Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2007-12-02 18:22:33 följande:
    Klart man kan! Jag kommer att ha det om det blir den fyraarmade (den som Almlin har i sin blogg), men vill helst ha den med två( som mimmamum har i sin blogg )... Mest för att det är skönt att ha en som är elektrisk, då kan den lysa när man kommer hem!
    Jag hade också gärna haft en elektrisk. Men har inte sett sådana här.

En fråga: Hur gör ni med brandvarnare och CO varnare? Tycker de är så fula, men ett måste ändå. Och i synnerhet CO varnaren som inte ska vara i taket.
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-12-02 18:31:10 följande:
    Jag har aldrig hört talas om koloxid varnare , men brandvarnare har vi vita standard. Det finns vita designade "bollar" att sätta i sladdar också, men de är nästan fulare än vanliga, tycker jag!
    Ja dom bollarna gillar jag inte. CO varnare är ju bara viktigt om man har öppenspis eller vedspis eller gasspis. Men om man har det är det ju viktigt att ha. Koldioxid luktar ju inte och syns inte och är livsfarligt. Eftersom vi använder vår kakelugn även för värmen så vill man ju stänga spjället så fort som möjligt, men gör man det för fort kommer ju koldioxiden in.
    Karamellfabriken skrev 2007-12-02 18:30:04 följande:
    Jag har köpt pyttesmå brandvarnare på Maxi. Inte alls iögonfallande.
    Ahaa.. ska kolla efter lite mindre då. Bra tips!
  • LinaoMatilda
    Daggdroppen skrev 2007-12-02 18:40:58 följande:
    Klart man kan! Kanske jag får ha den här som prydnad och en annan som "bruksstake". Har också en som min gamla dagmamma har målat, och den är verkligen jättefin den med. Ett riktigt konstverk! Och just för att det är hon som målat den betyder den mycket för mig, men den här passar bättre in i den stil jag har  Här är den:
    Fin! Men visst har du visat den förr? Eller har någon annan en likadan?
  • LinaoMatilda
    Karamellfabriken skrev 2007-12-02 18:40:51 följande:
    Slänger in en bild på nya fönsterlampan till köket. Har beställt en till.
    Va fin! Jättefin fot! Var har du hittat den?
  • LinaoMatilda
    Daggdroppen skrev 2007-12-02 18:51:48 följande:
    Jo kanske jag visade den för någon dag sedan *minnet ni vet *
    Fina bilder tål att visas många gånger
  • LinaoMatilda
    Karamellfabriken skrev 2007-12-02 18:56:00 följande:
    Tack,Jag hör köpt den i en butik i Kalmar som tillhör "elkedjan".
    Ok, missförstod dig då när du sa att du skulle beställa en till så trodde jag den var från nätet
  • LinaoMatilda
    Kajsa M skrev 2007-12-02 19:21:17 följande:
    Har ni varit på ngn julskyltning idag? Har ni sånt även i finland?Blir så besviken på mina barn som bara ska ha och ska ha. Ingen tacksamhet. Bara tjurar! Och lillan hon ska bestämt gå åt sitt håll, inte åka vagn eller hålla hand, och hur lätt att det att hålla reda på henne bland alla människor som trängs på stan en sån här eftermiddag. Nej tacka vet jag att vara hemma och fixa i hemmet!
    I Finland var det öppning av julgator förra helgen. Idag har det inte varit något speciellt förutom gudstjänster då, men det är det ju varje söndag, som firar första advent.

Va synd att dagen inte blev så bra för er. Tror säkert det är en kort period för barnen bara.
  • LinaoMatilda
    Kajsa M skrev 2007-12-02 19:22:11 följande:
    Ja.www.em.com/index2005.asp⊂=st...
    Jag gillar den gruppen! Och Du kan ju få den helvit med stolsdynor och bordduk om du vill som variation alltså
  • LinaoMatilda
    INOX skrev 2007-12-02 19:45:42 följande:
    JAAAAAAAAAAAA!!!Min tiramisu-filt är klaaaar!! *ÖVERLYCKLIG*Den är underbart härlig att svepa om sig i soffan!!! wherethewhitethingsare.blogspot.com/Kika om ni vill! Åh, att något så enkelt kan göra en så lycklig. Jag trodde aldrig att jag skulle ro i land med detta projektet, men det gjorde jag.Kram på er, denna mysiga 1:a advent!L
    Va duktig du är! Den blev ju jätte fin!
  • LinaoMatilda
    Septemberpyret skrev 2007-12-02 19:48:50 följande:
    Eller hur, viss har dille på zinkhus och vissa på vita stenar...!
    Visste inte du hade dille på stenar Vad har du dem till? Bild?
Svar på tråden Vita hem del 6