Vita hem del 6
MM, kanske det! Jag vet inte riktigt, den är perfekt iaf! Två av mina kompisar har härmat mig och de är också nöjda!
MM, kanske det! Jag vet inte riktigt, den är perfekt iaf! Två av mina kompisar har härmat mig och de är också nöjda!
MM, då är det den!
Nu blir jag nyfiken, vad är det för planscher ni skriver om?
Godmorgon!
Här är en till som vill byta ut sin lägenhet mot ett hus!
lilla, vad duktig du är som målar! Visst är det lite som terapi?!
Här ligger inredningen i vila. Vi skulle få titta på ett hus i helgen men ägaren öppnade aldrig dörren! Det är ett par som ska skilja sig och det är mannen som kontaktat oss eftersom vi sagt att vi varit intresserade av att köpa huset. Han sa att vi kunde gå dit i lördags och titta, han skulle inte vara hemma men hans fru.... Vi är säkra på att hon är där inne men inte öppnar, så besvikelsen är stor. MEN vi ska inte ge upp! (Stackars henne förresten hon måste må uselt) Vad skulle ni göra?
Problemet är att han ska vara borta i två veckar, åka skoter i fjällen! Så hon är ensam. Vi har försökt ringa henne men får inget svar. Jag ska ringa till mannen idag och be honom avtala en tid med henne, vi är ju så nyfikna på att få se huset invändigt också!
Jag hatar verkligen att tjata, har dessutom telefonskräck så detta är riktigt jobbigt för mig!
malins, blir spännande att se!
juliah, blir verkligen avis på dig som kommer i dina gamla jeans, fast det är du väl värd!
Godmorgon!
Juliah, helt underbar tvättstuga! Sååå fin!
Jag missade Simon & Thomas, var och kollade på huset jag pratat om, ni vet sekelskiftesvillan med stoora renoveringsbehov! Jag hade ju förälskat mig i huset bara genom att ha sett utsidan - tyvärr blev besvikelsen stor, mycket stor....
Huset var i ett förskräckligt skick, ägarna måste vara de mest smaklösa ni kan tänka er. Elen var så fult dragen, de hade tagit bort väggar lite halvt här och var. Nej det finns inga ord som kan beskriva! Dessutom var det den mest avskyvärda lukt ni kan tänka er, matrester, hundbajs! Huset är 200 kvadrat och ALLT behöver göras om, så vi drar oss ur. Drömmen om ett hus i vår krossades.
Men det kändes inte bra i hjärtat. Jag kan inte se mig själv stå där med en pensel i handen och lyckligt måla. Jag vet att vår tid kommer men just nu känns det väldigt hopplöst, det kanske blir att bygga nytt istället!
Förlåt för mitt deppiga inlägg...
Ska bli spännande att höra om semlorna blir bra, men det blir de säkert!
Ja, jag vet att valet är rätt, det blir för mycket pengar och jobb! Vi funderar på att bygga istället *snabba svängningar* Det här skulle jag gilla: http://www.brahus.se/sundborn.asp men det blir nog för dyrt och dessutom får man inte bygga tvåplans där vi vill bo så det lutar åt detta: http://www.brahus.se/lind.asp tänk er falurött och vita knutar istället. Ett lagom hus!
Tack för era kloka råd! Vi ska kolla upp detta med att bygga mer, det kan hända att vi har en tomt på gång, hoppas!
Ha en bra dag alla, nu blir det promenad!
Godmorgon!
juliah, vad duktig du är! Det är ju otroligt bra!
Tänk att det är dags för tråd nummer sju redan! Häftigt! Undra hur många trådar det kommer bli!? Hade man ork och tid skulle det vara spännande att läsa vad som skrivits i alla trådarna!
Idag ska här städas, känner för att rensa igen, vill ha förändring i köket!
Birk, tack vad du är gullig! Ska fundera!
Det här är mitt absoluta favorithus och det är nu till salu! Tyvärr ligger det på helt fel ställe, men visst är det fint!? http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/89828
Jea, det låter jättespännande! Blir så nyfiken!
Tänk vad lite tulpaner kan pigga upp! Jag känner mig jättedeppig över hus och väder, så jag köpte en bukett tulpaner och den gör mig lite gladare, kanske kommer våren snart?
Någon mer som fått Stoff & Stil katalogerna idag? Är sugen på en beställning, fanns mycket fint!
juliah, jag läste precis tillbaka, gissa tre gånger vad jag föll för..... ljusrosa vaxtyg med vita prickar!
Men har jag missupfattat med Jea, verkar som att du haft en skitdag, inget spännande på gång eller? *läser tillbaka slarvigt*
Är saccosäckar helt ute? Min son älskar dem, såg att det fanns mönster i stoff och stil, funderar på ett passande tyg!
juliah , hihi, det var ju lustigt! Men vitt kanske inte är så praktiskt på golvet och till barn, vad tror du om vaxdukstyg på säcken? Eller blir det för stelt?
Det lönar sig nog att sy en själv, de är ju rätt dyra.