Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

lillafruluva skrev 2007-12-04 18:33:30 följande:
    Precis! Jag köpte en gammal barnstol, tänk alla små barn som suttit och klättrat på den. Den är från mitten av 1800-talet
    Ja det är ju flera generationer sedan.

Kan sitta i vårt kök och fundera på allt som hänt där. Hur de haft kalla vinter dagar med värme endast från vedspisen.
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-12-04 18:45:07 följande:
    Ja, vilket slit att hålla sig varm, få mat och vatten etc. Man får lite perspektiv på vad man tycker är jobbigt och besvärligt när man tänker så...
    Visst är det så. Här klagar jag för att jag får springa genom vardagsrum och kök till toaletten med golvvärme Skrattande
    Daggdroppen skrev 2007-12-04 18:52:15 följande:
    Hej och godkväll Ikväll är jag totaltrött i hjärnan för inredning. Orkar inte läsa ikapp ens Har haft ett möte med föräldrar på jobbet och på eftermiddagen var vi på två års kalas där det minst sagt var FULL rulle. Superkul att träffa kompisarna, men nu är jag trött Och dessutom fyller maken också år IDAG. Tur att vi firade honom i helgen, för jag orkar inte fira så mycket mera idag. Fick övertalad maken att stanna inne ikväll och inte gå ut och fixa med verandaräcket. Så nu ska vi strax tända en brasa och bara koppla av och ta det lungt. Länge sedan vi gjort det! Kram på er!
    Ha en supermysig kväll! Det är ni värda efter allt slit med huset. Tänk, nu sitter ni där
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-12-04 19:07:24 följande:
    LinaoMatilda-  Jag tycker att det är jobbigt att frosta av frysen...MiaMariah- fiiint, jag gissar på en myrten, men det är lite svårt att se...
    haha du kan vara glad du har en frys! Tänk om det var jordkällare som gällde Skrattande

MiaMariah: Det trädet var ju jättefint! Sånt vill jag ha! Ja allt var fint, men jag fastnade för trädet, som jag inte kan döda!
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-12-04 19:07:24 följande:
    LinaoMatilda-  Jag tycker att det är jobbigt att frosta av frysen...MiaMariah- fiiint, jag gissar på en myrten, men det är lite svårt att se...
    Inser nu att jag får vara glad vi har en toalett. HUA! Tänk om man bara hade utedass!
  • LinaoMatilda
    lillafruluva skrev 2007-12-04 19:26:08 följande:
    Glömde att jag kan klistra in bilden här!
    Åå så söt!
    MiaMariah skrev 2007-12-04 19:39:46 följande:
    Tack! Jag har hittat det i en lokal inredningsbutik här i Strömstad, de säljer mycket Sia men när jag nu vände för att se om det fanns nåt märke så stod det UNDER växten vad det var för sort. Törs ni gissa?
    Kass på att gissa Väntar snällt på svaret istället
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-12-04 19:52:39 följande:
    Rosmarin!
    Oj, ja nu när du säger det så liknar det ju. Men visste inte de växer till träd sådär.
  • LinaoMatilda
    lasseliten skrev 2007-12-04 19:53:21 följande:
    Hej! Tillbaka efter ett julbak. Gjorde saffransbröd, det som fanns i Lantliv. Blev sååå gott, mamma, pappa och en syster gav det full pott. Och jag som inte kan baka...så det är verkligen att rekommendera. Fick ett roligt telefonsamtal idag. Vårt matbord från EV lev. hem till oss i förhoppningsvis nästa vecka! Skitglad är jag!
    Näe va kul!! Grattis! Förstår att du hoppar upp och ner av glädje nu
  • LinaoMatilda
    mimmamum skrev 2007-12-04 20:00:15 följande:
    Tillbaka efter julshopping i affärer denna gång!  Pengarna rullar verkligen idag och jag verkar gilla att köpa julklappar till mig själv!  Lasse, åh så kul! Grattis, vi vill se bilder direkt de har anlänt! MHOW, så fint hus, så tråkigt att du ska vara arbetslös!juliah, underbar pyntning!
    Visst är det kul att shoppa! Bilder?
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-12-04 20:02:35 följande:
    Vad har du shoppat? Jag har köpt en julklapp a la hjärtljusstake idag... väntar dock inte till jul med att öppna den
    Åå har du köpt den nu? Va kul för dig
  • LinaoMatilda

MiaMariah: Ne det spelar ju ingen roll, fint träd och det är ju huvudsaken

Svar på tråden Vita hem del 6