Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

är ni nyfikna på vad som står här istället för pallen nu? nåt som också ska bli vit och ska stå här istället..

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpiljz7e.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

• MiaMariah

Sorry att jag försvann, maken hörde av sig från Schipol på vägen hem..
    Nåväl, här kommer bilderna. Det är en stol från farfars farfar och farmor som jag ärvt men ska få lite vit färg. Farmor har målat om varenda sådan stol i regnbågens olika färger Skrattande

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/php106yec.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
    Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpfwz5pf.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

• MiaMariah
    Beatrize74 skrev 2007-12-09 20:03:15 följande:
    Hemma efter en lååång shoppingdag. Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan! De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det. Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc. Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av. LYCKLIG!!!
    Grattis, vad härligt! En lycklig Bea skuttar omkring därhemma nu då förstår jag Skrattande
    Himmelbit skrev 2007-12-09 20:08:55 följande:
    Idag såg jag ett jättefint alternativ till julgransfot!Förbered er på en vimsig förklaring...En ganska hög "korg" i metall, lite rostig look. Denna var fyllt med kottar och i den stod ett träd i detta fallet, men det borde man ju kunna ha som julgransfot tänkte jag. Om man tar bort de nedersta grenarna på granen så funkar det ju. Supersnyggt var det iallafall.Är det någon som kan se det framför sig med min något flummiga beskrivning..?!
    Tror jag vet vad du menar.. Eller är den helt "tät" eller med hål i?
  • MiaMariah
    knyttis skrev 2007-12-09 20:24:37 följande:
    MiaMariah- Grattis till grisen, älskar den med! Stolen är fin som den är men blir fin i vitt med, härligt då den har en sådan historia!Juliah - Bra att du förstod hur jag menade, just så! Skönt med maken hemma, då får du sova inatt!Pressan - Kul att du är inne en sväng!
    tack tack! ja, jag tror nog den blir fin vit hoppas jag.
    Himmelbit skrev 2007-12-09 20:26:25 följande:
    Vad fin den var. Kul att den har en historia i familjen också!!
    tack! ja, det är roligt Glad
  • MiaMariah
    Himmelbit skrev 2007-12-09 20:30:58 följande:
    Den är väldigt "otät" dvs mycket glest mellan "spjälorna". *känner mig lika ordfattig som när jag var "amningströg"...
    men jag tror jag vet vad du menar! blir säkert jättefint.
  • MiaMariah
    MariaV skrev 2007-12-09 20:45:22 följande:
    Ett sista inlägg i bloggen
    sista? neeej, jag gillar ju din blogg!
    Sylt skrev 2007-12-09 20:49:03 följande:
    ... nu ska vi se vad jag kommer ihåg.....Mia --> Man kan visst ha en gris själv Julkort --> Har själv kämpat med våra, försökte ett tag göra ett collage av alla huvud men det blev inte heller bra (alltså inget bra tips). Jag klädde om/ut killarna ytterligare en gång o fotade maassor. Det är helt omöjligt att båda skall bli bra..... Det slutade med att jag beställde lite blandat . Det allvarliga fräcka kortet får åka t kompisar, tindrande-ögon-kortet t mormor & co, fniss-kort till syrrorna osv.Färger i pojkrum --> Vi har ett rum som är blått/rött och ett som är ljusgrönt. Båda med mkt vitt som bas.... sen var det tomt i mitt huvud....Jo, förresten! Vill gärna ha en sådan liiiten gles gran i en kruka. Jea! Hoho, hittar jag det hos dig? Eller jag kanske får ut o hugga en själv (räcker iof med en sax t en sådan liten som jag vill ha)
    Skrattande
    lillafruluva skrev 2007-12-09 20:55:22 följande:
    Himmelbit! -jag har min i en korg! Äh, kan ju sätta in bild(nu har jag fått min vita julgransmatta också):
    vacker!
  • MiaMariah

eller tyckte ni kanske att det inte var snyggt med stolen där istället för pallen..?

• MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:07:26 följande:
    Sorry, vännen! Jag tycker att lådan är så fin att jag inte har ögon för varken pall eller stol.
    Skrattande det är ok.. tack!
    underbara bilder du bjuder på, skåpet blir ju kanonfint! var har du hittat renarna?
    Himmelbit skrev 2007-12-09 21:07:54 följande:
    Du är gullig du . Är du säker - tyget räcker till dig också annars...
    tack!
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:29:07 följande:
    På Åhlens för 20:- (eller var det kanske 25 styck. Fika snart?
    ah, kanonbra pris! Skrattande inte än!
    Himmelbit skrev 2007-12-09 21:38:47 följande:
    Förlåt - det var inte meningen att förvirra dig.... *he he* Var ju tvungen att uppgradera bilden lite. Den "gamla" Himmelbiten var från i somras - rena bäbisen . Nu är han ju stora killen och sitter och spelar piano på pres. bilden. Värsta konsertpianisten klädd i skjorta och pullover (heter det så?!). Vi var på dop igår därav munderingen...
    så söööt!
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:57:17 följande:
    ! Visar en av mina blivande tjejtjusare, fast gud nåde den som nämner något om tjejer och söt = psykbryt Alabama!
    Vilken snygging!
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 09:15:08 följande:
    HELT opiffat...det är barnen som lagt ut kuddarna på morgonen till och med. Vi har inte bestämt hur sofforna ska stå än och pynt och pyssel är bortplockat och högtalare nedtagna och gud vet vad, men ni får ett hum i alla fall om varför jag är lycklig. Liatorpen är hopmonterad, men jag glömde ta kort på den. Den står ju också mitt på golvet ihop med massa annat plock så pyntbilder ska komma. Och så får ni förstås tänka att jag ska måla fönsterfodren vita så snart det blir målargrader ute. Bordet ska också BORT och maken ska ikväll beställa vita överdrag och omvandlare till samtliga högtalare. Sååå....nu har jag väl bortförklarat mig nog. Ser ni vad maken har hängt upp på prov i fönstret? Ääääntligen min!
    Tjusigt!
    lasseliten skrev 2007-12-10 10:15:11 följande:
    God morgon vänner!Sonen sov återigen till kl 9. Skönt med sovmorgon, men vi skulle ju vara på dagis vid 9... Jaja, vi var där vid 9.30 iaf, skönt att vi har nära Fick den här kommentaren i min blogg...Å vad vitt, tråkigt o själlöst. Det här med vit inredning är jag så LESS på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oerhört fantasilöst. Tänk på miljön o konsumera mindre!Det är nästan så att jag börjar skratta! Kommenterade mitt inlägg om en stol som jag har gjort om....alltså återvinning! Sen är väl smaken som baken...förstår inte hur personen orkar lägga ner energi på att dissa mitt hem bara...
    Men vad löjligt.. Varför ödsla tid på att skriva sådana kommentarer? Många såna kommer från folk som är avundsjuka och då är det tydligen lättare att komma med kritik istället för beröm..
    M HOW skrev 2007-12-10 10:41:39 följande:
    Läste ikapp lite såg att någons son skulle opereras nu snart..min son ska operars nu på onsdag. Dock ett mindre ingrepp och vi får åka hem efter lunch men han ska sövas och sys. vVerkar läskigt tycker jag som nästan aldrig har varit sjuk eller gjort illa mig i hela mitt liv.Hans pappa ska vara med då jag känner att jag inte klarar av att se han där :(
    Stackars liten men det går säkert bra ska du se.. Bra att han får bort den.
    Adamama skrev 2007-12-10 13:33:29 följande:
    Hjälp!!Har låtit mig övertalas av mannen att vi (trots mina tidigare försök att köra naket) ska ha gardiner i vardagsrummet. Vi ska ha julfest här nästa vecka och han vill prompt att vi ska fixa det innan. Jag sa OK, men bara om vi köpte vita. Så idag ska vi till IKEA - vad ska vi köpa?? I de fönster i övriga huset vi har gardiner har vi enkla panelgardiner i linne, men i ett vardagsrum passar det nog bättre med lite tjockare. Är lite tveksam till hissgardiner...Vill helst inte behöva göra mer än fålla, eftersom det är lite tidspress. Hjälp mig! 
    Jag älskar våra Wilma - du ser dem i mitt sovrum i galleriet.
Svar på tråden Vita hem del 6