Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-12-13 08:00:11 följande:
    Här i Finland är det bara den svensktalande delen som firar Lucia. Våra barn går i finskspråkigt dagis och därför blir det inget luciafirande där. Lite synd. Vi ska fira det här hemma ikväll istället (orkade inte nu på morgonen)VSM: Kålrotslåda är mums! Gillade det även som barn Får vi se bilder på skåpet på plats sen?Lisa: Svårt när du har så många fina bord att välja mellan Himmelbit: Inte alla som firat nyårsafton som ni gjorde ifjol då Föddes han sent eller tidigt på dagen? Tänk att det kan vara bara några minuters ålderskillnad på några som är födda på olika år (filosofen i mig som talar )
    Nej precis! Det är ju ett lite annorlunda sätt att fira på..
    Han föddes kl 19.00 på kvällen... Hmmm, vi var deras hetaste tips på att bli första föräldrarna på Höglandet år 2007. Men, nejdå när det väl hände då gick det undan... Så man kan ju inte vara en mycket senare 2006:a (skulle egentligen komma 23/1).
  • Himmelbit
    Camilla R skrev 2007-12-13 08:32:35 följande:
    GRATTIS!! Då fyller vår grannes barn år, själv fyller sonen 3 januari, så det är väl hög tid att börja planera. Det är väldigt kalasintensivt så här i december och januari för oss, det är otroligt många som fyller år.
    Melker hälsar och tackar
  • Himmelbit
    Malwa skrev 2007-12-13 12:18:07 följande:
    Måste bara dela med mig lite av min glädjeyra, igår kl 13,00 gick jag nämligen från att vara fröken till att vara fru!hade en borgelig vigsel i vårat nybyggda hus med endast våra barn och mammor som vittnen, allt blev så lyckat och alldeles lagom! är sååå lycklig
    GRATTIS!
  • Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2007-12-13 17:42:46 följande:
     Jag är också det! Fattar inte varför?
    Jag brukar bli extra törstig nu när det är kallare ute och därmed torrare luft inne. Kan det vara samma för dig tror du?
    Daggdroppen skrev 2007-12-13 17:53:15 följande:
     Här är bilden Peak!
    Peak: Vad fin den var. Hon kommer att bli supernöjd!!
  • Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2007-12-13 18:12:39 följande:
    Hörni, hjälp mig!Jag ska ge biobiljetter och pengar som ska användas till finare middag till mina föräldrar. För att det inte ska bli så fjuttigt funderar jag på rim. Men som ni ser.... min hjärna är inte alls med ikväll och jag borde få de klara snart!!!!Filmen som jag tänkt att de ska få se heter Tali-ihantala och är en finländs film som handlar om ett avgörande slag under kriget här i Finland. Hjälp mig med rim!!!Hittills har jag bara:Här har du en biljettSom  ert barnbarn gettVill du lite sällskap hafår du gubben med dig ta.Efter Tali-Ihantalablod, strid och reträttPengen kan betalaFör mat och efterätt (jag tänkte alltså att båda får varsitt kuvert)Kan ni fundera tillsammans med mig?
    Vad duktig du är!!

En tanke bara - vill du avslöja vad det är redan i rimmet?
    Sen har du har olika sorters rim - först rim per rad och i det andra stycken rim varannan rad.
  • Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2007-12-13 18:18:36 följande:
     ha ha, jo jag VET! Men jag fick inte till det Orkar inte tänka mer än 5 minuter på det, så därför frågade jag om NI kunde hjälpa!!!! Och ja,sak samma om de får veta vad det är. Jag tror de BEHÖVER få veta vad det är. De går så sällan på bio...
    Om du vill avslöja det innan så tycker jag att det är jättebra!
    Möjligen om du skulle ändra första delen så att den rimmar som den andra.

I sista delen skulle jag nog byta ut "mat och efterrätt" till "middag med efterrätt", eftersom det är lite finare middag du hade tänkt dig.
  • Himmelbit

Nu ska jag och sonen gå och bada, men jag kommer tillbaka.
    Det gör inget om ni muddrar tråden med bilder under tiden...

• Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-13 18:52:05 följande:
    Fluffiga: Mitt förslag:Nu ska ni få höravad ni har att göra;En härlig middag väntar på erefter att ni en film på bio ser.Tali-Ihantala med strid och reträttoch lyxig mat med efterrrätt.Ta med gubben och ha så kul.Och vi önskar en riktigt god jul!
    Den var ju jättebra!!
  • Himmelbit
    malins79 skrev 2007-12-13 20:11:08 följande:
    Det fanns ju en del  type writer när jag sökte på dafont.com
    Sitter och gör inbjudningskort och passade därför på att kolla efter "manliga fonter".
    Komiskt - den kom jag också fram till. Travelling Typewriter heter den som jag ha (nedladdad från nätet).
    Annars är ju helt vanligt Arial eller Helvetica stilrena också.
  • Himmelbit

Är det någon av er som håller på med Digiscrap?

Svar på tråden Vita hem del 6