Inlägg från: mimmamum |Visa alla inlägg
  • mimmamum

Vita hem del 6

Tack för att ni håller tummarna för "vårt" hus! Släktingen har inget intresse i huset som är en släktgård utan vill bara åt pengarna, det är så hemskt hur förblindade människor kan bli och dessutom ha mage att gå emot någons sista vilja, det är sorgligt!

Nu jäser bulldegen, provade ett recept ur Lantliv som jag fick idag, tyvärr var den inte alls så inspirerande som den brukar, mycket ekologiskt dock!

juliah, jag tycker absolut att du kan skriva med enbart små bokstäver, på Albins doptavla från ylva skarp har hon skrivit a:et med liten.

Spännande med alla fönster! Min syster har satt ett gammalt fönster på ett skjul utan fönster, hon satte ett rutigt tyg bakom så det ser verkligen ut som ett fönster! Annars låter det fint att bara luta det och ha en ljuslinga runt.

• mimmamum

LCroft, jag ska få ärva ett hus efter en släkting, tiden för överklagan går ut i mars. Men det är en släkting som vill lägga vantarna på det! Jättetrist! Nu står huset bara tomt. Sorgligt!

• mimmamum

Åh blir så avis, vill också på Formex men det funkade inte denna gång!

Vi är ju många lärare här är konstaterat men ingen advokat? Skrattande Det är väl bara att vänta och se vad som händer med huset!

juliah, så spännande med presenten!

• mimmamum

Fluffiga, ett hus jag förhoppningsvis får ärva, inga bilder ännu!

Nublu, Green gate låter spännande! Hoppas du fyller din shop med mycket fint!

• mimmamum

Fluffiga, känns lite olycksbådande att tala om huset, är så rädd att förlora det men ok. Arvsskatten är avskaffad i Sverige.

Ett rött enplans trähus byggt i början av 1900 talet, tillbyggt på 60 talet. Två rum och kök, 80 kvadrat, stor vit/röd uthuslänga, utsikt över en sjö. Tanken är att vi ska bygga till en våning, huset är i gott skick men målning behövs, vill även byta ut fönster, badrum och kök, ny panel, så det är en hel del att göra men å andra sidan betalar vi ju inget för huset! Ni får verkligen hålla tummarna!

• mimmamum

Ni är så söta! Ni kan lita på att jag kommer till er med frågor! Den 13 mars går överklaganstiden iaf ut! Sen får vi se vad som händer!

I Aftonbladet söndag kommer man kunna se mig njuta av en kopp kaffe  hemma hos min kompis på söndag! Har jag tur så kommer en bild på Änglapållarna också! *påminner*

• mimmamum

Godmorgon! Glad

Enji, vilken sötnos och söta byxor också!

Mori, så fina tofflor!

Maränger låter smarrigt, kan man inte bara blanda i krossade polkagriser i smeten? Har för mig att vårt konditori brukar göra det! För extra sega maränger ska man ha bunken över kokande vatten när man vispar fast det funkar ju inte med Kitchen Aiden!

Albin har varit så kinkig i natt, tänder + lite förkyld, tror inte jag har sovit en halvtimme i sträck ens = trött!

Tror vi går till kyrkis en sväng, han verkar som vanligt idag, ikväll ska jag på tjejmiddag, dricka drinkar och bara umgås med tjejer!

lilla, vad är det för möbler?

• mimmamum

lilla, vad spännande med möblerna! Har du någon bild? Är så sugen att måla om våra, undra om det är svårt? Fundersam

Fick La Redoute idag, blev postivt överraskad! Jättemycket fina sängkläder de har dessutom qviltade plädar i vitt nu till bra priser! Är så sugen på några örngott i ljusrosa med hålsöm, ska kika efter lite rabatt!

juliah, spännande men jobbigt med nytt kök! Med den erfarenhet jag har av kök tänker jag så här om vårt framtida (kanske får du något tips):

Många breda lådor hellre än skåp.

Jag väljer hellre överskåp än hyllor, vill att det ska vara lättstädat och skåpen ska gå ända upp till taket, ingen dammsamling däruppe!

Inbyggt skafferi med gammal spegeldörr, behöver inte vara gigantiskt.

Inbyggda vitvaror (diskmaskin och frys).

Fristående kylskåp Glad

Vitt rektangulärt fasat kakel.

Lättstädat bänkskiva (sten?)

Skulle gärna vilja ha porslinsho men det kanske är dumt?

Hmm, ja det var väl det. Nyckelordet är lättstädat. Vill "gömma" undan så mycket som möjligt och inte skapa dammsamlingar. Köket ska även tåla tuffa tag, så bänkskiva i trä går nog bort.

• mimmamum

Gemelli, det var nog ett av de finaste hus jag sett, en dröm!

Svar på tråden Vita hem del 6