Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Lisa1981 skrev 2007-12-07 08:11:07 följande:
    God morgon.Jag känner att jag är såå tjatig om mitt matbord. Men finns det någon här som har 4 stolar på var sida??? eller är det bara jag som fått en fix idé om att ha det. Är rädd att man känner att man inte har plats när man har kalas och så annars. Hade tänkt köpa 10 stolar. Vad tror ni, räcker det med 8 sittplatser runt ett bord eller ska jag satsa på att hitta ett som rymmer 10???
    Vi har fyra stolar på varje sida, vid vårt matbord. Sen har vi uttag för tilläggsskivor på varje sida, dvs bordet kan förlängas med två extra skivor vilket innebär att det då får plats 12 stolar (bortsett från kortsidorna, där man också kan placera stolar om det skulle behövas).

Bordet är 2.40 långt och 1 m brett. Tilläggsskivorna är 50 cm (2x50 cm extra plats alltså). Så totalt sett kan bordet bli 3.40 långt.

Har ni plats så tycker jag absolut att du ska satsa på ett stort bord. Vi har aldrig upplevt att vi har "för mycket" plats utan ser bara fördelar med det.
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 09:03:52 följande:
    Godmorgon!Skåpet jag visade igår kväll ( www.blocket.se/vi/14442807.htm)  är mitt om jag bara kan övertala maken att hämta det. Han lät ytterst tveksam, men med lite kvinnlig list ska det nog gåAngelikasmamma: Superfint! Lisa1981: Vi har åtta stolar, men så är vi ju 5 i familjen och har vänner med lika många ungar som vi har. Ibland blir så trångt att vi får ha två sittningar.Lasseliten: Vitpepparkorn till dig och handsprit, handsprit handsprit heeeeela tiden! Hoppas ni inte blir sjuka. Mina söner har haft VKS på dagis i flera veckor och klarat sig. *peppar papper*
    Vad roligt!!! Grattis!
    Behöver du lite tips på övertalning och kvinnlig list så vet du vart du ska vända dig...

Nu är det lunch!! Vi ses senare!
  • Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2007-12-07 21:13:54 följande:
      Ha ha Lycka till!Tänkte göra en liten kul förfrågan..Hejar ni på Marie eller Amanda????Jag hejar på Marie! Tycker hon är ganska rolig och dessutom är hon ju som de säger, en sångerska av världsklass.  Amanda är också duktig, men hennes stil är inte alls min stil, så därför hoppas jag Marie vinner!
    Amanda är min absoluta favorit!!!
  • Himmelbit

Menar ni att det finns människor som INTE sitter med tårarna sprutandes och gåshud när de hör denna?! Förvånad

">

• Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-07 22:09:54 följande:
    Jag håller på Mari! Tycker Amanda är för hes (sorry Himmelbit)
    Jag gillar Marie också - hon sjunger helt otroligt bra! MEN Amanda bara tar en med storm - en riktigt super-duper artist!! Det krävs otroligt mycket för att ha en egen stil och dessutom "gå hem" hos folk. Att sjunga vackert är mycket enklare..
    Daggdroppen skrev 2007-12-07 22:11:07 följande:
    Hihi, jo jag Det var nyss en ganska kul parodi på henne i tv med just den låten
    Erkänn att du sitter med tårarna drypandes....
    Jag såg den också
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-12-07 22:12:01 följande:
    Den är underbar...
    Visst är den. Jag kan inte sluta lyssna på den...
    Håller med dig om att vinnarlåten inte var bra... .
    LinaoMatilda skrev 2007-12-07 22:13:22 följande:
    nu ska jag sova. ska kolla på nätet vem som vann imorgon.natti natt
    Natti natti!
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 22:13:31 följande:
    Den fick mig att börja lipa iallafall!
    *Snyft och snörvel* Mig också!!
  • Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2007-12-07 22:18:05 följande:
     Inte för att hon gjorde låten bra, utan för att jag blir så löjligt pinsamt glad för deras skull Jag börjar tjuta om andra gör det eller annars bara ser allmänt lyckliga ut
    Jag har också lätt till tårar och blir otroligt rörd för minsta lilla...
    mimmi006 skrev 2007-12-07 22:20:31 följande:
    Eller att Marie passar bättre för idollåten ... Amanda grät ju efteråt, hon måste avsky den...
    *asg* Kul tolkning av Amandas gråt efter vinnarlåten.. *ha ha ha * Du är för go´!
  • Himmelbit
    newht skrev 2007-12-07 22:40:55 följande:
    Brorsan säger så här;Den du vill slippa se mer ska du hoppas vinna...för dom ser man inte röken av mer efteråt, det e tvåan som gör kariärr...Ligger nåt i det
    Så var det klart! Marie blev etta och Amanda två...
  • Himmelbit

Ni som har senaste Lantliv. På sidan 118 skymtar ett skåp längst bort på bilden - är det inte alldeles underbart?!
    *tröstar mig med skåp efter Amandas förlust*..
    Är det någon som känner igen det eller är det gammalt tror ni??

Svar på tråden Vita hem del 6