Vita hem del 6
Karamellfabriken skrev 2007-12-03 18:04:59 följande:
Idag har jag sorterat gratulationskort !Jag är en sådan där som ALDRIG slänger ett kort eller brev som någon har skickat till mig. Inte ens ett julkort.På 32 år blir det en hel del !Nu ligger allt snyggt förvarat i tätslutande plastbackar uppe på vinden.Jag kände plötsligt hur mycket alla dessa kort betyder för mig. Min historia i en liten ask . Vackra kort som människor valt med omsorg. Textat för hand och slickat igen. Många av dem lever inte längre men jag har sparat en liten del av dem i en låda på vinden. Ett äventyr sparat åt mitt barn den dagen han vill. Jag är glad att min mamma sparat korten som skrevs till min dopdag, ettårsdagen, inbjudningskort från småskolan.Nu tar jag tag i nästa låda, känner mig full av energi!Daggdroppen skrev 2007-12-03 18:47:42 följande:
Bra jobbat!!! Jag har en skrivbordslåda som är sprängfull med brev från gamla brevvänner och "vanliga" vänner. Tyvärr har jag tappat bort nyckeln, men min kusin har ett likadant skrivbord så jag hoppas hon har sin nyckel kvar. Båda skrivborden är ärvda av våra mammor. Då jag gifte mig höll min kompis ett jättefint tal, och berörde lite av vårt brevskrivande. Hälften av breven är av henne och jag lovar, det var inga tunna brev. Då sa jag till henne att senast den dagen då hon gifter sig så ska jag öppna lådan. På ett eller annat sätt. Och nu gifter hon sig i sommar! Hela min tonorstid med alla kärleksbekymmer finns i denlådan Det blir både kul men även lite skrämmande att öppna den och börja läsa. Ikväll efter jobbet tog jag tag i vår klädkammare. Mina kläder var nog i ordning men makens blev egentligen bara inkastade då vi flyttade. Har sagt att kan kan ordna upp dem själv och sortera och kasta, men icke. Och jag blev trött på att se oredan. Dessutom har jag dammsugit och bytt lakan så nu tycker jag att jag förtjänar att ta kväll Synd bara att jag får så ont i mina fogar så fort jag gör lite mer. Problemen började under graviditeten, och var GRYMT jobbigt då, men jag har alltså ÄNNU besvär fastän sonen fyller 2 i januariFluffiga: tråkigt med fogarna och jobbigt om det blir sämre. Har du provat med någon sjukgymnastik?