Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

lasseliten skrev 2007-12-10 23:23:53 följande:
    Nu känner jag mig helt lost! Vi har ett vitputsat hus från 1928. Planen är att bygga in den sunkiga verandan till en "punschveranda". Dels vill vi få in ljuset men vi vill också få en större hall. Nu till delen där jag är lost... Kan man låta utbyggnaden ha träfasad...eller "skär" det sig? Det finns en balkong över verandan och där har vi tänkt att ha träräcke...Förstår att ni säkert sover nu...Men ni kan väl hjälpa mig imorgon! Please...
    nä då, jag sover inte Skrattande men jag hade nog valt puts där också, tror det helt enkelt blir snyggast.. däremot träräcke går ju fint!
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-11 08:09:58 följande:
    Godmorgon!Idag är jag extra glad att vi inte har VKS, äldste sonen vaknade nämligen igårkväll och mådde illa. Tack och lov blev det inget! *kanske har att göra med att jag bad upprepade gånger till han där uppe att vi ska slippa den* Min syster och hennes familj kommer ju från Usa på fredag och ska bo hos oss i två veckor och jag vill helst slippa smitta dem.Har inte hunnit mer än skumma ikapp, tillbringade gårdags kvällen med att måla mitt skåp och pyssla en kompis till Juilahs strut.Juliah: Det var nästan lite skönt att repotaget inte var mer, så slappa jag blir så avundsjuk. Ni var jättefina och hemmet lika underbart som vanligt ( bara att man knappt såg nått på pyttebilderna)Danstina: Välkommen!Mia, vännen! Inte skrämmer du mig!
    Så skönt att jag inte skrämdes Skrattande Vad mysigt att din syster m fam kommer! Vad ska ni hitta på? Liseberg?
    Sylt skrev 2007-12-11 09:25:37 följande:
    Lite jul-veranda-bilder i bloggen!
    Ååå vad vackert!
  • MiaMariah

Vill ni se bilder på mitt älskade zinkhus..?

• MiaMariah
    lillafruluva skrev 2007-12-11 11:05:14 följande:
    Juliah- sitter med julmusik nu!!Barnen har bio inne i dotterns rum Usch, min kusin åkte in till akuten med aaalldeles för tidig vattenavgång och sammandragningar för ett par timmar sen. Hon är i vecka 22 och har haft sammandragningar innan!! Allt händer alla samtidigt!
    Men oj, hoppas att allt går bra!
  • MiaMariah
    Enji skrev 2007-12-11 11:16:17 följande:
    Så fint zinkhus..
    tack!
    Peak skrev 2007-12-11 11:19:05 följande:
    Miamariah - jättefint!
    tack!
    M HOW skrev 2007-12-11 11:19:41 följande:
    miamariah Så fint, jag skulle oxå vilja ha ett zinkhus mne har inte sett ngt här! Kanske har dom på gruvgatan, vi ska ju till falu lasarett med sonen imorrn då tänkte jag passa på att kika där om han orkar!!
    tack, ja, kika där - annars köpte jag mitt från Syster Lycklig och Elsas hem har också.
  • MiaMariah
    Pärla1 skrev 2007-12-11 11:25:47 följande:
    Så himla fint är det där huset!!!!*avis*
    tack!
  • MiaMariah

juliah - är det imorgon det ska fotas igen?

• MiaMariah
    Busan skrev 2007-12-11 11:30:25 följande:
    Loppisfynd för 25:- det tyckte jag var ett fynd.
    Söt!
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-12-11 11:51:55 följande:
    Mia, å så fint hus. Den kan man verkligen pynta på så många olika sätt och ha användning för året runt! Vackert!Ja imorgon ska det fotas igen då... Efter det tar jag en paus, ska försöka få i ordning fotoalbum till mormro och farmor i julklapp, sen får allt vara. Jag är slut!Busan , ja det var verkligen ett riktigt fynd!Nu ska jag sätta igång med något så roligt som att kvistlacka....
    LinaoMatilda skrev 2007-12-11 11:53:08 följande:
    Hej på er!MiaMariah: Så fint zinkhuset är! Drömmer om et jag också. Karamellfabriken, Pärla och Lillafruluva: Hoppas ni kan hitta lite julstämning iaf. Skickar över lite doft av hyacinter, pepparkakor och glögg.Lillafruluva: Hoppas det går bra för din kusins bebis!Busan: Bra fynd!
    Busan skrev 2007-12-11 11:59:09 följande:
    MiaMariah: JättesöttLillafruluva: Hoppas att det går braJuliah: Hoppas att det går bra imorgon, slit inte ut dig bara.Sänder över julstämmning till er som inte hittat den och hoppas att den infinner sig, snart.
    tack tjejer!
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-11 11:59:18 följande:
    *äter lunch och neffelar samtidigt*Miamariah: Underbart! Skapar ett definitivt villha sug i magen...Hoppas att alla finner julstämmningen, och framför allt julfriden. Det den man glömmer bort bland alla måsten..Här kommer ett julklappstips till alla som har små flickor, jag är helt kär i den och vill nästan behålla den själv.. 149:- från Logg, hm. Strl 62-86..Och min kopia brevid Juilahs fina orginalstrut.
    tack! vilken underbar klänning, synd jag inte kommer i den själv Skrattande söt strut också!
    Camilla R skrev 2007-12-11 12:22:30 följande:
    usch, just nu mår jag inget vidare -har en stor knut i magen. Måste bara få skriva av mig (hoppas att det är OK)Vi var på julbord med jobbet igår (jättetrevligt) och sedan hade vi lite trevligt i baren på Hotell Anglais -så långt allt väl. Ca kvart över ett insåg jag mina begränsningar och det var dags att åka hem -det fick bli taxi. En manlig kollega går också ut och därutanför frågar han om han kan åka med mig hem (jag uppfattar det som ett skämt) och svarar att vi ses imorgon.MEN han har inte dykt upp. Till saken hör att han bor i Uppsala och skulle sova hos en vän här i Stockholm, men INGEN har sett honom och nu görs en polisanmälan. Det känns jättejobbigt, för någonstans känns det ju som att något riktigt hemskt har hänt
    men hu, vad otäckt! särskilt när han var nykter.. hoppas verkligen att han kommer till rätta oskadd!
Svar på tråden Vita hem del 6