Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Nu ska jag sluta muddra tråden med skåp och Himmelbitar!!

Godnatt!!

• Himmelbit

Jag vet att jag lovade att inte komma tillbaka men kunde inte låta bli....
    Tror ni att Isabell ifrån Äntligen Hemma har haft ett finger med i spelet här....
    http://www.blocket.se/vi/13767663.htm?ca=17_s

Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 23:26:06 följande:
    Hallå där! Kör du skåpkvällar utan mig! ! Supersnyggt. Måste gensat spana in lantliv.

FÖRLÅT!! Var ju tvungen att trösta mig lite... Gråter
    Ska aldrig göra om det!

NU är det godnatt och sovgott!! Kram

• Himmelbit
    lillafruluva skrev 2007-12-09 09:28:13 följande:
    En fråga till. Tapeter i vardagsrummet!!? Vad har ni för färger till era vita möbler??
    Godmorgon!

Ljusa som går åt beige. Gillar att det vita framträder så tydligt när tapeten inte är helt vit.
    Frida08 skrev 2007-12-09 09:27:21 följande:
    Go Morron.Tänkte bara slänga ut en liten fråga. Vad har ni för taklampa i era barns rum? Tycker det e svårt att hitta någon som passar. Vill gärna ha mtips å idéer å affärsförslag.//FridaJättefina bilder allihopa
    Kan tyvärr inte hjälpa dig, för min lille son har inget eget rum ännu.
  • Himmelbit
    Julia: Här har du en till som givetvis ska ner och kasta sig över Aftonbladet idag

Varje söndag kommer en tjej och ringer på och säljer Expressen - just idag hade det ju varit smidigt om det var Aftonbladet istället...
  • Himmelbit
    Julia: Reportaget var jättemysigt!! Jag håller dock med de andra här - man ville se mera!!
    Men jag tycker att du var himla tjusig på framsidan

LCroft: Har du en liten konståkningstjej? Jag har fått i uppdrag - av min systerdotter - att sy en kjol som hon kan ha på sig på uppvisning på torsdag... Förvånad 
    Har du några tips på hur den kan se ut?? *desperat..*
  • Himmelbit
    LCroft skrev 2007-12-09 19:33:56 följande:
    *skratt* Många har typ vanliga kjolar, hur gammal är hon? Det finns ju massa olika dräkter och saker som de har. En tyllkjol är ju också ett alternativ. Vad ska hon vara?
    Det är en väldigt bestämd ung dam på 8 år. Kjolen skulle vara i vit krossad sammet och lite vågig i nederkant.. hmmm... Jätteenkelt Fundersam
    Vad hon ska vara? Vad menar du? Sen pratade hon om att hon även ville att jag skulle sy överdrag till hennes skridskor - hjälp... Hur trär man på dem?!
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-12-09 19:35:20 följande:
    är ni nyfikna på vad som står här istället för pallen nu? nåt som också ska bli vit och ska stå här istället..
    VISA!!
  • Himmelbit
    LCroft skrev 2007-12-09 19:45:14 följande:
    MiaMariah: Självklart vill vi se Himmelbit: Fniss! Vill inte vara i dina skor om vi säger så Hon har inte tänkt sig en klänning liknande sak då? Som är lite som stretch tyg? Oftast så har de rätt så korta kjolar, men med "trosor" fastsydda också. Överdrag till skrindskorna... och hur de trär på dem har jag ingen aning om, har nog sett att vissa har men så länge våran dotter har varit tyst har jag också varit det Men jag har tänkt att när den dagen kommer så köper vi, ser invecklat ut
    Skönt att höra av du inte vill vara i min sits just nu..
    Hon är väldigt bestämd lilla Iza och tror att moster fixar allt.. Förvånad
    Hon sa kjol (inte klänning) men det låter ju oerhört avancerat med fastsydda "trosor" i!!

Hennes föräldrar har beställt både kjol och överdrag till skridskorna men de hinner inte komma fram till torsdag, så uppvisningen är. Dessutom var det hon beställt rosa och nu måste det promt vara vitt eftersom det är lucia... Ja, hon är riiiiktigt bestämd! Och vad är då lösningen - jo, vi ber moster om hjälp . Fundersam
    Och "curling-moster" som man är så säger man ju givetvis att man ska försöka...
  • Himmelbit
    LCroft skrev 2007-12-09 19:57:11 följande:
    Men du? Du kan ju sy Helt annan femma än med mig som är glad amatör Och jag tror du fixar det enkelt faktiskt!
    TACK för länkarna!! Jättesnällt! Kyss
    Nu ser jag ju hur grejerna ser ut iallafall!!

Nja, jag vet inte om jag kan sy - jag är också en glad amatör! Det enda som jag sytt i klädväg de senaste åren är en klänning som jag gjorde till ett bröllop i somras (alltså en klänning till mig själv, som gäst). Hittade ingen att köpa så då får man ju sy
Svar på tråden Vita hem del 6