Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Jag kan inte sluta lyssna på denna...

">

Väntar bara på att jag ska tröttna och lyssna på ngt annat, men den är ju såååå underbar!!

• Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-02 21:49:40 följande:
    hehe, de flesta kan "ei saa peittää" men det låter ju kul med avancerade finska ord Tack för åsikten om hyllan, tror det får bli den faktiskt.
    Istuma-seisomapöydät - vad säger du om det *försöker glänsa*
    Eller vad sägs om Istuinkalusteet. Työtuolit.
    Det är nog inte alla som kan sådana finska ord va?!

Du kanske förstår vad jag arbetade med

Första året som jag skulle göra katalogen så försökte jag hitta logiken i språket. Det körde ihop sig direkt. Hade texten "skåp med 1 dörr" och tänkte att jag kunde komma på vad "skåp med 2 dörrar" hette men neeej, så smidigt var det inte... Min finska kontaktperson bara suckade och sa "Sandra, försök inte ens hitta logiken. Den finns inte..."
  • Himmelbit
    Lynn84 skrev 2007-12-02 22:06:40 följande:
    Vet du att jag lipade mig igenom hela Idol i fredags. Förrutom när Andreas sjöng för honom är jag så j*a trött på!Men ååå...när tjejerna sjöng! Marie...jag älskar Whitney Houston och den låten. Och Amanda...den låten är ju med i Shrek och C tittar jämt på den. Jag låg och lipade i soffan när hela juryn ställde sig upp och C klappade händerna hoppandes i soffan brevid! - Pinsam gravid till salu!:0)))))
    Jag lipade också och jag är inte ens gravid.. 
    Den är ju uuuuuunderbar!!
  • Himmelbit

Godkväll på er!
    Idag har sambon kommit hem efter en vecka i de grönas värld - skönt!
    Inte lika skönt att det även innebär att jag jobbar resten av veckan efter att ha varit mammaledig sedan i måndags förra veckan då.. .

De nya inköpen mottogs bra (soffan, pall, kristallkrona bl.a.). Han tyckte att det var riktigt mysigt och hemtrevligt, så det var ju bra .
    Har även varit och inhandlat ett mörkgrått fårskinn nu ikväll - sambon hade fixat det utan min vetskap efter att jag nämnt att jag ville ha ett!!

• Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-12-03 21:03:38 följande:
    Scysst shopping på en vecka!
    Jag är rätt bra på att shoppa
    Kommer in i stim, kan man säga...
  • Himmelbit

Ett tips till er som bor/shoppar i Tranås. På Fyndlagret finns enkla zinkfat/brickor - perfekta att göra arrangemang på och ge bort under julens "gå-bort-tillfällen". Köpte ett runt zinkfat idag som svärmor ska få på julafton för 14.95 kr!! Förvånad BILLIGT!
    Cirka 25 cm i diameter och har en liten kant på cirka 4 cm. Det ska fyllas med ljus, mossa och lite annan dekoration.

• Himmelbit
    Sylt skrev 2007-12-03 21:06:49 följande:
    Tjenatjena!Känner igen barn som tar kraft. Just nu har en "elak igelkott som skrattar" intagit vår treårings fantasi. Idag gjorde igelkotten av med nyckeln till tv-skåpet, innan dess så har han hällt ut glitter o bitit i ett ljus..... behöver jag säga mer....Sen kunde jag inte stå emot Coop-elljusstaken längre, kostade 149:- o det fanns bara en vit kvar... står på verandan! Var det en sådan som exploderade för ngn dag sedan *inte berätta för maken*....
    *asg* Kan riktigt se den elaka igelkotten som skrattar framför mig!! *ha ha ha*
    Vad får de allt ifrån?!
  • Himmelbit

Nu ska jag gå och vara social med min kära sambo - ha en toppenkväll!
    Kram

• Himmelbit

Godkväll!
    Vilka fina bilder ni visar!!

MiaMariah - jättefina saker! Gillade trädet - var har du hittat det? Här hemma har vi enbart fejk-växter för jag tål inte riktiga. För några år sedan såg de för tråkiga ut, men nu är det knappt att man ser skillnad på äkta och fejk.

Lillfruluva - sööööt! Jättefin stol!

• Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-12-04 19:35:49 följande:
    Skönt att slippa vattna!  Finns faktiskt väldigt fina nu... skillnad från 80-talets skräckimitationer!
    Mkt skönt!! Har kommit ifrån det så pass så att jag även glömmer att vattna de blommor som står ute på trappan... Generad
    MiaMariah skrev 2007-12-04 19:39:46 följande:
    Tack! Jag har hittat det i en lokal inredningsbutik här i Strömstad, de säljer mycket Sia men när jag nu vände för att se om det fanns nåt märke så stod det UNDER växten vad det var för sort. Törs ni gissa?
    Ok synd, Strömstad är lite långt.. Har noll koll på växter så jag passar
Svar på tråden Vita hem del 6