Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Karamellfabriken skrev 2007-12-03 18:04:59 följande:
    Idag har jag sorterat gratulationskort !Jag är en sådan där som ALDRIG slänger ett kort eller brev som någon har skickat till mig. Inte ens ett julkort.På 32 år blir det en hel del !Nu ligger allt snyggt förvarat i tätslutande plastbackar uppe på vinden.Jag kände plötsligt hur mycket alla dessa kort betyder för mig. Min historia i en liten ask . Vackra kort som människor valt med omsorg. Textat för hand och slickat igen. Många av dem lever inte längre men jag har sparat en liten del av dem i en låda på vinden. Ett äventyr sparat åt mitt barn den dagen han vill. Jag är glad att min mamma sparat korten som skrevs till min dopdag, ettårsdagen, inbjudningskort från småskolan.Nu tar jag tag i nästa låda, känner mig full av energi!
    Daggdroppen skrev 2007-12-03 18:47:42 följande:
    Bra jobbat!!! Jag har en skrivbordslåda som är sprängfull med brev från gamla brevvänner och "vanliga" vänner. Tyvärr har jag tappat bort nyckeln, men min kusin har ett likadant skrivbord så jag hoppas hon har sin nyckel kvar. Båda skrivborden är ärvda av våra mammor. Då jag gifte mig höll min kompis ett jättefint tal, och berörde lite av vårt brevskrivande. Hälften av breven är av henne och jag lovar, det var inga tunna brev. Då sa jag till henne att senast den dagen då hon gifter sig så ska jag öppna lådan. På ett eller annat sätt. Och nu gifter hon sig i sommar! Hela min tonorstid med alla kärleksbekymmer finns i denlådan Det blir både kul men även lite skrämmande att öppna den och börja läsa. Ikväll efter jobbet tog jag tag i vår klädkammare. Mina kläder var nog i ordning men makens blev egentligen bara inkastade då vi flyttade. Har sagt att kan kan ordna upp dem själv och sortera och kasta, men icke. Och jag blev trött på att se oredan. Dessutom har jag dammsugit och bytt lakan så nu tycker jag att jag förtjänar att ta kväll Synd bara att jag får så ont i mina fogar så fort jag gör lite mer. Problemen började under graviditeten, och var GRYMT jobbigt då, men jag har alltså ÄNNU besvär fastän sonen fyller 2 i januari
    wow vad häftigt med era samlingar!
    Fluffiga: tråkigt med fogarna och jobbigt om det blir sämre. Har du provat med någon sjukgymnastik?
  • LinaoMatilda
    Karamellfabriken skrev 2007-12-03 19:15:10 följande:
    Tråkigt med ljusstaken men du sparar en massa pengar Igår, när jag satt och hade lite trist, ropade jag in en liten vas på Tradera till ett förfärligt pris ! Vet inte vad jag tänkte på men ångrade mig i samma stund som jag vunnit auktionen.Gissa om jag blev lycklig när säljaren kontaktade mig och sa att hon hittat en spricka i vasen och undrade om jag ändå ville ha den.Bönhörd!
    hehe du måste ha varit snäll i ett tidigare liv Flört
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-12-03 19:16:48 följande:
    Vilken turgumma! Det har jag gjort också ett antal gånger ! Jobbigt... De där 1900:- kan nog komma väl till pass på andra saker, men är man kär så är man !!!
    Va synd för dig, finns det inget annat du kan shoppa? Som tröst liksom.
  • LinaoMatilda

god morgon! Vi har fått massor av snö inatt

• LinaoMatilda
    LCroft skrev 2007-12-04 07:20:20 följande:
    Godmorgon! Vilket underbart hem jag var i igår, låg halva natten och drömde om det   Och hon har dessutom en Smeg också, funderade allvarligt på att försöka släpa ut kylskåpet i bilen när hon såg åt annat håll
    juliah skrev 2007-12-04 07:34:07 följande:
    lcroft :DJag förstår dig, jag har funderat på att åka hem till Lasseliten när hon är på sthlm:s shopping och släpa med mig hennes smeg, måste bara slänga ut alla vita hemmare som sitter och trycker i den
    hehe va roliga ni är. Ni har inte frågat om de vill byta med ert nuvarande kylskåp? Skrattande
  • LinaoMatilda
    Karamellfabriken skrev 2007-12-04 08:40:16 följande:
    Godmorgon!Här är massor att göra idag men det känns kul för jag har ganska god energi just nu känner jag.Paketet från nublu ska hämtas. Jippiiii!Diskbänk och fläkt som beställts till köket har kommit.Båten skall tas upp (fast det är på makens lista).Jag får barnvakt i em och ska röja i garaget.Maken är ledig i fem dagar och nu bör det hända saker i köket.Lycklig och förväntansfull
    Åå vad trevligt det låter. Du kommer att få en härlig dag och känna dig så nöjd ikväll
  • LinaoMatilda

Vilka fina saker ni köper. Min dotter fick en leksakskatalog hem för flera veckor sedan. Varje kväll tittar hon på en kamera i katalogen. "Mamma den är så fiin" säger hon Hon tittar inte på något annat än den kameran. Såklart smälter mitt hjärta och kameran ligger inslagen i ett paket i skåpet nu

• LinaoMatilda

Nu ska jag vila och sen fortsätta lite med ett skåp jag har hållt på med hur länge som helst. Har snart skrapat bort all gammal färg, sen ska jag slipa och sen måla vitt

• LinaoMatilda
    knyttis skrev 2007-12-04 13:28:58 följande:
    Hej!Nu kan ni väl tycka lite synd om oss... Vi har lyckats bli kräksjuka 2:a omgången på 2 veckor nu! Jag har typ ingen energi alls kvar i kroppen, vit som ett lakan. Dessutom har jag födelsedag idag...Fina bilder ni visat!Mysiga blog inlägg!
    Näe Fy vad tråkigt för er. Ni får fira sen när ni är friska. GRATTIS!
  • LinaoMatilda

Rori: Vad fina ni är på bröllopskortet!

Svar på tråden Vita hem del 6