FruPuffen skrev 2008-01-04 16:27:41 följande:
Panelskivan verkar super! Vill ha det i snedtaket i pojkarnas sovrum när vi inreder det.
Ja jag är nöjd med den hittills! Och ytmässigt så ser det ju ut som äkta

LinaoMatilda skrev 2008-01-04 16:29:56 följande:
Fluffiga: Så fint!FruPuffen: Vilen härlig dörr! Och så fint med hjärtat.Kan ni förklara för mig vad det är för skillnad på panel, spont, pärlspont och ja allt vad det nu finns? jag kan inte det.
Tack

numberone skrev 2008-01-04 17:05:22 följande:
Hej tjejer!!Nu har jag tagit tag i mitt liv igen och målat klart en hylla som skall upp på söndag och då skall även lådorna till byrån vara färdigmålat....sen skall bara själva byrån målas och jag undrar om jag inte skall slipa lite på kanterna på den sen så den blir liiiite mera shabby...den är ju ändå från tidigt 1900 tal.Hur står det til här då?
Låter fint! Har du bild?
Kajsa M skrev 2008-01-04 17:52:06 följande:
Har sytt en kudde idag - igen!En helvit med vinge och breda knytband.Makens kommentar:- Jag antar att jag får flytta ut snart! För nu börjar det bli måååånga kuddar!
Låter också jättefint!!! Lugn, du behöver inte flytta - bara sända några överlopsskuddar till mig

LinaoMatilda skrev 2008-01-04 17:52:12 följande:
Ok, så är det så att all panel som läggs bräda för bräda som går in i varandra kallas för pärlspont?
Njaaa. Det tror jag inte. Men jag är ingen expert. Jag skulle också vilja ha det här utrett mera. Men det finns ju något som heter v-spont också... Sorry om jag krånglar till det!