Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

mimmamum skrev 2008-01-03 14:19:47 följande:
    Ninizen, välkommen hit!Mia, så fint! Husen är verkligen söta!juliah, så skönt med rensning! Jag har också städat både min och Albins garderob, det ger en sådan skön känsla! Någon dag ska jag ta itu med köksskåpen, igen! Ska köpa nytt vitt porslin på IKEA nästa helg, har ni några tips?Vi ska budgetrenovera badrummet också, jag frågar igen för visst var det någon som målat på våtrumstapet?
     Kul att få urrensat lite

Själv borde jag märka flera lådor. Har tänkt föra till loppis länge men inte orkat.
    Kajsa M skrev 2008-01-03 14:21:41 följande:
    FluffisNej vekrligen inte!

• Daggdroppen
    mimmamum skrev 2008-01-03 14:23:26 följande:
    Vad tycker ni om dessa? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60057866
     Jag tycker de är fina, men kanske aningen för små djuptallrikar. Min make äter en lika stor grötportion som skulle passa i skålen som fanns på samma bild Och han vägrar att äta gröt ur något annat än en "riktig" djuptallrik

Men, är ni inga storätare på varesig soppa eller gröt så tycker jag du ska köra på dem!
  • Daggdroppen
    Camilla R skrev 2008-01-03 14:47:35 följande:
    ättehäftigt!Gamla bilder är så fina och dina/era har ju en historia, jättekul och fina!
    Tack
    gemelli skrev 2008-01-03 15:24:12 följande:
    Ingen som har nått svar på mina frågor? kanske till kvällen då Visar en bild istället på mitt senaste inköp, söööt va
    Hade inget svar, för jag visste inte
    Beatrize74 skrev 2008-01-03 15:26:03 följande:
    Hihi...sonen till sin syster, de leker "mamma, pappa, barn":"Nej, du är inte mamman, du är pappan. Jag är mamma, för det är JAG som bestämmer!!"Jag höll på att kissa på mig av skratt när jag hörde det. Önskar maken hade hört det.
     ha ha ha!!!
    Beatrize74 skrev 2008-01-03 15:21:05 följande:
    Fluffis - älskar korten...helt gudomliga och sånt underbart "tänk" du har. Jag förstår din känsla. I nya hallen ska bland annat ett kort på min farfarsfar få sitta uppe. Jag har aldrig träffat honom förstås, men han ser så otroligt go och glad ut på kortet så man blir varm i hela kroppen bara av att se honom. Ser ut som en riktigt lurig liten gubbe det och vem vill inte välkomnas av ett sådant underbart leende? Tjejer...pysselsugen och dödstrött i kombination med två överaktiva barn...hur får man ihop den ekvationen tro? 
     Åh, tack!!! Ja visst är det kul med gamla kort!! Jag älskar att blanda in gamla saker hemma och då är det också kul att få in lite ansikten på dem som använt sakerna
  • Daggdroppen
    malins79 skrev 2008-01-03 16:04:48 följande:
    Sitter och klura på förvaringsmöbel till Jacobs rum, han bor inte där än men kommer väl flytta in där förhoppningsvis under våren, men han behöver ju ha någonstans att ha alla leksaker. Vilket blir bästAlt 1  www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70103085 denna liggandes med 4st www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00118349 (transparanta)Alt2 www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99841880 (Birkeland) med trådbackar som man kan ställa i lekbackar iAlt3 Något annat, kom gärna med förslag!!!
    Ah, jag kan tyvärr inte hjälpa! Leta på blocket efter något kul skåp kanske???
    LinaoMatilda skrev 2008-01-03 16:12:18 följande:
    Vi köpte nyligen expedit hyllan. Så har vi korgar i men även hyllor utan korgar. Tycker det fungerar bra.
    Fel citat ser jag... Men tacl för den snälla kommentaren om tavlorna!
    mimmamum skrev 2008-01-03 16:16:35 följande:
    Mmmm, jag tror det får bli dem! Vi har haft arv och dinera tidigare, gillade arv men vill ha något nytt nu, dessa kändes så stilrena!Har pratat med färghandlaren, nästa helg ska vi renovera badrummet, ska bli så roligt och skönt!Bea
    Kul med renovering!!! Hurdan renovering blir det? Berätta!!!
    LCroft skrev 2008-01-03 16:17:22 följande:
    Fluffis underbara tavlor! Mia: Jättefin bild gemelli: Så söt! Mer?Välkommen alla nya Och ja! De flesta av oss har bloggar och visar mer av våra hem i bloggarna än i våra krypin, titta in i bloggtråden och inspireras Sov 10 välbehövliga minuter på soffan, så skönt, äntligen känns det lite bättre. Inte så kul att känna sig som en zombie, men någon matta orkade jag inte fundera på idag, ska se om jag kommer mig för imorgon. Fattar inte att jag glömde kolla matta igår??? Fast å andra sidan brydde jag mig inte ens i att jag hade beställt soffa heller, mannen var chockad
    Tack till dig med Jag förstår att du glömde mattan efter gårdagens händelser Hurdan vill du ha?
  • Daggdroppen
    mimmamum skrev 2008-01-03 16:40:56 följande:
    Vad bra! Det enklaste är oftast det snyggaste tycker jag! Söt tröja förresten! Fluffiga, det blir enklast möjliga. Vi bor i en bostadsrätt så förhoppningsvis får vi igen pengarna, hoppas ju på hus detta år! Väggar och golv målas vita, nytt badrumsskåp och annat från IKEA, badkaret åker ut och vi köper ett skötbord istället! VITT, VITT & VITT kan nog beskriva känslan! Mina vita Lexingtonhanddukar väntar på att få hängas upp!Har ni förslag på fina duschdraperier? Det som vi har nu funkar, det är helvitt, men det kanske finns något roligare?
     låter som en bra budgetrenovering Har inga förslag på draperier...
  • Daggdroppen
    Snowgirl skrev 2008-01-03 16:45:19 följande:
    Hej tjejer!Går i "bygga hus tankar", och tänkte att vad kan vara bättre än att fråga er om ni har några bilder på antingen era hus (utvändigt) eller om ni har några andra bra tips på sidor på hus som man kan kika på när man älskar den lantliga vita stilen??
    Välkommen in till mig
    mimmamum skrev 2008-01-03 16:46:18 följande:
    Detta ska handlas på IKEA:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70104202www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00075118www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20074170www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30074179www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10074175www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40074174www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50077469Den som orkar kolla får gärna tycka till! Jag skulle vilja ha någon slags hylla också, kan man ha en under skåpet eller ska jag ha vanliga vita på konsoller?Är det någon som vet var jag kan få tag på en sådan förstahjälpenlåda i plåt, vit med rött kors, gärna nätbutik!
     Åh, jag såg nu för någon dag sedan!!!!! Men jag kommer inte på var!!!
  • Daggdroppen
    mimmamum skrev 2008-01-03 17:53:38 följande:
    Fluffiga, tänk! Lina, ja, jag gillar verkligen den serien, det kanske märks på mina val!
    Vet du, nu har jag tänkt. Bläddrade i senaste Lantliv i hopp om att det var där. Men icke. Det måste ha varit i någon av de gamla inredningstidningar som min mamma hade då vi var där över nyår...
    LCroft skrev 2008-01-03 17:55:10 följande:
    Fluffis: En enkel vit matta som inte behöver tvättas i kemtvätt! Den vi har nu kräver kemtvätt och jag har inte nån större lust att punga ut med närmare 100 euro i tvätt varannan månad, har en man som inte är uppfostrad och äter och dricker i soffan
    Oj! En matta som ska kemtvättas skulle vi aldrig kunna ha

Appropå tidningar. Såg idag i butiken att senaste D&T hade kommit. Och IGEN finns den i butik före jag får den i brevlådan... När har ni fått er????
  • Daggdroppen
    knyttis skrev 2008-01-04 08:49:02 följande:
    Godmorgon!Nu är tappen målad med häftfärg och den ser faktiskt redan bättre ut än innan fast den är helt flammig i tonen! Maken och jag målade i flere timmar igår, de var faktiskt mysigt att jobba tillsammans på ett projekt, länge sedan sist.Idag ska jag städa och baka, maken är ledig så då ska han och W åka och handla nu på fm, på kvällen får vi middagsgäster!
     ha ha, vet du det där kan misstolkas På grund av det lilla stavfelet

Godmorgon på er förresten!
  • Daggdroppen
    knyttis skrev 2008-01-04 08:49:02 följande:
    Godmorgon!Nu är tappen målad med häftfärg och den ser faktiskt redan bättre ut än innan fast den är helt flammig i tonen! Maken och jag målade i flere timmar igår, de var faktiskt mysigt att jobba tillsammans på ett projekt, länge sedan sist.Idag ska jag städa och baka, maken är ledig så då ska han och W åka och handla nu på fm, på kvällen får vi middagsgäster!
     men trappan blir säkert FIN
  • Daggdroppen

Hoppas du inte tog illa upp Men "tappen" är så omtalad här på fl så jag kunde inte hålla mig

Inget illa menat då jag kommenterade

Svar på tråden Vita hem del 6