Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vita hem del 6

God morgon

Här är det lite stressigt idag, sambon ska ha sina lumparkompisar här så jag och Anton flyr fältet och sover hos mormor i natt. Håller på att baka ett så himla gott och nyttigt bröd. Man slänger ihop det på 5 min sen sköter det sig själv i ugnen. Här kommer receptet för er som är sugna på nybakat bröd på lördagsmorgonen:

Hurtbullebröd
    2 dl fiberbirikade havregryn
    5 dl dinkelmjöl
    1 dl krossade linfrön
    1 dl russin
    1 dl grovhackade hasselnötter (kan ju tas bort om man är allergisk)
    2 tsk bikarbonat
    1 tsk salt
    4 dl mild yoghurt
    1/2 dl flytande honung
    1/2 dl lingonsylt

Rör ihop alla ingridienser och häll smeten i en smörad avlång form. Låt stå i ungen på 175 grader i ca 45-50 min. FÄRDIGT!

• Anton2005
    Bandykillar skrev 2007-11-10 09:14:44 följande:
    Jag har också ett liknande recept, det är så gott Låter bäst att fly fältet när lumparkomisar ska komma
    Ja man vet ju hur killarna blir när de ska prata gamla lumpar minne oj, oh hi hi
  • Anton2005

God morgon

Jaha idag är det Fars Dag och Anton och jag vaknade upp hos mormor så pappa får verkligen en rejäl sovmorgon. Det kan nog behövas med tanke på att han har lumparkompisarna hos sig. Gud hur det ska se ut när jag kommer hem....och har någon sovit i någon av de vita sofforna så blir jag tokig Skrikandes

Va så länge sen jag sov hemma hos mamma så det va riktigt mysigt att vara här och Anton har sovit jätte bra.

• Anton2005

Måste fråga er för jag är lite fundersam. Enligt mina beräkningar så ska jag vara i vecka 6 nu och med Anton mådde jag ju illa jämt och spydde mest hela tiden.Nu känner jag absolut ingeting så jag bö´rjar nästan bli nervös att jag inte är meed barn.Har någon av er mått bra såhär i början av graviditeten?

• Anton2005
    VeroniQa skrev 2007-11-10 22:22:04 följande:
    Tänkte bjuda på lite bilder på dagens inköp  Måste nog säga att jag funnit min favoritbutik www.asaocharstiderna.com tack vare "Emmasa" å "Juliah" Tack! Någon som känner igen den här spegeln?? *härmapa* Har varit "kär" i den sen jag såg den gör första gången....Två underbara lampor som ska få hänga i vardagsrumsfönstret....Å så en bild på lite av inköpen från Mora, zink från "Slott&Koja" hon hade verkligen massor Nä nu ska jag sluta "terra" er med bilder Ska läsa ikapp allt som jag missat! Hoppas ni har en bra kväll allesammans!
    Åh vad mycket snyggt. Jag är oxå helt kär i den spegeln. Vill ha en svart till våran gästtoa
  • Anton2005
    lillafruluva skrev 2007-11-11 08:38:07 följande:
    Jag har mått olika alla tre graviditeterna!!  Med sonen kände jag inte av något alls!
    Man blir ju nervös ju eftersom jag jämför med min första graviditet. Nästan så jag skulle vilja ta ett test varje dag ha ha
  • Anton2005
    mimmi006 skrev 2007-11-11 08:43:50 följande:
    Jag tycker också att graviditeterna var olika... det kanske är en tjej?
    Jag som verkligen, verkligen vill ha en tjej...men såklart jag blir glad om det är en kille oxå. Vi får väl se vad det sisar på UL
  • Anton2005

Nu är Anton och jag hemma från mormor igen.

Gustafs lumparkompisar är kvar men jag måste verkligen ge dem beröm trots att en av dem sov i den vita soffan. Det va undanplockat och snyggt när jag kom hem, alla va trevliga och glada fast de inte kom i säng fören fyra. De hade lagat tre rätters middag (och även satt på diskmaskinen efteråt, det ni) bastat och sen gått ut på krogen.

Knappt så man kan tro att ett gäng killar varit här Glad

• Anton2005
    knyttis skrev 2007-11-11 13:53:37 följande:
    Nu har jag också gjort en krans! Den blev lite bredare än vad jag tänkt. Ser den för stor och bulsig ut?Mimmi&Juliah&Gemelli - nu blir jag också så sugen på Maileg-grisen! De verkligen farligt med alla ideér man får här inne. Plånboken lider starkt! 
    Jag tycker kransen va jätte fin när den va lite "tjock"
    Jag är oxå super sugen på grisen, har varit inne o tittat på den varje dag en vecka nu
  • Anton2005

För mig blir det nummer 3. Sambon har iofs fått säga sitt men tror inte att det spelar honom så stor roll. Han brukar få välja stjärna till toppen. Vi får väl se om det blir annorlunda när Anton blir större och vill vara med och bestämma

Svar på tråden Vita hem del 6