Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

*inser att om jag ska komma i säng i tid så får jag ge upp försöken att läsa ikapp*

Det är botten att sluta 21.00 och börja 7.00 dagen efter ..

Hur är läget?

• Det ljuva livet
    Emmsan skrev 2007-11-27 21:59:38 följande:
    behöver smakråd!!!!! ska köpa ett soffbord på blocket o måla vitt.. har två att välja mellan men velar lite vilket jag ska ta ( är gravid o får eg inte måla m lackfärg så som det känns just nu lutar det åt det enkla)..... kan ni inte kika in i mitt album o ge lite smakråd :)
    Tvåan blir nog superfint vitt!
  • Det ljuva livet

Lummern jag hittade häromdagen:

Myrten, tvärr inte den tåliga sorten, får väl se om den lever till jul

Ännu en krans..

Älskar mossa!

( men inte småkrypen som bor i den)

• Det ljuva livet
    MiaMariah skrev 2007-11-27 22:13:39 följande:
    VSM - vännen - jag säger bara - ÅÅåååååå...
    TackGlad! Kommer du ock fikar snart? *raggar fikasällskap *
  • Det ljuva livet
    MiaMariah skrev 2007-11-27 22:21:46 följande:
    Hihi, vad gullig du är som frågar, jag behåller inbjudan tills jag törs, lite tidigt ännu..
    Bra ! Du kommer att bli så trött på att jag tjatar att du fikar med mig bara för att slippa mig . Kram!
  • Det ljuva livet

Hmm SM i kommentarer? Känner mig duktig ..

Himmelbit skrev 2007-11-28 18:34:18 följande:
    Godkväll i tråden! Vet ej om du fått fler förslag redan men Gekås har fina höga vita. Både Kajsa o jag har dem. Visserligen ingen webb-shop men du kanske ska dit el ngn du känner? Billiga är de också - 129 kr!Till vänster...
    Den är sååååå fin lampfoten och jag mitt nöt kände mig snål och köpte ingen .. *dumma jag*
    LinaoMatilda skrev 2007-11-28 18:23:43 följande:
      Gula bilder på vår adventsljusstake.
    Fint! Gula bilder gillar jag och Himmelbit .
    Kajsa M skrev 2007-11-28 18:17:19 följande:
    !Vad tycker ni om INGOLF vita stolar från IKEA. Sugen på dom, maken har också accepterat dem.
    De är fina!
    Heaven81 skrev 2007-11-28 15:29:32 följande:
    Oj, orkar inte ens läsa ikapp allt I helgen fick jag äntligen lite tid över för julpyssel, har lagt in det mesta under JULEN 2007 i mitt galleri, välkomna in
    Oj, vad mycket finte pynt!
    Frida08 skrev 2007-11-28 13:49:24 följande:
    Hallå igen!!Vill bara säga att jag är såååå lycklig.... Vi har äntligen fått tag på fina köksmöbler till vårt "nya" fina hem!! Det är i serien Wilma från Mio som vi hittade på blocket å de e sååååå fina. Ville bara säga det till er som förstår hur lycklig man kan vara över detta!!
    Grattis . Wilma är verkligen underbart fina!
    Kajsa M skrev 2007-11-28 11:58:04 följande:
    KASTA ELLER SPARA?
    KastaGenerad eller sälja..
    Adamama skrev 2007-11-28 11:44:04 följande:
    MiaMariah - såg att du och VSM diskuterade fika. Jag har raggat fikasällskap med VSM, men barnen blir sjuka hela iden. Men snart kunde vi väl ta en gemensam fika? Jag vill se allt julpynt hos VSM. Det vågar du väl MiaMariah... Det är ju bara bra om vi är fler. Det sprider ju riskerna i fall att någon av oss bara har utgett sig för att vara en inredningsintresserad kvinna i 30-årsåldern med förkärlek för vitt och i själva verket heter Manfred, är 62 och gillar terracottafärger. Huva!
    *erkänner* Det är jag som är Manfred, men jag är 59 år och gillar afrikanska masker och murrigt vinröda och lila färger..
    lasseliten skrev 2007-11-28 11:40:13 följande:
    nytt i bloggen. Välkommen!
    Åhh! Vad fint du gjort det!
    Kajsa M skrev 2007-11-28 11:29:59 följande:
    SJälv är jag ledig idag och barnen och maken är friska igen. Jag skulle passa på och storstäda huset idag, men vetni vad. JAg gick och la mig på sängen när de gått och somnade om. Skulle ju bara läsa tidningen! Och sov till 10.15. Så här hinns ingen städning med...
    Gott det behövde du nog . Och städningen väntade nog snällt
    Karamellfabriken skrev 2007-11-28 11:14:31 följande:
    Är det någon som har tips på en fin, lite gammeldags, lampa till vårt köksfönster? En sådan man ställer..
    Skulle skriva att Gekås har fina men det har ju Himmelbit redan tipsar om
    Lynn84 skrev 2007-11-28 10:35:05 följande:
     Hur mkt tidningar har ni hemma?Och Sparar ni på alla så ni får beslutsångest om ifall ni ska slänga eller ej när ni väl märker att plats ej finns?
    Jag är lite dålig på att skiljas från mina tidningar..
    LinaoMatilda skrev 2007-11-28 07:59:36 följande:
    VSM: Vad fint du pyntat! Och jag hade gärna fikat med dig om jag hade bott kvar i Gbg, nu är det lite lång väg
    Nästa gång du tittar förbi Götet är du hjärtligt välkommen !
    Gullfina skrev 2007-11-28 07:21:29 följande:
    Lite nysytthemmapalandet.blogspot.com
    Åhh! Vilka fina påsar!
    Lynn84 skrev 2007-11-27 22:53:16 följande:
    VSMÄÄÄÄÄÄLSKAR det stoora ljuset!!!!Vart har du hittat det? Dyrt?`*fniss*
    Ikea! http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00112677 Fast pimpat det har jag gjort

Mori skrev 2007-11-27 23:16:32 följande:
    Arg arg arg: Dottern har nu haft feber i två veckor till och från. Har under tiden ringt vårdcentralen som om och om igen bett oss avvakta. Idag fick jag nog, ringde och tjatade mig till en tid. Vi gick dit med dottern som är VÄLDIGT rädd för läkare.
    Fyy! Sånna J***lar ska inte få vara läkare!
    mimmamum skrev 2007-11-28 08:52:37 följande:
    Godmorgon! Fy vad ont jag har i halsen, både jag och sonen är sjuka, han sover till och med forfarande vilket ALDRIG har hänt! Jag som har såååå mycket att göra!Mori, usch vilken dålig behandling, tycker så synd om er!juliah, datumet måste antecknas, sååå spännande!
    Krya på er!
    jezzzica skrev 2007-11-28 08:52:37 följande:
    vsm: Tack för tipset om sänglampa! den var lite häftig med spindelnät
    Vassego!
    Karamellfabriken skrev 2007-11-28 18:19:07 följande:
    Oj, vad rädd jag blev!Ni vet hjärtljusstaken från Coop. Jag satte upp den i fönstret precis nu och tryckte på knappen och PANG! Världens smäll, glödlampan slungades iväg och ett kolsvart rökmoln blev det.Usch det känns som att det kunde gått illa. Kan ni tänka er att vi installerade jordfelsbrytare i huset FÖRRA VECKAN. Den fungerade tack och lov.
    Fyy, vad otäckt!
  • Det ljuva livet
    Karamellfabriken skrev 2007-11-28 19:08:02 följande:
    Jag älskar vita pioner och har en så fin luktpion i trädgården. Skulle vilja göra en mindre förstoring av den för att kunna njuta av den även nu under vintern.Men vilken bild är bäst?
    Den första (som har droppar på bladet nedanför)
    Himmelbit skrev 2007-11-28 18:56:32 följande:
    VSM - Ja, det var snålt... 129 kronor - sälj en av dina fina kransar och vips så har du 2-3 stycken! Själv har jag 4 sådana lampor *slösaktig...*Denna veckan är jag mammaledig = rör mig på staden när butikerna är öppna. LIVSFARLIGT!! Jag är inne i ett sånt pyssel och shoppingstim så det är inte sant!! Dessutom så är ju sambon borta=han behöver inte se allt jag drar hem... Men eftersom jag inte gillar att visa gula bilder så fotar jag en annan dag - när det är ljust
    Fast jag handlade för 4500:- och då är det lätt att bli dumsnål . Ge mig gula bilder !

Miamariah: Kom på att jag missade dig i kommentarsrallyt! Du behöver inte alls bli nervös vännen! Vi försöker bara ge dig lite kärvänliga puffar nu och då . Du vågar när du vågar ! Kram!

Snart dax att gå ner i källaren och sätta penseln på skrivbordet! Maken har köpt Jotun Lady råvit och matt. Men jag är nervös ändå ..
Svar på tråden Vita hem del 6