Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

LCroft: Samma här, vad gäller vädret alltså. Var nyss ut och hissade flaggan (lite sent kanske men bättre sent än aldrig ) och fy vad lerigt och eländigt.

• LinaoMatilda
    lasseliten skrev 2007-12-06 09:18:12 följande:
    Hej vänner!Snart dags för ikea för Ebbe och mig. Han är inte så shoppingstränad så jag kommer vara effektiv, inga onödiga stopp. har en lista med en massa ganska tråkiga saker att shoppa. Typ, ben till skrivbord, golvskydd...men det ska bli skönt att få det fixat. Hoppas att ni alla får en härlig dag!!  
    hoppas ni får en trevlig dag iaf Lät så kul med din beskrivning *ser framför mig hur ni springer runt på IKEA*
    Karamellfabriken skrev 2007-12-06 09:17:40 följande:
    Godmorgon alla!Missar massor i tråden just nu men det händer plötsligt saker med köket !Spackling, slipning och målning idag.Golvläggning imorgon och sedan är det dags för inredningen. Jippi!
    Ännu en effektiv dag Så kul när man ser att det händer saker, vissa moment är ju viktiga men det syns inte att man gjort något.
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-12-06 09:20:11 följande:
    Tack, jo men man är lite matt i benen. Tur att Jacob sover ska passa på att vila lite jag med.
    Fy det är verkligen påfrestande med magsjuka, värre än ett maratonlopp (som om jag visste hur det kändes efter ett sånt....)
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2007-12-06 09:22:33 följande:
    Oj, vi har inte hissat flaggan heller! Mannens jobb inte mitt
    ah vad bra Då var jag inte sist ut
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2007-12-06 12:12:48 följande:
    Lisa, jag tycker att stolarna och bordet är supersnygga! Stolarna enkla och fina, för min egen del så blir det för mycket med både kryss och...ja vad heter det, att det är raka "spjälor ner" också.Enji, hmm har nog glömt men rutinerna kom ganska snabbt. Elle vara väl en del vaken den första månaden nattetid men efter det har hon börjat somna samtidigt med storebror runt 19. Jag har bägge barnen hemma så det är verkligen A och O att ha rutiner, jag fungerar inte annars. Man märkte i början hur viktigt det är med ett par timmars lugn om kvällarna (när man inte fick det), även om det var mysigt med liten bebis vaken då, men på sikt så behöver man ju lite "egen" tid.
    Håller verkligen med om hur viktigt det är med rutiner för att man ska orka med. Har fått höra många kommentarer om det nu är så viktigt. Men för oss har det varit det. Skönt att höra att jag inte är ensam.
  • LinaoMatilda

Fluffis: Vilka fina bilder. Visst är det något speciellt med eld, så mysigt.

Lisa: Det slagbordet är väldigt fint, gillar raka bord bättre än ovala.

Hvita sinnen: Fin girlang!

• LinaoMatilda

Julia: Vad fint det var med vita stänger. Vi har samma men den där silverblajiga färgen. Vad använde du för färg när du sprayade? Någon för metaller?

Fluffiga: Jag vet inte ens vad kirsh är måste jag erkänna. Generad

• LinaoMatilda
    juliah skrev 2007-12-06 13:48:03 följande:
    Lina, ja våra är silvriga också, de som inte har sprayats. Sprayfärg som fungerar på metall, en matt sådan använde jag.
    ok tack *skriver upp det på att göra-listan*
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2007-12-06 13:58:40 följande:
    .... vill bara varna för att måla m sprayfärg...... det blir så bra att man blir beroende!! Jag har köpt olika tavelramar o spayat matt svart...... Matt vitt vet jag inte hur många burkar jag gjort slut på.....
    hihi tack för varningen! Skrattande
Svar på tråden Vita hem del 6