Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

Godmorgon!

Idag njuter jag och sönerna av att vara hemma. Minstingen frågade imorse - Stanna emma? Och jag det ska vi göra, möjligtvis att vi tar en promenix till affären. Men annars är det projektet att göra hela huset tipptopp tills fin besöket från Usa kommer imorgon. Och hela huset är ju 282kvm, så jag har en del att göra idag .

• Det ljuva livet

Gör en egen lista :

Plocka undan all ren tvätt ur källaren.
    Bädda fyra sängar till kommande gäster
    Piffa lite i källaren, så det känns hemtrevligt. Jag har verkligen inte lagt något krut på att inreda källaren..
    Baka Lussekatter
    Klä om arbetsrumstolen.
    Städa övervåningen och bädda rent hos barnen
    Piffa skåpet som står på sin plats.
    Bära ut bokhyllorna i garaget.
    Binda två kransar.
    Tvätta all tvätt.
    Städa hela huset..

• Det ljuva livet

Pärla1: om du står ut med att det inte är färdig piffat så ! Jag ställde alla fotografier som stod i bokhyllan uppe på och blev inte nöjd.. Det ska ändras om idag.. Bild kommer om två minuter..

• Det ljuva livet
    juliah skrev 2007-12-13 10:49:42 följande:
    vsm, haha, du har alltså 200m2 mer att städa än jag! Usch, din stackare så mkt yta att hålla efter, men visst, jag hade då gärna bott större.
    Jag har nog trott att det skulla vara jobbigare att gå från 90kvm till detta jättehuset. Men det är inte så faligt faktiskt. Jag är mest noggrann med bottenvåningen. Källaren och övervåningen städar jag mer sällan..
    lasseliten skrev 2007-12-13 10:49:22 följande:
    Hej vänner!Håller på att göra en julkorg till de som vi köpte vårt hus av. De är så gulliga och hjälper oss med trädklippning och rabattinventering. jag har lagt i...chokladask, vita små julstjärnor, mini-en, glögg, hemmagjord ischoklad (vit ), ljus med ett band runt, apelsiner med nejlikor i, julservetter...Men jag tycker att korgen ser lite fjuttig ut...Har ni några tips på av mer jag kan lägga i?
    Pepparkakor inslagna i cellofan fyller ut lite, eller saffranskorpor..
  • Det ljuva livet
    lasseliten skrev 2007-12-13 10:55:32 följande:
    ah, tack VSM. Jag och sonen gjorde faktiskt peppatkakor i veckan...cellofan, var får jag tag på det? Bokhandeln kanske?!  
    Det brukar finnas där man köper presentpapper. Har alltid det hemma, är ett superlätt sätt att få prestenter att se lyxigare/roligare ut än vad de är..
    juliah skrev 2007-12-13 10:56:10 följande:
    Jaa bilder! Nej jag förstår att man inte kan vara petnoga, finns ingen anledning. Tycker att du är fantastiskt duktig med arbete, tre barn och ett vackert hem.
    Generad Tack Sötnos !

Fyyy, vad det är tråkigt att ta kort när det är så grått och mörkt ute!

Vad gör man med den fula AC:n på väggen? Bygger in den i en låda? Den är underbar att ha när det är galet varmt på sommaren, men vad gör man av den nu?

Bokhyllorna står kvar.. Maken och jag ska ta ut dem i garaget ikväll..
  • Det ljuva livet

Tack tjejer! Jag kan fortfarande inte fatta att jag bara fick betala 200:- för det .

Visst ska fotografierna bort från skåpet!? Tycker att det ser rörigt ut. Kvar blir nog bara hjärtljustaken och mitt blivande jättepepparkakshus med glasveranda-
    *om jag nu tar mig tiden att baka det, och det håller ihop, förra gången jag gjorde det fick jag limma med karlssonsklister*

• Det ljuva livet
    lillafruluva skrev 2007-12-13 11:14:10 följande:
    HIhi, fick precis två rutiga sydda hjärtan med posten. De är från min fd. svägerska, vad kul
    Vad roligt! Jag syr hjärtan som besatt. De ska hänga i granen och jag behöver rätt många.
  • Det ljuva livet
    lillafruluva skrev 2007-12-13 11:22:34 följande:
    Åh, vita hjärtan??
    Vita med röda langettstygn och röda med röda sömmar.. Lagom små att hänga i granen.

Tack tjejer!
    Ska piffa skåpet om en stund. Just nu städar jag och pojkarna i källaren.. De är sååå söta när de packar upp bebisleksaker till kusinen..
  • Det ljuva livet

Åh, vilken fin kudde Lisa1981!!

Jag städar och piffar som en besatt. Källaren är så gott som klar.

Vill ni se bilder på husets värsta rum? Det spelar liksom ingen roll hur mycket man piffar när det är fyllt av ett hopplock av gamla grejor. I vanliga fall kan jag leva med det, då använda källaren mest för tvätt, men nu känns det jobbigt att min stackars syster med familj ska behöva sova där nere i tolv nätter...

• Det ljuva livet

Birks och Kalles mamma: Starkt jobbat !! Hur har din vecka varit?
    Självklart hjälper vi dig med hatthyllebekrymmret . Vi hade en hemmabyggd i vårt hus när vi flyttade in som blev riktigt fin med vit färg och nya krokar, nått liknade kanske?
    http://www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/gallery/phpzm5lzv.jpg Tråkig bild men ändå.

Malwa: Stort grattis ! Lagom stort bröllop med .

Alla rum kan inte vara fina, och jag inser att det finns värre en mina (bla vårt hus värsta som ni inte får se, blå heltäckningsmatta, aprikosa väggar och träningsutrustning). Men här kommer vårt TV-rum.

Drömmer om ny tvbänk och nya soffor, skinnsofforna fick vi ärva av tidigare ägare. Och om gardiner runt alla väggar för att dölja fula vattenrör..

Gästrum, med ärvda möbler. Har tänkt tanken på att måla dem men ooooorkar inte.

Idag är jag en elak mamma som väljer att inte klä på alla barn och gå till förskolan för att fira Lucia en timma. Jag orkar, vill och hinner inte..

Svar på tråden Vita hem del 6