Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vita hem del 6

God morgon på er!

Åh jag skulle vilja sitta här och läsa hela dagen, känner att jag missat så mycket. Det har varit så mycket på sista tiden, mest roliga saker så jag ska absolut inte klaga men nu börjar man känna sig lite trött.

Juliah-grattis till repotaget va roligt!

• Anton2005
    Adamama skrev 2007-11-20 11:32:32 följande:
    Jag har verkligen legat lågt i tråden ett tag. Försöker få så mycket gjort här hemma som möjligt istället. Saknar er dock, så jag kikar in då och då, men hinner verkligen inte med på allt ni skriver. Har lyckats utläsa att Juliah ska vara med i ett julreportage - grattis. Och att många varit sjuka själva eller haft sjuka barn - hoppas ni kryar på er snart.Klistrar nu in en massa bilder på det jag bland annat sysslat med - målat köksmöbler. Var snälla och bortse från det omkringliggande stöket. Har köpt en kökssoffa (efter att ha rådfrågat er ), som nu är vit och har fått en dyna. Ska sy ytterligare ett överdrag - enfärgat beige - att ha till jul med lite juliga kuddar till. Kuddarna som ligger i nu har min mormor sytt efter klassiska bonadsmotiv. Bra idé av henne va? Hon insåg att jag inte ville ha väggbonader, men änkte att jag nog skulle bli glad för en kudde. Jag blev det och beställde genast ytterligare två kuddar. Därav färgen i det randiga tyget - hade nog inte kört blått om det inte varit för hennes kuddar.Har också köpt sex udda trästolar (2+2+2) som nu målats i samma vita nyans som soffan och håller på att kläs med samma tyg. Till jul ska de få rödrandiga överdrag.Det var det hela.Vårt arbetsrum blev färdigtapetserat häromdagen. Tänkte klistra in lite bilder sedan så kanske någon vänlig själ kan hjälpa mig med möblering och piffing.
    Jätte snyggt, va mycket du har hunnit med. Jag skulle oxå vilja ha en kökssoffa de är ju så  snygga
  • Anton2005
    Busan skrev 2007-11-20 12:19:36 följande:
    Hur hinner ni? Jag har varit hemma i 2 dgr och städat och grejat men inte hunnit så himla mycket som jag ville. Annars åker jag hemifrån 06.10 på morgonen och är hemma vd 17.30. Jag läser till kock och det är en ganska tuff utbildning. Hemmet rasar ihop det enda man gör för att hålla det lite flytande är plocka rätt, tvätta, diska, snabbdammsuga, laga mat, handla mat (1-2 dgr) natta barn, läsa läxor till prov (vilket jag inte orkar) hinner inte ett smack och man är supertrött vill bara ta det lugnt på kvällen softa framför tv:n eller dator:n och när helgen kommer så har man alla måsten kvar typ damma, städa ordentligt, träffa kompisar, aktiviteter för barnen, fortsätta tvätta, sova osv. Allt det andra då som att pyssla, fixa möbler, renovera, shoppa? Barnen är liksom jag inte så sugna på att städa sina rum heller och vi bara tjatar på dom och den minsta ställer bara till och är på allt just nu. Jag antar att jag inte är så onormal men allt det andra då renovera måste vi så då är det något annat som får stryka på foten. Maken är aldrig hemma förens 18.30 så svårt för honom med. Det jag undrar har ni vissa dgr som ni fixar med vissa saker? Eller har ni kaos hela tiden ni med. Detta är ohållbart för mig i alla fall. Idag var första gången på 3 veckor  jag hade framme moppen, men det luktar himla gott.... Fram med förslag tjejer
    Jag känner vekligen igen mig i det du skriver. Är inne i en period nu när jag är så trött och har inte ork eller lust till nå´t speciellt. Känner att det skulle vara så skönt om jag kunde jobba typ 75% och killen heltid men det går inte alls med de jobben vi har. Jag älskar ju mitt jobb men jag älskar ju familjen oxå och det känns som man slits mellan allt man vill hinna med och göra, samt allt som verkligen MÅSTE göras.
    Jag väntar fortfarande på att vi ska hitta en vardag som fungerar för oss, det verkar inte helt lätt faktikst. Tror att allt hänger på planering och det är inte alltid man får tid till att planera heller :)
  • Anton2005
    lillvilda skrev 2007-11-20 13:21:37 följande:
    hej jag tittar förbi. jag är i full gång med att fixa lägenheten inför försäljning så nu blir det VITT VITT för att passa alla möjliga spekulanter..för vitt faller ju de flesta i smaken eller hur?? På sidan om uppfixningen av lägenheten så drömmer och planerar vi inför huset. Jag har inte haft tid att läsa tillbaka så långt i tråden men slänger in en fråga ifall nån har tid att svara. Jag hittade en tidning som heter Lantliv som jag beställt efter en halvårs prenumeration på...men kom på att jag skulle ha hört mig för här först.Är det någon som vet om den tidningen är nått att ha??
    Jag köpte mitt andra nummer av Lantliv för några veckor sedan. Har alltid tänkt att den tidningen inte passar mig eftersom vi bor mitt inne i stan ha ha men jag gillade den verkligen massor. Jätte mycket snyggt och bra repotage tyckte jag
  • Anton2005

God morgon

Här är vi sjuka idag, både jag och Anton. Hjälp, det blir säkert en gnällig dag hemma och jag som knappt orkar ta hand om mig själv.

Vad ska ni andra hitta på idag?

• Anton2005
    LCroft skrev 2007-11-21 07:12:32 följande:
    Stackars er! Krya på er fort igen.
    juliah skrev 2007-11-21 07:22:04 följande:
    Lcroft, söööötis! Dagens första skratt fick jag mig. Jag ser dig framför mig. Lovar att fota lite jag med. Egentligen så är det inte så mkt att se, pyntar ju väldigt smarsmakat men absolut ska ni få se.Anton, lider med dig, det är hemskt att behöva ta hand om barn när man själv är så dålig att man helst vill ligga i sängen. Krya på er!pärla, jag använder grön smal ståltråd, kanske myrtentråd?
    Pärla1 skrev 2007-11-21 07:25:42 följande:
    jepp, det är det nog. vädigt mjuk. Nähe, dax att ta tag i dagens vanliga ordning, frukost,tvätt...m.m
    Tack, jag hoppas verkligen oxå att det här går över snabbt. På tisdag ska vi till fotografen med Anton och då vill jag ju verkligen att han ska vara pigg och glad

Juliah-hoppas att du inte stressar för mycket. Är jätte nyfiken på hur repotaget kommer bli
  • Anton2005
    alfas skrev 2007-11-21 11:08:47 följande:
    Sylt: Kul att jag kunde vara till hjälp! Brukar annars vara tvärtom oftast *hihi*Behöver hjälpaver!!! Ska beställa något nytt till sonens säng, men kan inte bestämma mig *som vanligt* Använder ni överkast i era barns sängar???Har tyvärr inte råd med båda, då skulle jag inte ha några problem,menså nära JUL är det mycket som skainhandlas Väljer mellan det fina brun/vit randiga påslakansetet från Nyblom.o.KollenEller det här överkastet från Greengate. Vilket skulle ni välja, sonens rum går i den ljusblå tonen som överkastet har och vitt, med lite bruna detaljer...
    Jag hade valt överkastet, tycker det är jätte snyggt.

Nu har både jag och sonen sovit, jätte skönt. Har jag en snäll kompis som tar med sig sin förkylda son och kommer hit med McDonald´s åt sjuklingarna Glad Verkligen uppskattat när man mår såhär.
  • Anton2005

Jag behöver lite hjälp. Stör mig så otroligt på att det både i vårat badrum och kök är skåp och lådor med glasluckor, man ser ju allt stök som är dör inne. Finns det något man kan sätta på glaset eller vad tycker ni att jag ska göra

Här på bilden syns det i högra hörnet

Svar på tråden Vita hem del 6