Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Behöver era åsikter.

Behöver en bokhylla till barnens rum. Man ska kunna ställa korgar i den och tänkte köpa den på IKEA då jag inte vill lägga ner för mycket pengar på den. Min dotter har en Hensvik säng och en liten hensvik bokhylla brevid sängen och min son har en vit säng också. Vårt hus är från sekelskiftet och försöker inreda i den stilen, men som sagt får IKEA duga nu. Har funderat på denna www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40047675 den skulle passa perfekt om man tänker på funktionen, men kanske inte stilen. HJÄLP!

• LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2007-12-02 21:46:03 följande:
    Spännande att kolla på IKEAs hemsida på finska På ett tidigare arbete så gjorde jag produktkataloger på finska - fick en liten aha-upplevelse  .Du skulle bara veta vilka avancerade ord jag kan på finska.. Den skulle väl absolut funka! Hus från sekelskiftet... mmmmm.... *avundsjuk*.
    hehe, de flesta kan "ei saa peittää" men det låter ju kul med avancerade finska ord Skrattande
    Tack för åsikten om hyllan, tror det får bli den faktiskt.
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2007-12-02 21:47:23 följande:
    Jag kan inte sluta lyssna på

bara på att jag ska tröttna och lyssna på ngt annat, men den är ju såååå underbar!!
    Ja den var fin, lyssnade också på den
  • LinaoMatilda
    FruPuffen skrev 2007-12-02 21:58:17 följande:
    Hola! Sista kvällen i Spanien, sitter hemma med sovande barn igen medan maken och kompisen är på fotboll. Dagen tillbringades dock på mycket vacker strand! Dock lite för kallt att bada, men Albin lekte för fullt och vi fick en gnutta sol.Härlig bildbombning i dag igen! Nu längtar jag faktiskt hem, vill börja julpyssla jag med!!! MiaMariah: Vilken underbar nätshoppingsida du har hittat! Väckte många ha-begär www.elsashem.se
    Ja jag hittade också mycket fint där! Tyvärr blev frakten så hög till Finland (tacka vet jag nublu.se) så det lönar sig inte för mig att beställa
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2007-12-02 22:03:00 följande:
    Istuma-seisomapöydät - vad säger du om det *försöker glänsa*Eller vad sägs om Istuinkalusteet. Työtuolit.Det är nog inte alla som kan sådana finska ord va?! Du kanske förstår vad jag arbetade med Första året som jag skulle göra katalogen så försökte jag hitta logiken i språket. Det körde ihop sig direkt. Hade texten "skåp med 1 dörr" och tänkte att jag kunde komma på vad "skåp med 2 dörrar" hette men neeej, så smidigt var det inte... Min finska kontaktperson bara suckade och sa "Sandra, försök inte ens hitta logiken. Den finns inte..."
    hihi det är ju jätte duktigt! Men du har rätt att det är svårt, finska är faktiskt ett av världens svåraste språk
  • LinaoMatilda

Nu ska jag sova. Natti natti alla.

• LinaoMatilda

God morgon Du är uppe med tuppen MiaMariah, kul Hur är det med dig idag?

knyttis skrev 2007-12-02 22:37:32 följande:
    Te joka osaatte suomea! Tips på lite småfilmer från mitt favoritinredningsprogram T.i.l.a i Finland. De två första är härliga personliga hem rätt så mkt i vår smak. Ni kan nog titta fastän ni inte hänger med i språket! Ögonfröjd! För den som vill! Ni ångrar er inte!Gå in här först:www.mtv3.fi/Scrolla sedan längst ner och klicka till vänster där det står(de gråa glasvaser på bilden):T.i.l.a. tutustuu skandinaaviseen muotoiluunSå kollar ni till höger och klickar på 4 rubrikentexten uppifrån:Persoonallinen koti Nuuksion erämaan rauhassa ett härligt drömhemsedan 9:onde uppifrån, klicka på texten:Lapsiperheen kaunis koti sedan till speciellt till Juliah under 26.09Uudenkaupungin helmi där har de använt ett gammal fönster mellan vardagsrum och kök, jätte fint. Du skrev tidigare att ni funderar på fönster, här frå du inspiration.
    Tack för tipset! Jag har faktiskt aldrig hört om programmet, kul att se.
    alabaster skrev 2007-12-02 22:51:44 följande:
    Hejhopp! Så fina adventssljusstakar ni visar! Själv har jag inte hittat någon som föll mig i smaken så, tråkigt nog, vi har ingen! Hjälp! Måste hitta en imorgon eller så!Har äntligen fått in lite bilder på mitt julpyssel, det finns i galleriet för den som vill se
    Fint med hyacinter och gulligt julkort! Hoppas du hittar ljusstaken du känner dig nöjd med.
    MiaMariah skrev 2007-12-03 06:32:30 följande:
    nytt i bloggen förrestenhemochlycka.blogspot.com
    Jag har alltid gillat att kolla på svenska julkalendern, så länge som den har sänts i FInland alltså. Albert och Herbert var nytt för mig
  • LinaoMatilda

Hej på er. Kikar in en snabbis. Har köpt lite blommor som jag ska plantera i rätt kruka.

Fina bilder Lisa!

Bea.... va duktiga dina barn är Skrattande (det finns alltid något gott att säga om det mesta)

• LinaoMatilda
    nublu skrev 2007-12-03 11:32:16 följande:

ett gott lunchgarv.
    hehehe
Svar på tråden Vita hem del 6