. Urusel service men priserna är ju bra så därför iddes vi ligga i..

Däremot är de hur gulliga och tillmötesgående som helst när man åker dit och även när man hämtar sina möbler..
    Karamellfabriken skrev 2007-12-07 11:13:07 följande:
    Vad tycker ni om den här?Dyr, men annars?www.isabellasmith.com/ecommerce-products/view...
    Underbar! Har själv sneglat på den..
  • MiaMariah
    Peak skrev 2007-12-07 13:27:19 följande:
    Miamariah - det går inte att lämna meddelande säger de, ska prova nu igen för nu har de ju öppet iaf! Om telefonen är där!?Skickade mail imorse igen - inget svar
    ! Förvånad mäh, herregud.. på "min tid" Flört gick det att lämna telefonmeddelande.. men maila ett par ggr om dagen, det låter skitjobbigt, jag vet men de är urusla att höra av sig så vi gjorde så och då hörde de faktiskt av sig. eller skriv i mailet att du vill att de ska ringa så får du svar på alla frågor per telefon.
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 13:42:54 följande:
    Tack söta MiaMariah! Det är svårt att hålla sig härifrån! Man är liksom fast här!
    Ja, jag har upptäckt samma sak Flört
    Kajsa M skrev 2007-12-07 14:41:22 följande:
    Det är vi bara glada för!Nu har jag varit hos rektorn och fick veta att jag får 80 % efter jul. Perfekt! Jag ska jobba som speciallärare! Kul men vilken utmaning!
    Å men grattis!
    malins79 skrev 2007-12-07 15:08:52 följande:
    Här är en dålig bild på min nya ljusslinga från Bluebox. Speglen är en Hemnes(?) som jag målat vit, Jacob är med på ett hörn han också.
    Snyggt!
    MildaMaränger skrev 2007-12-07 15:25:25 följande:
    Nytt i bloggenwww.mildamaranger.blogspot.com/
    Välkommen tbs, har du varit på shoppingtur till Stockholm nu eller minns jag fel?
  • MiaMariah

MM - glöm min fråga, läste i din blogg nu.. Läcker skallra!

• MiaMariah
    Kajsa M skrev 2007-12-07 15:47:05 följande:
    MiaMariahTack så mkt! Alltid skönt att ha ett jobb! Även om halvtid känns behagligt...Får ju i alla fall en ledig dag mitt i veckan.
    Ja, det är ju perfekt!
  • MiaMariah
    mimmamum skrev 2007-12-07 16:54:19 följande:
    Hej tjejer!Datorn kraschade i tisdags Har inte kunnat kika in hos er sedan dess! Har säkert massvis att läsa igenom, någon som vill sammanfatta? Jag har iaf fått väldigt mycket gjort här hemma så det är ju bra, men det är så kul att vara tillbaka! Har inte kunnat blogga eller kolla min mail heller!KRAAAM
    Ajaj, låter inte kul med datorn.. Men underbara glöggmuggar!
    malins79 skrev 2007-12-07 18:43:00 följande:
    MiaMaria, Lasseliten tack!! Maken tyckte det blev mysigt i hallen när han kom hem.
    Ja, tänk vad liten ljusslinga kan göra..
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 20:13:20 följande:
    Kajsa: Grattis till jobbet! Stackars dig som måste tillbringa kvällen med att äta julbord. Vad fint det blev med alla fina SWAP-saker. Jag hade Ängskogensblomma här häromdagen och hon fick fnatt när hon fick till svar vart allt det fina hon undrade var jag köpt kom från swappen.Malins79: Så fint det blev, och vilken lite sötnos! Hu för magsjukan!MM: Vilken söt skallra! Jag älskar att köpa bebisprylar, det är sååå kul!Lasseliten: Tack! Fast jag har ju hängt bakom smöret i din kyl hela tiden. Vilken mysig bild.Mimma: Trist med datorn, men bra med pysseltid. Glöggmuggarna är underbara! *kakburken undviker jag att titta på, den skapar en manisk villha-känsla i magen*Sylt: HU! Fy era stackare.Rori: Jättefint!Juliah: Hur går det? Är du nervös? Har du fått se bilderna innan?Här kommer vår nya dörrskylt som älste sonen inte vill att jag ska hänga upp, den är piiiiinsam!
    Vad sööt dörrskylt och underbar slinga!
    Sylt skrev 2007-12-07 20:50:11 följande:
    Det värsta är att jag kommer ihåg känslan precis.....  Min pappa gillade att tänja på känslan lite.... Han bästa trix var att köra förbi kiosken hemma - gärna när det var fullt m ungdomar utanför, tuta o ta tag i ens arm och vinka med den..... du förstår ju själv......
    Haha, Skrattande
  • MiaMariah

Såå sugen på att tapetsera om/måla om vårt arbetsrum som går i grönt. Bara bott i lägenheten i knappt ett år och redan supertrött på det gröna...

• MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-07 21:22:07 följande:
    Ja ibland tröttnar man fort på vissa färger. Är det målat eller tapetserat där nu?Fluffiga: Ser du också på Idol? Jag får tyvärr inte in kanalen. Men jag hejjar på Mari (kollat på deras framträdanden på youtube)
    tapetserat..
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 21:41:13 följande:
    Visst är det:.D. *ryser*
    felciterat men angående tapetsera om så får jag nog bearbeta maken en lång tid innan.. dessutom är det ju hr så det är ju pengar vi aldrig "får tillbaka" så att säga..
    emmasa skrev 2007-12-07 21:45:47 följande:
    Paus i idol Skriver lite efter några veckor. Har varit in och kikat då och då i tråden men inte orkat skriva något. Nu börjar saker och ting kännas lite mer hoppfullt har tom lyckats med ett blogginlägg. www.alfridashem.blogg.seVsm: Måste bara säga att du är en hemskt pinsam mamma   Skylten var jättesöt!
    härligt att se dig, håller alla tummar och tår för att lillan ska hålla sig i magen så länge som möjligt!
    Peak skrev 2007-12-08 11:05:15 följande:
    OJ Knyttis - är ni friska nu då? Tur det är jul snart så ni kan äta upp er lite Idag när det är lördag får man väl  visa godis á la Leila!Det blir ingen tur till Gbg imorgon, när Möbelgrossen äntligen ringde oss igår kväll så var alla bord slut såklart!!Nå´n som vet hur ofta de har sina försäljningar? Vill ju ha det bordet nu ju!!
    Å mums, vad gott, jag som sitter här och är godissugen Skrattande
    Vad synd att borden var slut.. Man blir ju riktigt arg Förvånad Deras utförsäljningstillfällen nämns efterhand på nätet, vet inte hur ofta numera de har öppet.
  • MiaMariah
    mimmamum skrev 2007-12-08 15:29:39 följande:
    Tack Kajsa, tyvärr klarade jag mig inte, har fått magsjuka Usch så jobbigt! Har inte vågat dricka en droppe på hela dagen, finns det något som underlättar?
    Usch då, krya på dig!
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2007-12-08 15:37:20 följande:
    Juliah eller ngn annanÄr det ngn som vet ngt företag som säljer vita köksmöbler. Vill inte ha ngt från IKEA, Mio, EM.
    Hmm, rent instinktivt säger jag Elviras och Möbelgrossen, kommer inte på nåt mer i dagsläget men säger till om jag kommer på nåt mer.
Svar på tråden Vita hem del 6