Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Hej på er!

Har skumläst ikapp men hoppar på tråden härifrån. Har för lite energi kvar för att kommentera. Förlåt! Har varit ganska flitig "i mitt nya liv" idag. Har nyss kommit hem från en barnvagspromenad. Stegräknaren visar 7904. Plus att jag var till stan på shopping på förmiddagen som inte är inräknade i stegen. Och DET räknas väl också?

• Daggdroppen

Grattis till alla bloggare som får celebra besök Vad kul och skoj för er

• Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2008-01-04 15:17:13 följande:
    UNDERBAR kupa!!!!
    Lisa1981 skrev 2008-01-04 15:17:48 följande:
    Här kommer en bild på tapeten som jag lovade. Dålig bild men du ser på ett ungefär.
     Jättefint!!!!
  • Daggdroppen

Tycker att alla har visat så fina vårbilderpå sistonet så nu ska jag kontra och visa två vinterbilder. För vi har vinter till april. Så jag får vänta lääänge på våren

Här är mina gamla skridskor:

Och här hänger de:

• Daggdroppen
    FruPuffen skrev 2008-01-04 16:23:05 följande:
    Fluffiga moln: Åh vad fint med skridskorna och vad fint det är i eran hall! Jag vill också ha pärlspont i hallen, men tyvärr tycker maken att tapeten vi har är så fin. Den är svagt grå så den "duger" väl, men pärlspont är ändå finast
     Åh tack Generad Men det är inte äkta pärlspont, utan panelskiva... men lika glad för det är jag
    Beatrize74 skrev 2008-01-04 16:21:06 följande:
    Åhhhh...vad många fina bilder ni visar på tapeter, glasklockor och skridskor.Jag håller på och städar bort julen som bäst. Granen är ute och julsaker är ihopsamlade i julkartongen igen. Men...jag står i valet och kvalet om jag ska kasta med mina pappersskridskor, eller om de ska få hänga kvar. Är de mer "juliga" än "vintriga"? Eller hur är det? Är de vintriga kan de gott få hänga kvar ett tag ju. Här är en bild på dem om ni glömt bort dem...beasbarnslikheter.blogspot.com/2007/12/skrids...
     Mina hänger ju kvar ....
    FruPuffen skrev 2008-01-04 16:19:36 följande:
    Jag ska också sy vårkuddar någon dag, har  i allafall lagt fram tygerna . Det blir en blåvitrandig och en vit med mörkblå blommor (tyget från Ikea).Detta snodde jag ihop efter min promenad med vagnen idag (sövde barn, motionerade och gjorde pyssel på samma gång ). Tror jag har sett det i lantliv eller om det var vakre hjem, var hur enkelt som helst. Den blev dock lite ojämn ser jag nu, men ni förstår principen :
     Snyggt!!!
  • Daggdroppen
    FruPuffen skrev 2008-01-04 16:27:41 följande:
    Panelskivan verkar super! Vill ha det i snedtaket i pojkarnas sovrum när vi inreder det.
    Ja jag är nöjd med den hittills! Och ytmässigt så ser det ju ut som äkta
    LinaoMatilda skrev 2008-01-04 16:29:56 följande:
    Fluffiga: Så fint!FruPuffen: Vilen härlig dörr! Och så fint med hjärtat.Kan ni förklara för mig vad det är för skillnad på panel, spont, pärlspont och ja allt vad det nu finns? jag kan inte det.
    Tack
    numberone skrev 2008-01-04 17:05:22 följande:
    Hej tjejer!!Nu har jag tagit tag i mitt liv igen och målat klart en hylla som skall upp på söndag och då skall även lådorna till byrån vara färdigmålat....sen skall bara själva byrån målas och jag undrar om jag inte skall slipa lite på kanterna på den sen så den blir liiiite mera shabby...den är ju ändå från tidigt 1900 tal.Hur står det til här då?
     Låter fint! Har du bild?
    Kajsa M skrev 2008-01-04 17:52:06 följande:
    Har sytt en kudde idag - igen!En helvit med vinge och breda knytband.Makens kommentar:- Jag antar att jag får flytta ut snart! För nu börjar det bli måååånga kuddar!
     Låter också jättefint!!! Lugn, du behöver inte flytta - bara sända några överlopsskuddar till mig
    LinaoMatilda skrev 2008-01-04 17:52:12 följande:
    Ok, så är det så att all panel som läggs bräda för bräda som går in i varandra kallas för pärlspont?
     Njaaa. Det tror jag inte. Men jag är ingen expert. Jag skulle också vilja ha det här utrett mera. Men det finns ju något som heter v-spont också... Sorry om jag krånglar till det!
  • Daggdroppen
    Lisa1981 skrev 2008-01-04 18:00:33 följande:
    Nej inte riktigt. Pärlspont heter det när det är en slags "uppbubbla" mellan de raka bräderna. Åh vilken bra förklaring. Pnelskivan som du såg innan är en sorts pärlspont det är bara det att man nu kan köpa färdiga "ark" typ som gipsskivor så du slipper sätta ihop bräderna en och en. Det går alltså  fortare med panelskivan.Råspont är precis som det låter. Det är grövre inte så fint i trät. Inte så jämt och det bildas ingen bubbla mellan brädorna när de sätts ihop. Det blir mera raka kanter, ett mellanrum helt enkelt. Sedan finns det som vi har satt upp, skeppspanel, det är som råspont i formen, raka kanter och mellanrum men finare och jämnare i trät.Någon som förstod???Fint hjärta av ris.... som jag inte kom ihåg vem det va som visade
     Jag förstod! Men v-spont då?
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-04 18:06:03 följande:
    Tack, då förstår jag. Alla olika utseenden på panelerna har olika namn alltså. V-spont är alltså ett annat utseende på bräder som går in i varandra. Vi har alltså inte pärlspont i hallen utan den heter något annat.Uppadering i bloggen för den som vill se.
    much better!!! Sååå fint!!!
  • Daggdroppen

Hej på er gamlingar

(själv är jag ju en 80:a)

Hm.. Klurar på vad jag ska göra idag. Tror det blir en promenad med barnvagn. Men ska slappa lite här hemma före

• Daggdroppen

Grattis till dig LINA ser jag !!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Vita hem del 6