God morgon
Du är uppe med tuppen MiaMariah, kul
Hur är det med dig idag?
knyttis skrev 2007-12-02 22:37:32 följande:
Te joka osaatte suomea! Tips på lite småfilmer från mitt favoritinredningsprogram T.i.l.a i Finland. De två första är härliga personliga hem rätt så mkt i vår smak. Ni kan nog titta fastän ni inte hänger med i språket! Ögonfröjd! För den som vill! Ni ångrar er inte!Gå in här först:
www.mtv3.fi/Scrolla sedan längst ner och klicka till vänster där det står(de gråa glasvaser på bilden):T.i.l.a. tutustuu skandinaaviseen muotoiluunSå kollar ni till höger och klickar på 4 rubrikentexten uppifrån:Persoonallinen koti Nuuksion erämaan rauhassa ett härligt drömhemsedan 9:onde uppifrån, klicka på texten:Lapsiperheen kaunis koti sedan till speciellt till Juliah under 26.09Uudenkaupungin helmi där har de använt ett gammal fönster mellan vardagsrum och kök, jätte fint. Du skrev tidigare att ni funderar på fönster, här frå du inspiration.
Tack för tipset! Jag har faktiskt aldrig hört om programmet, kul att se.
alabaster skrev 2007-12-02 22:51:44 följande:
Hejhopp! Så fina adventssljusstakar ni visar! Själv har jag inte hittat någon som föll mig i smaken så, tråkigt nog, vi har ingen! Hjälp! Måste hitta en imorgon eller så!Har äntligen fått in lite bilder på mitt julpyssel, det finns i galleriet för den som vill se
Fint med hyacinter och gulligt julkort! Hoppas du hittar ljusstaken du känner dig nöjd med.
Jag har alltid gillat att kolla på svenska julkalendern, så länge som den har sänts i FInland alltså. Albert och Herbert var nytt för mig